تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806355491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از ظرفیت حج برای رسیدن به وحدت / اجازه بروز مباحث تفرقه‌افکن را در حج نخواهیم داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد:
استفاده از ظرفیت حج برای رسیدن به وحدت / اجازه بروز مباحث تفرقه‌افکن را در حج نخواهیم داد خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر استفاده از ظرفیت حج برای رسیدن به وحدت امت اسلامی تأکید کرد و گفت: در موسم حج امسال به هیچ وجه اجازه طرح مباحثی که سبب تفرقه و بروز اختلافات مذهبی شود را نخواهیم داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی در سالن اجتماعات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت حج برای رسیدن به وحدت امت اسلامی تأکید کرد. 
وی با بیان اینکه هرگز در حج دنبال کار فرقه‌ای و طائفه‌ای نیستیم و از قبل هم صریحا اعلام کرده‌ایم که به هیچ‌وجه اجازه طرح مباحثی که سبب تفرقه بین شیعه و سنی و بروز اختلافات مذهبی شود را نخواهیم داد، گفت: البته پاسخ‌گوی شبهاتی که به دلیل تبلیغ گسترده رسانه‌ها در سطح بین‌المللی به وجود آمده است، هستیم.
 
برائت از مشرکان وظیفه دینی مسلمانان
سرپرست حجاج ایرانی با توجه به حساسیت‌های موجود درباره همایش برائت از مشرکان نیز توضیح داد: برائت از مشرکان وظیفه دینی و براساس فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری رکن سیاسی حج است که ریشه در قرآن و روایات دارد؛ طی چند سال گذشته این مراسم در عرفات برگزار شد و امسال هم برگزار می‌شود.
 
وی شرایط برگزاری همایش برائت از مشرکان را در موسم حج امسال مناسب ارزیابی کرد و افزود: شرایط نسبت به گذشته بهتر است، در دو سال گذشته با توجه به مسأله سوریه، هجمه تبلیغاتی وسیعی علیه جمهوری اسلامی درباره دفاع از مردم این کشور وجود داشت اما امروز این شرایط تغییر پیدا کرده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: بسیاری از مقامات دینی سعودی و پادشاه عربستان علیه گروه داعش و تکفیری‌ها موضع‌گیری کرده و آنها را خارج از اسلام قلمداد کرده‌اند و این دقیقا همان موضعی است که ما از روز نخست اعلام کردیم.
 
ایجاد بسترهای لازم برای تحقق شعار وحدت
وی با اشاره به شعار حج، معویت، خودباوری و اتحاد اسلامی، گفت: تنها حکومتی که به طور قاطع از فلسطین حمایت کرد جمهوری اسلامی ایران بود؛ همه این عوامل سبب فراهم شدن شرایط بهتر در موسم حج و ایجاد بسترهای لازم برای رفتن به سمت شعار کلیدی یعنی وحدت امت اسلامی شده است.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به رفتار نامناسب برخی عناصر تندرو که در ایام عمره گذشته در بقیع صورت گرفت، گفت: این مسأله از طریق دیپلماتیک به مقام‌های عربستانی منعکس شده است، اما به زائران توصیه می‌کنیم که حساسیت‌های کشور میزبان را رعایت کنند.
 
پرهیز از اعمال خرافی در ایام حج / برپایی دعای کمیل در سرزمین وحی
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی با بیان اینکه مسأله خرافات مانند دخیل بستن به پنجره‌های بقیع و برداشتن خاک از قبور مبنای دینی ندارد و امر سبب بروز اختلاف خواهد شد، از زائران خواست که از انجام چنین کارهایی به شدت پرهیز کنند.
 
برپایی مراسم پرفیض دعای کمیل در مکه و مدینه از دیگر سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بود که وی در این زمینه گفت: دو دعای کمیل در مدینه قبل و دو دعای کمیل در مدینه بعد و در مکه نیز در محل استقرار بعثه برگزار می‌شود، این مراسم با هماهنگی مسؤولان سعودی است.
 
سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته نماینده وزارت کشور عربستان شخصا در مراسم دعای کمیل حضور داشته است، همواره تلاش می‌کنیم حساسیت‌های دولت میزبان را رعایت کرده با نظم خاص، ساعت معین و برنامه مشخص دعای کمیل برگزار می‌شود و البته مشکلی در این زمینه نیست.
 
طرح ایجاد بازار در ایستگاه‌های پروازی کشور
وی در بخش دیگری از سخنان خود از طرح ایجاد بازار ویژه حجاج در ایستگاه‌های پروازی کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح بازارهایی با تولیدهای مطلوب داخلی و سایر کشورها متناسب با خرید زائر در سالن ترانزیت فرودگاه ایجاد می‌شود تا از حجم خرید و بازارگردی در عربستان کاسته و از خروج ارز جلوگیری شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه در طرح ایجاد بازارهای فرودگاهی، خرید انجام شده و دو روز قبل از رسیدن زائر به وسیله پست به منازل ارسال می‌شود، این طرح را به نفع کشور دانست و تأکید کرد: با فراهم شدن این امکان مسأله خرید حجاج ساماندهی شده و بیشترین وقت آنان صرف مسائل معنوی می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در سالهای گذشته در این زمینه کار کارشناسی جدی صورت گرفته است، طرح ایجاد بازارهای فرودگاهی جامع و نیازمند حمایت دولت است.
 
وی همچنین درباره خدمات و محصولات جدید بعثه مقام معظم رهبری رهبری به ویژه نرم‌افزارهای جدید برای بالا بردن سطح معلومات و معارف زائران گفت: نرم‌افزار تمام زیارتنامه‌های مکه و مدینه با صوت آن آماده و در اختیار زائران قرار گرفته است که می‌توانند بر روی تلفن همراه نصب کرده و از آن استفاده کنند.
 
برپایی همایش بین‌المللی قدس و تقریب در ایام حج
وی در این زمینه به برنامه جامع فرهنگی که برای کل سفر معنوی حج ارائه شده اشاره کرد و افزود: هر شب به یک مناسبتی نامگذاری شده که تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری محافل قرآنی در کاروانها، برپایی همایش‌های بین‌المللی مانند همایش قدس و همایش تقریب از جمله این برنامه‌ها است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره)، ارائه تسهیلات مناسب به زائران حج را وظیفه دولت دانست و خواستار تکمیل ترمینال ویژه زائران در کنار این فرودگاه که نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است، شد.
 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره از حقوق زائر دفاع می‌کنیم، بر رعایت شأن حجاج تأکید کرد و افزود: براساس حساسیت ویژه مسؤولان سازمان در این زمینه، امکانات مناسبی در فرودگاه امام خمینی (ره) فراهم شده است.‌/920/پ201/ج




۱۳۹۳/۶/۱۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن