تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805461682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باغ موزه‌ای که به سرانجام نرسید/ دپوی ادوات نظامی و مستندات شهدای ورامین در سایه عدم جدیت مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران گزارش مهر/
باغ موزه‌ای که به سرانجام نرسید/ دپوی ادوات نظامی و مستندات شهدای ورامین در سایه عدم جدیت مسئولان
ورامین - خبرگزاری مهر: پروژه باغ موزه دفاع مقدس که قرار بود با مصوبه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران چند سال پیش در ورامین راه اندازی شود، با تعلل مسئولان شهرستان هنوز به سرانجامی نرسیده و این موضوع گلایه های خانواده شهدا و ایثارگران منطقه را در پی داشته است.



به گزارش خبرنگار مهر، ورامین با تقدیم بیش از 1400 شهید در طول دوران جنگ تحمیلی به عنوان یکی از شهرستان های پیشگام در امر دفاع از ایران اسلامی محسوب شده و مانند نگینی درخشان در آسمان ایران اسلامی می درخشد. در این میان اسناد و خاطرات و وصیت نامه 1400 شهید دفاع مقدس به عنوان تنها یادگاری از اسوه های ایثار و شهادت در میان مردم ورامین به جای مانده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز با انجام مصاحبه های متعدد با والدین و همسران شهدا، بر کیفیت این اسناد افزوده است. امروز آرشیو بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران، سرشار از گنجینه های کم نظیر و حتی بی نظیری است که در صورت ارائه به عموم، می تواند به عنوان مشعل و چراغ هدایت برای ملت ایران محسوب شود. اگر دلسوزان و مسئولان نظام اسلامی از ضرورت پیوند نوجوانان و جوانان با اندیشه های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی سخن می گویند باید اسناد و خاطرات این ستارگان درخشان در اختیار و در معرض دید عموم مردم باشد تا زمینه استفاده همگان از این گنج های نورانی فراهم شود. طی چند سال گذشته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس طی فراخوانی گسترده، تلاش کرد تا تمامی خاطرات، تصاویر، وصیت نامه، مستندات و مدارک شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در جنوب شرق استان تهران را جمع آوری کند و در این زمینه هزاران سند و تصویر در اختیار این بنیاد قرار دارد.

امروز اگر کسی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران برود، با هزاران سند ناب و گرانبها از شهدای منطقه خود مواجه می شود اما متأسفانه مکانی برای نمایش این آثار در شهرستان ورامین وجود ندارد. اگرچه تعدادی از تصاویر و مدارک شهدای شهرستان ورامین در گلزار شهدای گمنام با عنوان گنجینه های شهدای دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار دارد اما این آثار سهم ناچیزی را از تمامی مستندات به دست آمده شهدا تشکیل می دهد. عده ای از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از به تعویق افتادن راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشتند: شهرستان ورامین بیش از هر زمان دیگری به یک باغ موزه مجهز نیاز دارد اما متأسفانه پس از گذشت چندین سال از موافقت مسئولان کشوری، هنوز این طرح به سرانجام نرسیده و حقیقتا این موضوع جفا در حق شهداست. ماجرا از آنجا آغاز شد که آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه و حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان در جلسه ای با حضور سردار حسین زهی معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، با اشاره به جایگاه شهرستان ورامین در دفاع مقدس و وجود پتانسیل های موجود، خواستار راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین شدند. سردار زهی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس فقط در مراکز استان ها راه اندازی می شود گفت: شهرستان ورامین جایگاه ویژه ای در دفاع از انقلاب اسلامی دارد به همین خاطر تلاش خواهد شد تا باغ موزه ای در این شهرستان راه اندازی شود. پس از پیگیری های مداوم مسئولان شهرستان و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، بالاخره مصوب شد تا باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان ورامین راه اندازی شود به همین دلیل مسئولان و مدیران ارشد شهرستان و به منظور الگوگیری، از باغ موزه دفاع مقدس در پایتخت بازدید کردند. باغ موزه دفاع مقدس که قرار بود چند سال پیش در ورامین راه اندازی شود، هنوز به سرانجام نرسیده و این موضوع باعث ناراحتی و نارضایتی خانواده شهدا و ایثارگران شده و حتی تأکیدات مکرر امام جمعه ورامین در جلسات مختلف نظیر شورای فرهنگ عمومی نیز موجب تسریع در روند این امر نشده است.

سرهنگ حسین کاشانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس با پیگیری های مکرر و مداوم مسئولان و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران به تصویب رسید و مقرر شد مسئولان ورامین زمینه راه اندازی این باغ موزه را فراهم کنند. رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران افزود: در جلسه ای به همین منظور مقرر شد تا شهرداری و شورای شهر زمینی مناسب برای راه اندازی باغ موزه را در اختیار بنیاد حفظ آثار قرار دهند اما هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است. وی ادامه داد: برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس مقداری ادوات نظامی و تجهیزات از مرکز اخذ شده که به دلیل عدم افتتاح باغ موزه، این وسائل در سپاه ورامین دپو شده و از آن استفاده درست نمی شود که این موضوع باعث نگرانی و ناراحتی است. در این میان علی حیدریان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عزم جدی شهرداری ورامین برای انتقال فرهنگ شهید و شهادت اظهار داشت: شهرداری ورامین همواره تلاش داشته تا در زمینه انتقال مفاهیم شهید و شهادت از همه توان و امکانات خود استفاده کند. شهردار ورامین افزود: برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس، شهرداری رایزنی های لازم را انجام داده و زمینی مناسب را برای این موضوع در نظر گرفته اما باید تفکیک این زمین مراحل قانونی خود را طی کرده و شهرداری متعهد شده پس از تفکیک، سهم خود را برای راه اندازی باغ موزه تقدیم کند. وی ادامه داد: شهرداری ورامین در این راستا از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کند و آماده همکاری با همه ارگان ها و نهادها برای راه اندازی سریعتر این باغ موزه است.












۱۳۹۳/۶/۱۱ - ۰۹:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن