تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقات ملی مهارت؛ ظرفیت مغفول‌مانده در صنعت کشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری مهر/
مسابقات ملی مهارت؛ ظرفیت مغفول‌مانده در صنعت کشور
کرج – خبرگزاری مهر: مسابقات ملی مهارت یک ظرفیت بزرگ و قابل توجه صنعتی است که می توان از آن برای ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای صنعتی استفاده کرد درحالیکه این ظرفیت مغفول مانده است.



به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات مهارت در سطح شهرستانی و استانی برگزار می شود و برگزیدگان در نهایت به مسابقات ملی مهارت راه می یابند که این مسابقات در رشته های مختلف برگزار می شود. شرکت کنندگانی که به مرحله ملی مسابقات مهارت راه می یابند، بهترینهای رشته های مختلف از سراسر کشور هستند و به همین دلیل، پتانسیلهای قابل توجهی دارند که می توان به آنها به عنوان نیروی کار بسیار ماهر، متخصص و بااستعداد نگاه کرد. این افراد هرکدام در رشته تخصصی خود بسیار کارآمد هستند و دور هم جمع شده اند تا در نهایت، بهترینهای هر رشته انتخاب و به مسابقات بین المللی اعزام شوند، به این ترتیب برندگان مسابقات مهارت در سطح ملی، بهترینهای کشور در رشته های مختلف هستند. مسابقات مهارت از سوی سازمان فنی و حرفه ای و با همکاری بخشهای مختلف برگزار می شود تا منتخبان رشته های مختلف فنی و حرفه ای شناخته و به مسابقات بین المللی اعزام شوند. قابلیتهای بالای فنی و حرفه ای افرادی که در مسابقات ملی مهارت شرکت می کنند، این امکان را فراهم می آورد که بتوان به آنها به عنوان افرادی که جای آنها در صنعت کشور خالی است، نگاه کنیم. صنعت نیاز دارد که افراد متخصص، ماهر، بااستعداد و کارآمد در همه بخشهای آن مستقر شوند صنعت به شدت نیازمند این است که افراد متخصص، ماهر، بااستعداد و کارآمد در همه بخشهای آن مستقر شوند تا بتوانیم شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای صنعتی باشیم و منتخبان مسابقات ملی مهارت باید جمعیت قابل توجهی از این افراد را تشکیل دهند.

بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا سرمایه گذاری و تلاش ویژه ای برای شناسایی افراد متخصص، ماهر، بااستعداد و کارآمد می کنند درحالیکه برگزاری مسابقات مهارت، این امر را بسیار راحت کرده و برگزیدگان این مسابقات در سطح ملی می توانند بخش قابل توجهی از این افراد را تشکیل دهند. تلاش و انرژی زیادی برای برگزاری مسابقات مهارت در کشور صرف می شود و بخشهای مختلف ذیربط دست در دست هم داده اند تا این مسابقات برگزار شود و نباید به "برگزاری رقابت میان منتخبان استانی" اکتفا شود. دانش، استعداد، تخصص، مهارت و کارآمدی منتخبان ملی بلااستفاده باقی نماند این افراد باید به بهترین نحو و به سرعت در صنایع مختلف جذب شوند تا دانش، استعداد، تخصص، مهارت و کارآمدی آنها بلااستفاده باقی نماند و نتیجه عملی به دنبال داشته باشد. در این میان، انتظار می رفت که بخش صنعت، اهمیت توجه ویژه به مسابقات ملی مهارت را جدی بگیرد و به آن به صورت کامل واقف باشد درحالیکه شاهد این هستیم که این مسئله در بسیاری از موارد اتفاق نیفتاده است. بخش صنعت هنوز نتوانسته از همه ظرفیتهایی که به واسطه برگزاری مسابقات مهارت در کشور فراهم شده، استفاده کند و این ظرفیتها بلااستفاده و مغفول مانده است. به این ترتیب، بسیاری از منتخبان کشوری مسابقات مهارت که چندین دوره آن طی سالهای گذشته برگزار شده، هنوز نتوانسته اند به بخشهای صنعتی راه یابند و جایگاه شایسته ای در این بخشها داشته باشند.

در نتیجه این امر، بخش عمده زحمتهایی که برای برگزاری مسابقات مهارت کشیده شده، اثرگذاری لازم را پیدا نکرده و تاثیر صنعتی مورد نظر را نداشته است. دلیل اینکه بسیاری از منتخبان ملی مسابقات مهارت هنوز نتوانسته اند به بخش صنعت راه یابند را باید در عوامل مختلف جستجو کرد و یکی از مهمترین این عوامل، بی توجهی مدیران صنعتی کشور به اهمیت به کارگیری این منتخبان در بخشهای مختلف صنعتی است. عامل دیگر نیز کافی نبودن ارتباط میان بخش صنعت و بخش فنی و حرفه ای است و اگر این ارتباط تشدید و تقویت شود، ظرفیتها بیش از قبل معرفی می شود و مورد استفاده عملی قرار می گیرد. مسابقات ملی مهارت، بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیتها است پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت چند روزی است که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار می شود و این بهترین فرصت بوده که بخشهای مختلف صنعتی از ظرفیتهایی که این مسابقات فراهم می کنند، استفاده کنند و نگذارند این ظرفیتها بلااستفاده بماند.

رئیس ستاد اجرایی پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: برگزاری این مسابقات، امکان بزرگ و قابل توجهی برای صنایع کشور فراهم می کند و این امکان، شناسایی افراد ماهر است. یدالله مهرعلیزاده ادامه داد: منتخبان سطح ملی مسابقات مهارت، بهترینهای کشور در رشته های مختلف فنی و حرفه ای هستند و باید در بخشهای صنعتی به کار گرفته شوند تا به رونق فعالیتهای صنعتی کمک کنند و ظرفیتهای آنها بلااستفاده نماند. وی افزود: شناسایی افراد ماهر یکی از مهمترین گامهای موثر برای ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای صنعتی است و سرمایه گذاری های قابل توجهی برای این امر در کشورهای مختلف صنعتی می شود، درحالیکه برگزاری مسابقات ملی مهارت، این امر را بسیار راحت کرده است. رئیس ستاد اجرایی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: آماده معرفی نیروی انسانی ماهر به صنایع هستیم و امیدواریم که بخشهای مختلف صنعتی از این مسئله استقبال کنند و به آن بی توجه نباشند. مسابقات ملی مهارت در کرج امروز به پایان می رسد و از بین برگزیدگان امسال که با برگزیدگان سال قبل رقابت کردند، برگزیدگان نهایی به مسابقات بین المللی برزیل اعزام شوند.
  گزارش: لعیا آراسته


۱۳۹۳/۶/۱۲ - ۱۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن