تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیروی از حرام‌های باطنی عامل شکل‌گیری گروه‌های تکفیری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد انصاریان:
پیروی از حرام‌های باطنی عامل شکل‌گیری گروه‌های تکفیری است خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و پژوهشگر دینی کشورمان با اشاره به حرام‌ها و خباثت‌های باطنی چون حسد،‌ بخل، کبر و غیره آنان را عامل بروز بسیاری از جنایت‌ها و شکل‌گیری گروه‌های تکفیری دانست.



 به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد اخلاق و پژوهشگر دینی کشورمان در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز گفت: قرآن، نهج‌البلاغه و روایات اهل بیت(ع) برای تقوا منافع زیادی به‌وجود آورده‌اند که تاریخ نیز این منافع را نشان داده است.وی اظهار کرد: انسانی که خود را در عرصه‌های عبادت خدا حفظ کند و از همه محرمات الهی چه باطنی و چه ظاهری دوری کند، یک فرد باتقوا است.این مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وقتی سخن از محرمات به میان می‌آید، عده‌ای گمان می‌کنند منظور گناهان و اعمال زشت مثل مشروب‌خواری، ظلم، بدحجابی، دروغ و تهمت است که در گذشته تاریخ بوده و مردم این زمان نیز به آن گرفتارند، در حالی که خباثت‌های باطنی نگران‌کننده‌تر است و بعضی حرام‌های باطنی وجود دارد که ممکن است مردم توبه نکنند.حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: قرآن می‌فرماید در قیامت درب‌های نجات بر روی کسانی که دارای گناه باطنی هستند بسته می‌شود و گناه آنان به‌عنوان اصول کفر و ریشه‌های کفر معرفی شود که از جمله این گناهان می‌توان به بخل اشاره کرد.استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه این صفت به کمیت نعمت در اختیار انسان کار ندارد، ابراز کرد: از نظر قرآن کریم، بخل یک بیماری باطنی است و به کمیت ثروت کاری ندارد و خداوند متعال به دارندگان این صفت در آیات قرآن (آیه 180 آل عمران و آیات سوره توبه) وعده آتش داده است.وی صفت دوم از گناهان باطنی را حسد معرفی کرد و گفت: خداوند به بعضی بندگانش به‌خاطر شایستگی‌هایشان احسان‌هایی مانند مقام نبوت، امامت، مال یا از روی حکمت قیافه و ظاهر زیبا (چون یوسف) عطا کرده است، اما عده‌ای تحمل داشتن این نعمت‌ها را در افراد دیگر ندارند و نقشه می‌کشند که این نعمت‌ها را از آن‌ها سلب کنند.حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه این صفت اخلاقی از خطرناک‌ترین و زیانبارترین حالات انسان است و از آن باید به خدا پناه برد‌، به غصب حق خلافت حضرت امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: جهان به‌طور عام و جامعه انسانی به‌طور خاص 1500 سال در آتش حسد منافقان مدینه می‌سوزد که امیرالمؤمنین(ع) را از حق الهی او محروم کردند.وی اظهار کرد: با مطالعه کتاب‌هایی همچون المراجعات سید‌شریف‌الدین و النص و الاجتهاد علامه حلی متوجه خواهیم شد که آتش حسد بعد از رحلت پیغمبر(ص) از دل‌های ابلیس‌صفتان شعله‌ور شد و حتی هنوز خاموش نشده است.این مدرس برجسته حوزه و دانشگاه افزود: گروه‌های تکفیری مانند القاعده، داعش  و فرقه ضاله‌ای چون وهابیت سلفی یکدفعه به‌وجود نیامده‌اند بلکه اصل آنها به  قائله 28 صفر باز می‌گردد.حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در بخش پایانی سخنان خود به صفت کبر اشاره کرد و گفت: این صفت رذیله که از کفر سر در می‌آورد مصادیق فراوانی دارد از جمله جواب سلام افراد را آرام دادن و یا بداخلاقی کردن که البته این موارد در خصوص روابط انسان‌ها با یکدیگر صدق می‌کند.وی افزود: نوعی کبر نیز در مقابل خداوند وجود دارد که مخصوص بنده‌ای است که از قبول قرآن، خدا و پیغمبر(ص) و ائمه(ع) سرباز زند.این استاد اخلاق با اشاره به اینکه ترک گناهان ظاهری بسیار راحت‌تر از گناهان باطنی است، گفت:  برخی گناهان مثال روابط نامشروع نوع باطنی هم دارد، البته خداوند اهل گذشت است ولی بعضی از گناهان از خداوند گذشته و آن حق‌الناس است که بدون توبه پاک نمی‌شوند./919/د102/ب



۱۳۹۳/۶/۱۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن