واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
حجتالاسلام المسلمین انصاریان:
پیروی از حرامهای باطنی سبب تشکیل گروههای تکفیری است خبرگزاری رسا ـ حجتالاسلام المسلمین انصاریان حرامها و خباثتهای باطنی عامل بروز بسیاری از جنایتها و شکلگیری گروههای تکفیری دانست و گفت: گروههای تکفیری مانند القاعده، داعش و فرقه ضالهای چون وهابیت سلفی یک دفعه به وجود نیامدهاند بلکه اصل آنها به قائله 28 صفر باز میگردد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلاموالمسلمین حسین انصاریان، استاد اخلاق امروز، 9 شهریور در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) شیراز گفت: قرآن، نهجالبلاغه و روایات اهلبیت (ع) برای تقوا منافع زیادی به وجود آوردهاند که تاریخ نیز این منافع را نشان داده است. حجتالاسلاموالمسلمین انصاریان اظهار کرد: انسانی که خود را در عرصههای عبادت خدا حفظ کند و از همه محرمات الهی چه باطنی و چه ظاهری دوری کند، یک فرد باتقوا است. مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وقتی سخن از محرمات به میان میآید، عدهای گمان میکنند منظور گناهان و اعمال زشت مثل مشروبخواری، ظلم، بدحجابی، دروغ و تهمت است که در گذشته تاریخ بوده و مردم این زمان نیز به آن گرفتارند، در حالی که خباثتهای باطنی نگرانکنندهتر است و بعضی حرامهای باطنی وجود دارد که ممکن است مردم توبه نکنند. حجتالاسلام المسلمین انصاریان ابراز کرد: قرآن میفرماید در قیامت دربهای نجات بر روی کسانی که دارای گناه باطنی هستند بسته میشود و گناه آنان بهعنوان اصول کفر و ریشههای کفر معرفی شود که از جمله این گناهان میتوان به بخل اشاره کرد. استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه این صفت به کمیت نعمت در اختیار انسان کار ندارد، ابراز کرد: از نظر قرآن کریم، بخل یک بیماری باطنی است و به کمیت ثروت کاری ندارد و خداوند متعال به دارندگان این صفت در آیات قرآن وعده آتش داده است. وی صفت دوم از گناهان باطنی را حسد معرفی کرد و گفت: خداوند به بعضی بندگانش بهخاطر شایستگیهایشان احسانهایی مانند مقام نبوت، امامت، مال یا از روی حکمت قیافه و ظاهر زیبا (چون یوسف) عطا کرده است، اما عدهای تحمل داشتن این نعمتها را در افراد دیگر ندارند و نقشه میکشند که این نعمتها را از آنها سلب کنند. حجتالاسلام المسلمین انصاریان با بیان اینکه این صفت اخلاقی از خطرناکترین و زیانبارترین حالات انسان است و از آن باید به خدا پناه برد، به غصب حق خلافت حضرت امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: جهان بهطور عام و جامعه انسانی بهطور خاص 1500 سال در آتش حسد منافقان مدینه میسوزد که امیرالمؤمنین (ع) را از حق الهی او محروم کردند. وی اظهار کرد: با مطالعه کتابهایی همچون المراجعات سیدشریفالدین و النص و الاجتهاد علامه حلی متوجه خواهیم شد که آتش حسد بعد از رحلت پیغمبر(ص) از دلهای ابلیسصفتان شعلهور شد و حتی هنوز خاموش نشده است. این مدرس برجسته حوزه و دانشگاه افزود: گروههای تکفیری مانند القاعده، داعش و فرقه ضالهای چون وهابیت سلفی یک دفعه به وجود نیامدهاند بلکه اصل آنها به قائله 28 صفر باز میگردد. حجتالاسلام المسلمین انصاریان در بخش پایانی سخنان خود به صفت کبر اشاره کرد و گفت: این صفت رذیله که از کفر سر در میآورد مصادیق فراوانی دارد از جمله جواب سلام افراد را آرام دادن و یا بداخلاقی کردن که البته این موارد در خصوص روابط انسانها با یکدیگر صدق میکند. وی افزود: نوعی کبر نیز در مقابل خداوند وجود دارد که مخصوص بندهای است که از قبول قرآن، خدا و پیغمبر(ص) و ائمه(ع) سرباز زند. این استاد اخلاق با اشاره به اینکه ترک گناهان ظاهری بسیار راحتتر از گناهان باطنی است، گفت: برخی گناهان مثال روابط نامشروع نوع باطنی هم دارد، البته خداوند اهل گذشت است ولی بعضی از گناهان از خداوند گذشته و آن حقالناس است که بدون توبه پاک نمیشوند./998/د101/س
۱۳۹۳/۶/۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]