تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804776079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم انديشي انتقال يافته هاي تحقيقاتي10استان ديم خيز كشور در كرمانشاه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۵۹ب.ظ)
با حضور معاون وزير جهادكشاورزي؛ هم انديشي انتقال يافته هاي تحقيقاتي10استان ديم خيز كشور در كرمانشاه برگزار شد با حضور معاون وزير جهادكشاورزي، هم انديشي انتقال يافته هاي تحقيقاتي10استان ديم خيز كشور در كرمانشاه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج كرمانشاه؛ با حضور معاون امور توليدات گياهي وزارت جهادكشاورزي، رئيس مركز تحقيقات ديم كشور، معاون سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشور، مجري طرح گندم اين وزارتخانه، معاونين بهبود توليدات گياهي، مديران زراعت و محققين 10 استان ديم خيز كشور "هم انديشي انتقال يافته هاي تحقيقاتي ديم به مزارع كشاورزان" در كرمانشاه برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه علي اشرف منصوري رئيس سازمان جهادكشاورزي كرمانشاه طي گزارشي به بيان وضعيت بخش كشاورزي استان اشاره كرد وگفت: استان كرمانشاه داراي 950 هزار هكتار اراضي كشاورزي است كه از اين سطح 906 هزار هكتار زراعت و 44 هزار هكتار باغ بوده و بيش از 4 ميليون و 600 هزار واحد دامي نيز در استان وجود دارد.
منصوري با بيان اينكه استان كرمانشاه داراي 3 اقليم مي باشد افزود: اقليم سرد با ميانگين 412 ميليمتر بارندگي، اقليم معتدل سرد با ميانگين 440 ميليمتر و اقليم گرم با ميانگين 369 ميليمتر سه اقليم استان مي باشد.
وي افزود: استان كرمانشاه با خريد بيش از 630 هزار تن گندم نان و بذري رتبه سوم كشور را از لحاظ خريد گندم كسب كرد كه 2 پله نسبت به سال زراعي قبل رشد داشته است، همچنين رکورد توليد گندم آبي به ميزان 13 هزار و 300 کيلوگرم در هکتار براي اولين بار در کشور در يكي از شهرستانهاي استان كرمانشاه اتفاق افتاد.
منصوري با اشاره به رتبه استان در توليد محصولات مختلف گفت: كرمانشاه در گندم رتبه سوم کشور ، جو رتبه اول کشور، سطح و توليد حبوبات رتبه اول، ذرت دانه اي از نظر عملکرد در هکتار رتبه اول و از لحاظ توليد رتبه دوم، چغندرقند از نظر عملکرد رتبه اول و توليد رتبه چهارم و کلزا رتبه پنجم کشوري را دارد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي كرمانشاه افزود: در سال زراعي 92/93 در بخش زراعت ديم 325 هزار هكتار گندم ديم، 165 هزار هكتار جو ديم و 150 هزار هكتار نخود ديم در استان كرمانشاه كشت شده است.
وي تصريح كرد: با توجه به بالا بودن سطح اراضي ديم استان افزايش توليد در هكتار در اراضي ديم يكي از اهداف اين سازمان مي باشد كه در اين راستا طي قراردادي كه با موسسه بين المللي ايكاردا منعقد شده استان كرمانشاه به عنوان پايلوت كشوري براي افزايش عملكرد محصولات ديم با همكاري اين موسسه انتخاب شده و قرار است تا مدت 5سال 25 درصد بر توليد محصولات ديم استان در واحد سطح افزوده شود.
رئيس سازمان جهادكشاورزي كرمانشاه به پروژه‌هاي آتي تحقيقات کاربردي گندم ديم استان اشاره كرد و گفت: بررسي ارقام جديدگندم در ده منطقه سردسير استان کرمانشاه، تعيين سطوح زير کشت محصولات اصلي ديم استان کرمانشاه با استفاده از فناوري GIS ، پهنه بندي اقليمي استان کرمانشاه و تعيين ارقام مناسب گندم، جو و نخود در هر منطقه با استفاده فناوري GIS ، افزايش كيفيت نانوايي گندم ديم در استان كرمانشاه ، ايجاد ارقام پرمحصول گندم ديم با مشاركت كشاورزان استان (اصلاح مشاركتي)، بررسي اثر مديريت در عملكرد مزارع گندم ديم در دهستانهاي استان كرمانشاه و... از جمله اين طرح ها مي باشد.
در ادامه جلسه مهندس كشاورز معاون امور توليدات گياهي وزارت جهادكشاورزي با بيان اينكه وضعيت ديم كشور بسيار شكننده و ناپايدار است افزود: ديم كشور از نظر بخش كشاورزي جايگاه زيادي نداشته و حدود 10 درصد است، اما از نظر مساحت حدود 50 درصد را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: دومين خصيصه ديم كشور در توليد محصولات اساسي بوده، بطوري كه در گندم و جو بالاي 30-40 درصد و در حبوبات ببيش از 95 درصد در اراضي ديم توليد مي گردد.
مهندس كشاورز با بيان اينكه آسيب پذيرترين توليدات، توليدات ديم مي باشد،خاطرنشان كرد: متاسفانه تحقيقاتي كه تاكنون انجام شده تاثير معناداري بر توليد محصولات ديم نداشته و هنوز هم اقليم بيشترين تاثير را بر توليد محصولات ديم داشته و فقط ميزان بارندگي موثر است.
وي با اشاره به اينكه توليدكنندگان ديم جزء كم درآمدترين توليدكنندگان كشاورزي هستند گف: كشاورزان آبي كار در مقايسه با كشاورزان ديم كارحق انتخاب بيشتري داشته و لذا در خصوص ديم كاران بعد اقتصادي واجتماعي نيز اضافه مي گردد.
معاون وزيرجهادكشاورزي افزود: مطالب فوق همه بيانگر اهميت و جايگاه تاثير گذار زراعت هاي ديم در توليد محصولات كشاورزي و درنتيجه اقتصاد و اشتغال بوده و به همين دليل وزارت جهادكشاورزي مصمم است كه اقداماتي انجام گيرد كه 25 درصد به توليد محصولات ديم در استانهاي ديم خيز افزوده شود.
وي با بيان اينكه جلسه امروز كه با حضور مديران وكارشناسان بخش تحقيقات، ترويج و توليدات گياهي و زراعت برگزار شده افزود: در اين جلسه سعي مي شود پكيج كاملي در خصوص انتقال يافته هاي تحقيقاتي به زمين كشاورزان تدوين و به صورت منطقه اي و عملياتي اجراء شود.
مهندس كشاورز ياآورشد: بر اساس تصميمات وزارتخانه اين طرح در دو استان كرمانشاه و لرستان با همكاري مركز بين المللي مناطق خشك (ايكاردا) و در بقيه استانها هم با همكاري موسسه ديم انجام مي گيرد.
معاون امور توليدات گياهي وزارت جهادكشاورزي با بيان اينكه در سطح وزارتخانه نهضت جديدي براي پرداختن به كشاورزي ديم به راه افتاده افزود: سعي خواهيم كرد تمام اراضي كه محصولات ديم در آنها كشت مي شود تحت پوشش قرار گيرد.
در ادامه جلسه دكتر آقايي معاون تحقيقات و ترويج كشور، دكتر غفاري رئيس مركز تحقيقات ديم كشور و مهندس اسفندياري پور مجري طرح گندم وزارت جهادكشاورزي هر كدام در حوزه كاري خود سخناني را بيان كرده و سپس معاونين بهبود توليدات گياهي، مديران زراعت و محققين بخش كشاورزي 10 استان ديم خيز كشور كه در جلسه حضور داشتند آخرين يافته ها و دست آوردهاي علمي استان خود در خصوص كشت محصولات در مزارع ديم را براي استفاده در ساير استانها ارائه كرده و در پايان تصميماتي جهت ايجاد وحدت رويه در زمينه سياستگذاري در بخش كشاورزي ديم تدوين و جهت تصميم گيري در اختيار نمايندگان وزير جهادكشاورزي قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن