تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818794110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيروزي تيم ملي ايران برابر آمريکا/ خط و نشان يوزهاي ايراني جدي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۸:۳۰ب.ظ)
واليبال قهرماني جهان - لهستان؛ پيروزي تيم ملي ايران برابر آمريکا/ خط و نشان يوزهاي ايراني جدي شد تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدار در رقابتهاي جهاني لهستان برابر آمريکا قرار گرفت و در شرايطي که اين بازي به گيم پنجم کشيده شد در نهايت شاگردان کواچ موفق شدند قهرمان ليگ جهاني را شکست داده و به يک پيروزي ارزشمند ديگر دست پيدا کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، تيم هاي ملي واليبال ايران و آمريکا از ساعت 15:40 امروز سه شنبه در چارچوب مرحله گروهي رقابتهاي قهرماني جهان به مصاف يکديگر رفتند که در پايان تيم ملي ايران با حساب 3 بر 2 مقابل قهرمان ليگ جهاني 2014 پيروز شد تا انتقام شکست برابر حريف نيمه نهايي ليگ جهاني را بگيرد. شاگردان کواچ در اين بازي ست‌هاي اول، دوم و پنجم را به ترتيب با امتيازات 25 بر 23، 25 بر 17 و 17 بر 15 برنده شدند و تنها ست سوم را 25 بر 19 و 25 بر 18 به حريف واگذار کردند.
تيم ايران در شروع کار از معروف، قائمي، غفور، موسوي، غلامي، ميرزاجانپور و ظريف(ليبرو) در ترکيب اصلي استفاده کرد و آمريکا هم در ارنج اوليه خود اندرسون، تايلور، کريستنسون، ديويد لي، هالت، مگوتوتيا و اريک شوجي(ليبرو) را به کار گرفت.
تيم ايران بازي را خوب شروع کرد و حتي 3 بر يک از حريف پيش افتاد اما يک اشتباه از غفور و پس از آن پافشاري عجيب معروف به استفاده از بازيکن سرعتي در حالي که مدافعان آمريکا پيش روي وي بودند باعث شد تا حريف خود را پيدا کند و با چند دفاع خوب روي تور بتواند از تيم ايران فاصله بگيرد و وقت اول استراحت فني را 8 بر 6 به سود خود ثبت کند.
بعد از آن بازيکنان ايران بهتر ظاهر شدند و با چند دفاع خود 13 بر 12 از حريف پيشي گرفتند که سرمربي تيم حريف تقاضاي تايم اوت کرد و بازي را بازگرداند. آمريکا که در دفاع روي تور خيلي منسجم به نظر مي‌رسيد در نهايت وقت دوم استراحت فني را هم 16 بر 15 به سود خود ثبت کرد.
ايران بعد از بازگشت به داخل ميدان در امتياز 17 به آمريکا رسيد. يک سرويس خوب از قائمي که دريافت خوبي از سوي حريف نداشت باعث شد ايران در برگشت با اسپک موسوي 20 بر 19 پيش بيفتد. سرويس خوب قائمي ايران را به امتياز 21 رساند. آمريکايي‌ها با دفاع خوب در امتياز 22 با ايران برابر شدند. ايران در نهايت اين ست را 25 بر 23 به سود خود پايان داد تا با روحيه به استقبال ست دوم برود.
با شروع ست دوم هر دو تيم پا به پاي هم پيش رفتند و تا امتياز چهار برابر بودند که يک اشتباه از مهاجم آمريکا و يک پوئن سرويس از غلامي تيم ايران را 6 بر 4 پيش انداخت. دو اشتباه متوالي از بازيکنان ايران دو تيم را در امتياز 6 برابر کرد ولي اين تيم ايران بود که وقت اول استراحت فني را 8 بر 6 پيش افتاد. ايران 9 بر 6 پيش افتاد ولي ميرزاجانپور و موسوي با اشتباهات متوالي دو امتياز به حريف دادند. وقت دوم استراحت فني اين ست را تيم ايران 16 بر 13 به نام خود ثبت کرد تا از حريف خود فاصله بگيرد.
بازيکنان ايران روند خوب خود را با پوئن سرويسي که غفور گرفته بود تداوم بخشيدند. آمريکا که تحت کنترل تيم ايران قرار داشت 23 بر 17 عقب افتاد. شاگردان کواچ ست دوم را با امتيازي که از روي اشتباه در سرويس حريف کسب کرد 25 بر 19 به سود خود ثبت کرد.
در ست سوم هر دو تيم شروعي برابر داشتند. سرمربي تيم آمريکا در ابتداي اين ست دو تغيير را در ترکيب اصلي خود ايجاد کرد تا بتواند تيمش را به بازي بازگرداند با اين حال بازيکنان تيم ايران با بازي هماهنگ خود اجازه ندادند قهرمان ليگ جهاني در ابتداي اين ست بر بازي مسلط شود. با وجود اينکه تيم ايران دو امتياز از رقيب خود پيشي گرفته بود اما در نهايت اين آمريکا بود که وقت اول استراحت فني را 8 بر 7 پيش افتاد.
اگرچه ايران در بازگشت به زمين يک امتياز به حريف داد اما چهار امتياز متوالي گرفت تا يازده بر 9 پيش بيفتد و سرمربي آمريکا را مجبور به درخواست تايم اوت کند. پس از آن بود که آمريکايي‌ها با سرويس‌هاي خوب خود شرايط را تغيير دادند و وقت دوم استراحت فني را 16 بر 12 به نام خود ثبت کردند. بازيکنان ايران که بازي را تحت کنترل حريف مي‌ديدند اشتباهات متعددي انجام دادند و به راحتي اين فرصت را در اختيار آمريکا قرار دادند تا ست سوم را 25 بر 19 از آن خود کند.
در ست چهارم بازي با حساسيت زيادي پي گرفته شد و هر دو تيم روي هر امتياز تلاش فراواني به خرج دادند. تيم ايران که نخستين امتياز اين ست را گرفته بود از همان ابتدا سعي کرد آمريکا را تحت فشار قرار دهد. ايران 7 بر 4 از پيش افتاد اما يک پوئن سرويس از حريف و اشتباه ديگر از بازيکنان ايران تيم حريف را به امتياز 6 رساند اما اين تيم ايران بود که در نهايت وقت اول استراحت فني را 8 بر 6 به نام خود ثبت کرد.
بازي دو تيم تا امتياز 13 برابر پيش رفت که اشتباه ميرزاجانپور باعث شد حريف به امتياز 14 برسد. اين بازيکن بعد از اينکه امتياز ديگري از دست داد جاي خود را در زمين به عبادي‌پور داد. در وقت دوم استراحت فني تيم آمريکا 16 بر 14 برتري خود را ثبت کرد.
بازيکنان تيم ايران مثل ست سوم اين بازي به يکباره دچار افت شدند و اشتباهات فراواني را مرتکب شدند و جالب اينکه کواچ سرمربي تيم ايران هم نتوانست از تايم اوت‌ها و تعويض هايش استفاده کند و تيم کشورمان را از فشار حريف خارج کند. اين ست با برتري 25 بر 18 تيم آمريکا خاتمه يافت تا کار دو تيم به ست پنجم کشيده شود.
در ست پنجم حساسيت به اوج خود رسيده بود. تيم ايران ابتدا 2 بر صفر از آمريکا پيش افتاد. اين برتري در امتيازات 4 بر 2 نيز روي تابلوي امتيازات ثبت شده بود. بازيکنان تيم کشورمان در اين لحظات با تمرکز بالايي به توپ ضربه مي‌زدند و وقت اول استراحت فني را 8 بر 5 پيش افتادند تا زمين بازي را با برتري خوبي عوض کنند.
تايم اوتي که مربي تيم ملي آمريکا تقاضا کرد نتيجه بخش بود و دو امتياز براي اين تيم به دنبال داشت اما کواچ هم بلافاصله با تايم اوت خود سعي کرد در سرويس‌هاي اندرسون وقفه ايجاد کند. يک سرويس خوب از غلامي و دريافت ناقص حريف باعث شد موسوي ايران را 10 بر 7 پيش بيندازد و بار ديگر اين سرمربي آمريکا بود که تايم اوت گرفت.
تيم ايران در امتياز 12 بر 10 پيش بود که يک تغيير در خط سرويس توسط سرمربي آمريکا يک پوئن را براي حريف به دنبال داشت. دو تيم با دفاع روي تور حريف در امتياز 13 برابر شدند. با وجود برتري 14 بر 13 ايران، آرمين تشکري سرويس را خراب کرد تا دو تيم برابر 14 شوند. اين بازي حساس در نهايت با برتري 17 بر 15 تيم ايران خاتمه يافت تا شاگردان کواچ قهرمان ليگ جهاني را پشت سر بگذارند. کادر فني تيم آمريکا روي امتياز پاياني اعتراض فراواني داشت و در ويديو چک اوليه هم راي به سود ايران اعلام شد ولي آنها بار ديگر قصد داشتند راي را برگردانند که در نهايت راي اوليه به سود ايران تکرار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن