محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844697936
سینمای مقاومت؛ آینه دار رشادتهای یک ملت مظلوم
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
سینمای مقاومت؛ آینه دار رشادتهای یک ملت مظلوم خبرگزاری رسا ـ سینمای مقاومت هنری است که هم در دوران انقلاب اسلامی، هم در سالهای دفاع مقدس و هم در طول همه ادوار پس از انقلاب، درس مقاومت در برابر ظلم و استکبار را به تصویر میکشد و واگویه ای از پایداری و ایستادگی است؛ آنهم در اشکال و ادوار مختلف و البته با یک آرمان: «مقاومت».
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تعبیر «سینمای مقاومت» یکی از کلیدواژههای مفهومی و مضامین محتوایی ارزشی هنر هفتم ما است که در طول دوران پس از انقلاب در مواقع مختلف، جلوههای متنوعی را برای سینمای ما به همراه داشت.
جلوههایی که هر یک به تولید بخشی از ماندگارترین آثار سینمایی ما در عرصه ملی و دینی و برای ثبت رشادتهای رزمندگان و پیامردی های مردان و زنان ایران اسلامی منتهی شد.
این سینما هم در دوران انقلاب اسلامی، هم در سالهای دفاع مقدس و هم در طول همه ادوار پس از انقلاب، به سینمایی اطلاق میشود که درس مقاومت در برابر ظلم و استکبار را به تصویر میکشد و واگویه ای از پایداری و ایستادگی است؛ آنهم در اشکال و ادوار مختلف و البته با یک آرمان: «مقاومت».
اما پس از انقلاب اسلامی و از زمانی که ساخت فیلمهای جنگی در سینمای ایران کلید خورد تا به امروز این نوع سینما با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم نکرده؟ فیلمسازان برای ساخت فیلمهایشان با چه موانعی روبرو بودند؟ آیا مشکلات موجود در این وادی سبب شده که آنها از این سینما دلزده شوند؟
این نکات و نیز دیگر مباحث پیرامون این مسئله را از تهیه کنندگانی که طی سالهای گذشته در این عرصه مشغول به فعالیت بودهاند مطرح کردهایم و اینک به انگیزه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که قرار است همزمان با هفته دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار شود تقدیم شما خوانندگان عزیز میکنیم.
محسن علی اکبری: مسؤولان به جای سفارش دادن، از سینمای دفاع مقدس حمایت کنند
این تهیه کننده با سابقه سینمای ایران گفت: مهمترین مشکل سینمای دفاع مقدس عدم پشتیبانی مدیریتهای کلان فرهنگی در وزارت ارشاد اسلامی، رسانه ملی، سازمان تبلیغات اسلامی یا خود بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس است. این مسولین باید به عنوان حامیان اصلی فیلم و هنر دفاع مقدس در حمایت از این فیلمها پیشگام باشند و امکانات لازم در اختیار اهالی سینما بگزارند بعد به ما بگویند چرا کار نمیکنید؟
تهیه کننده فیلم «بلمی به سوی ساحل» یادآور شد: ما و همه کسانی که در دهه شصت بهترین فیلمهای جنگی را میساختیم آیا عوض شدیم؟ ما و هنرمندان سینما بعد از سالها کار کردن در این سینما نه تنها عوض نشدیم بلکه تجربه ما در این حیطه بییشتر هم شده، پس چه شده که همه از ساخت و کار در این سینما فاصله میگیریم؟
وی افزود: مهمترین مشکل سینمای دفاع مقدس عدم پشتیبانی مدیریتهای کلان فرهنگی در وزارت ارشاد اسلامی، رسانه ملی، سازمان تبلیغات اسلامی یا خود بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس است. این مسولین باید به عنوان حامیان اصلی فیلم و هنر دفاع مقدس در حمایت از این فیلمها پیشگام باشند و امکانات لازم در اختیار اهالی سینما بگزارند بعد به ما بگویند چرا کار نمیکنید؟
علی اکبری افزود: متاسفانه در حال حاضر برای مدیریتها چندان تفاوتی نمیکند که چه فیلمی را بسازند، وقتی آقای رضوی هنگام ساخت فیلم دفاع مقدسی به خاطر یک انفجار چند کشته میدهد این مسیر کار را برای فیلمسازان دیگر سخت میکند، ضمن اینکه پرداختن به فیلمهایی که آپارتمانی باشد مسیر راحت تری به دنبال دارد.
وی ادامه داد: سینمای جنگ در زمینه زیر ساختاری نیازمند حمایت و کمک و هدایت جدی مدیران فرهنگی است. وقتی شهرک دفاع مقدس مجهز به امکانات استاندارد نیست وقتی فیلمسازان جنگ برای ساخت فیلمهایشان ابزار مورد نیاز را ندارند اینها در کنار هم چه معنی میدهد؟ وقتی به شیوه فیلمسازی جنگی در امریکا و آلمان نگاه میکنیم آنها در هیچ فیلمشان از ابزار واقعی جنگی استفاده نمیکنند همه صحنههای جنگی آنها در پلاتو و با کامپیوتر ضبط میشود اما میبینیم ما در ایرانی که هشت سال جنگ مستقیم پر از اتفاق و حادثه داشتیم برای ساخت فیلم جنگی باید خودمان بجنگیم و در این راه کشته بدهیم ... اخر برای چه؟ بارها جلسه با مسولین محترم حتی سردار نقدی داشتیم و از انها خواستیم که به جای سفارش دادن کار بیایند معضلات زیر ساختی را حل کنند. به سینمای دفاع مقدس کمک کنند. از نظر سفارش دادن ما فیلمسازان خودمان سالهاست در این حیطه کار میکنیم میدانیم که باید چه اثر جنگی تاثیر گذار ساخت بیایید به معنای واقعی از این سینما حمایت کنید.
هارون یشایایی: با تولید فیلمهای جنگی در بخش خصوصی حرف تازهای در این سینما میتوان گفت
تهیه کننده فیلم کیمیا گفت: به نظر من کیفیت فیلمهای جنگی در سالهای اخیر بسیار تنزل کرده، هم از نظر سوژه و هم از نظر ساختار فیلمهایی که برای سینمای دفاع مقدس ساخته میشوند هیچ جای دفاعی ندارند.
این سینماگر برجسته یادآور شد: فیلم «روزهای زندگی» را در سینمای جنگ میتوانم فیلمی ارزشمند بدانم که روی ساخت آن بسیار زحمت کشیده شده. یا فیلم کیومرث پور احمد «پنجاه قدم اخر» و فیلم محمدمهدی عسگرپور «مهمان داریم» را هم دیدم که نکات ارزشمندی در آنها وجود داشت.
وی در ادامه پیشنهاد داد: به عقیده من بزرگترین مشکل حال حاضر سینمای دفاع مقدس این است که بخش دولتی تولید این فیلمها را بر عهده دارد. این در حالیست که باید وظیفه ساخت فیلمهای جنگی را به بخش خصوصی سپرد تا بخش خصوصی با سرمایه گذاری و با سلیقه و عقیده خودش فیلم بسازد تا کارهای ساخته شده از حالت سفارشی در آید. وقتی کار در بخش خصوصی ساخته شود خلاقیت فردی هم در ان بالا میرود.
یشایایی در ادامه افزود: جشنواره مقاومت یا سینمای دفاع مقدس باید جنبه حمایتی و تشویقی نسبت به فیلمسازان جنگی داشته باشد و وقتی بخش خصوصی تولید این آثار را در دست بگیرد آن زمان است که این سینما حرف تازهای برای گفتن خواهد داشت.
مهدی کریمی: مشکل سینمای دفاع مفدس عدم حمایت درست از این فیلمها و ادعای سهم خواهی است
تهیه کننده فیلم ماندگار و ارزشی آژانس شیشهای معتقد است: تاکنون در سینمای دفاع مقدس هر تلاشی صورت گرفته و موفقیتی حاصل شده این مرهون زحمات فردی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان آن اثر بوده نه سیاستهای مدیریتی و اتاق فکرها.
مهدی کریمی در خصوص مشکلات و مصائب ساخت فیلمهای دفاع مقدس گفت: از دهه اول انقلاب با توجه به ضرورت واقعی بیان مفاهیم و موضوعات دفاع مقدس، بخشی از استعدادها و نبوغهای سینما از این طریق وارد سینما شدند و سینمای ایران با شرایط ضروری ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس فیلمسازان بزرگ خود را شناخت.
وی افزود: اما اگر بخواهیم در سه دهه گذسته آثار کار شده در سینمای دفاع مقدس را مورد ارزیابی قرار دهیم باید بگوییم در دورههای ابتدایی بر اثر دلسوزی بیش از اندازه مسئولین، اجازه ورود به برخی حوزهها به فیلمسازان داده نمیشد و در دورههای جدید تقریبا از آن ور بوم افتادهایم وبه ارج و قرب موضوعات جنگ چوب حرا ج زده شد و هر کاری بعضی از فیلمسازان از دستشان بر آمد انجام دادند. همانهایی که ما روزگاری بزرگشان کردیم در این دوره تمام جریانات را زیر سوال میبریم.
کریمی در ادامه گفت: آن چیزی که من به عنوان تهیه کننده تا به حال با آن در سینمای دفاع مقدس در گیر بودم اینکه تا قبل از اینکه فیلم ساخته و به سرانجام برسد تمام مشکلات آن به دوش عوامل تولید و تهیه کننده بوده و همینکه کار شکل آبرومندی به خود پیدا کرد جشن و پایکوبی آن برای دیگران بود. البته در این شکی نیست که در ساخت فیلم، یک کار گروهی باعث به سرانجام رسیدن ان میشود و نمیتوانم تنها خودم را مسئول به سرانجام رساندن آن بدانم. اما آنچه که هست اینکه بعضی افراد در ساخت کارهایی سنگین دفاع مقدسی کنار گود میایستند و وقتی کار آبرومندی ساخته شد از آن سهم خواهی میکنند و از آن به اسم خودشان پز میدهند. اگر این سهم خواهی و پز دادن واقعی باشد جای شکر دارد اما آنچه که مورد اعتراض من است اینکه کسی که هیچ تلاشی در ساخت نداشته نتیجه کار را به خود اختصاص میدهد.
این تهیه کننده گفت: زمانی که آژانس شیشهای را میساختم هیچ نهاد و ارگانی هیچگونه حمایتی به دلیل حساسیت موضوع از تولید این فیلم نداشته؛ و حمایت از این فیلم را به وقتی که کار در آمد موکول کردند. ما در زمان ساخت این فیلم برای داشتن یک اسلحه سیصد هزار تومان اجاره به شهرک سینمایی دفاع مقدس پر داختیم و همانطور که میدانیم این فیلم در جشنواره فجر آن سال هم مورد توجه بسیار قرا رگرفت اما وزارت ارشاد وقت هر گونه حمایت بلا عوض را از این فیلم برداشت و نهایت کم لطفی را با ما کرد.
تهیه کننده فیلم «چ» در ادامه گفت: دیگر بعد از سالها کار ساختن به این نتیجه رسیدم که وقتی در کاری سختی و مرارت زیادی میکشم این یعنی آدمی صیقل بیشتری داده شده و در تولید اثر فاخر تاثیر بسزا دارد. اما بحث من از نامهربانیها و عدم حمایت از این گونه سینماییست.
وی اشاره کرد: زمانی که نطفه ساخت فیلم چ بسته شد همانهایی که هفته پیش برای این فیلم جشن و پایکوبی گرفتند به غیر از ابراهیم حاتمی کیا هیچ تلاش و حمایتی در ساخت این فیلم نداشتند. حتی مدیریت قبلی فارابی نسبت به دیدگاه ابراهیم حاتمی کیا در ساخت فیلم موضع داشت. اما وقتی فیلم ساخته شد و خوب از کار درآمد دور هم مینشینند و این تلاش را به مدیریت قبل و جدید نسبت میدهند و همانطور که گفتم جشن و پایکوبی میگیرند. من به این دوستان توصیه میکنم در کنار جشن و پایکوبی برای نتیجه کارهای شکست خورده خود هم مراسمی برگزار کنند.
وی ادامه داد: اما باید این رابدانیم که سینمای دفاع مقدس بیش از جشن و پایکوبی و حرف و بحث و جوایز به حمایت واقعی احتیاج دارد. نه اینکه فیلمی که از آن هیچ حمایتی نکردیم را در دست بالا بگیریم به نام خود از ان بهره ببریم و فیلمی که میلیاردها برایش هزینه کردیم رویمان نشود راجع به آن حرف بزنیم.
او افزود: آنها که ندای دلواپسی سینمای دفاع مقدس سر میدهند بیشتر از پیش با یکسری تولیدات موجبات ریزش مخاطبان این سینما شدند و ادعا هم میکنند که شعورشان بالاست و همینها از فیلمهایی حمایت میکنند که در نمایش عمومی هیچ دفاعی از آن ندارند.
کریمی در پایان تأکید کرد: امیدوارم جشنواره آبرومندانه دفاع مقدس با صراحت کامل الگوی مناسبی از سینمای دفاع مقدس ارائه دهد نه اینکه با مسامحه با برخی فیلمها و فیلمسازان برخورد کنند.
آری؛ سینمای مقاومت، تصویر آشنا و ملی هنر هفتم ماست؛ سینمای مقاومت هنری است که هم در دوران انقلاب اسلامی، هم در سالهای دفاع مقدس و هم در طول همه ادوار پس از انقلاب، درس مقاومت در برابر ظلم و استکبار را به تصویر میکشد و واگویه ای از پایداری و ایستادگی است؛ آنهم در اشکال و ادوار مختلف و البته با یک آرمان: «مقاومت» .
امید آنکه سینماگران متعهد و اهالی هنر مقاومت چراغ این حرکت آسمانی و آرمانی را برای هنر هفتم ایران زمین روشن نگهدارند و درس آموز پایمردی و تصویرگر ایستادگی برای نسلهای آینده باشند./1327/پ203/ی
۱۳۹۳/۶/۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]
صفحات پیشنهادی
مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل: اردبیل 706 آزاده دارد / آزادگان سفیران صلابت ملت ایران
مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل اردبیل 706 آزاده دارد آزادگان سفیران صلابت ملت ایرانمدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت استان اردبیل 706 آزاده پرافتخار و عزتمند دارد که ما با برنامهریزیهای مختلف سعی داریم در حد بضاعت خود خدماتی را به آنها ارائه کنیم به گزارشغافلگیر شدن جمشید هاشمپور در پردیس ملت / سوپر استار سینمای دهه 60 تقدیر شد
غافلگیر شدن جمشید هاشمپور در پردیس ملت سوپر استار سینمای دهه 60 تقدیر شد فرهنگ > سینما - جمشید هاشمپور بازیگر سینما که قرار است در فیلم سینمایی هاری بازی کند توسط عوامل این فیلم در سینمای پردیس ملت مورد تقدیر قرار گرفت مراسم تجلیل از جمشید هاشمپور مراسم بزرروحیاتم با سینمای تجاری همخوان نیست/ فیلم نیازی به تشویق ندارد
فرهنگ و هنر سینمای ایران در جلسه نقد انارهای نارس مطرح شد روحیاتم با سینمای تجاری همخوان نیست فیلم نیازی به تشویق ندارد عصر روز دوشنبه 3 شهريور ماه نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم انارهاي نارس در قالب شصت و سومين برنامه خانه فیلم فردوس با حضور عوامل این فیلم برگزار شد به گتجمع مداحان و شعرای اهل بیت از ملت مظلوم فلسطین
عکس مریم کامیاب تجمع مداحان و شعرای اهل بیت از ملت مظلوم فلسطین تجمع مداحان و شعرای اهل بیت و هیئت های مذهبی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین عصر امروز چهارشنبه در میدان فلسطین برگزار شد ۱۳۹۳ ۵ ۲۹ - ۲۱ ۰۲مراسم یادمان آینهداران آفتاب برگزار میشود
با سخنرانی لاریجانی و رفیقدوست مراسم یادمان آینهداران آفتاب برگزار میشود مراسم بزرگداشت رئیسجمهور و نخستوزیر شهید محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر با سخنرانی رئیس مجلس و محسن رفیقدوست برگزار میشود به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مراسم یادمان آینهداران آفتاسينماييها در قم خانهدار ميشوند
۸ شهريور ۱۳۹۳ ۱۰ ۴۸ق ظ شهردار قم سينماييها در قم خانهدار ميشوند شهردار قم گفت با حمايت شهرداري مکاني در يکي از بوستانهاي قم براي انجمن سينماي جوانان قم ساخته شده و جشنواره بعدي در مکان جديد برگزار حواهد شد به گزارش خبرگزاري موج محمد دلبري در مراسم اختتاميه نخستين جشنوااستاندار کرمانشاه: آزادگان تجسم عینی مقاومت ملت ایران هستند
استاندار کرمانشاه آزادگان تجسم عینی مقاومت ملت ایران هستند کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با تجلیل از صبر و استقامت آزادگان کشورمان گفت این عزیزان تجسم عینی مقاومت ملت ایران هستند که اقتدار نظام و انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم رضایی بابادیدار عوامل فیلم ایرانی-فرانسوی با رئیس سازمان سینمایی/ 2 فیلم پروانه نمایش گرفت
فرهنگ و هنر سینمای ایران چند خبر از سینما دیدار عوامل فیلم ایرانی-فرانسوی با رئیس سازمان سینمایی 2 فیلم پروانه نمایش گرفت دیدار عوامل فیلم سینمایی جنجال عروسی با رئیس سازمان سینمایی آغاز ساخت مستند این قنات سالهاست که در کماست نمایش 2 مستند ایرانی در یک دانشگاه مکزیکی وهمدلي دولت و ملت به اقتدار نظام ميافزايد
۲ شهريور ۱۳۹۳ ۱۳ ۲۶ب ظ مديرکل تبليغات اسلامي استان قم همدلي دولت و ملت به اقتدار نظام ميافزايد مديرکل تبليغات اسلامي استان قم گفت همدلي و همراهي دولت و ملت در زير سايه رهبري الهي نظام مقدس جمهوري اسلامي به اقتدار و سربلندي ايران اسلامي ميافزايد به گزارش خبرگزاري موج حجتاعکس : آزاده نامداری در کنار پیرترین بازیگر مرد سینمای ایران
عکس آزاده نامداری در کنار پیرترین بازیگر مرد سینمای ایراناردشیر کاظمی متولد سال 1299 در بندر انزلی می باشد و 94 سال سن دارد و در سریال پژمان و فیلم دایره زنگی بازی کرده است آزاده نامداری که به همراه شقایق دهقان و محراب قاسم خانی به دیدن تئاتر آرسنیک و تور کهنه رفته بود بعد از پایران، پرطرفدارترین تیم جام ملتهای آسیا
ایران پرطرفدارترین تیم جام ملتهای آسیا کد خبر ۴۲۵۸۰۹ تاریخ انتشار ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۸ - 15 August 2014 سایت AFC اعلام کرد تیم ملی ایران پرطرفدارترین تیم حاضر در جام ملتهای آسیا است چرا که جمعیت زیادی از ایرانیان حاضر در استرالیا به تشویق ملیپوشان ایران خواهند پرداخت بهلاریجانی: آزادگان همیشه در دل ملت ایران جا دارند
لاریجانی آزادگان همیشه در دل ملت ایران جا دارند خبرگزاری پانا رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور گفت آزاداگان در اردوگاههای صدام مقابل شکنجههای این رژیم ستمکار مجاهدت بینظیری داشتند و شخصیتهای برجستهای در کشور هستند که الگو قرار گرفتهاند ۱۳۹در نشست حجتالله ایوبی و دریادار حبیبالله سیاری مقرر شد سازمان سینمایی و نیروی دریایی تفاهنامه همکاری مینویس
در نشست حجتالله ایوبی و دریادار حبیبالله سیاری مقرر شدسازمان سینمایی و نیروی دریایی تفاهنامه همکاری مینویسنددر نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی و فرمانده نیروی دریایی ارتش مقرر شد نشستهای مشترکی برای افزایش همکاریهای دوجانبه برگزار و این توافقات در قالب تفاهم نامه تنظیم و بهحاشیههای تصویری از حضور رضا عطاران، ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، عرب نیا، هومن سیدی، مریلا زارعی، داریوش مهر
حاشیههای تصویری از حضور رضا عطاران ترانه علیدوستی بابک حمیدیان عرب نیا هومن سیدی مریلا زارعی داریوش مهرجویی و در جشن انجمن منتقدان سینمایی هشتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شامگاه چهارشنبه با معرفی نفرات برتر در تالار ایوان شمس برگزار شد 1393 5 235 دیدار تدارکاتی حریف ایران قبل از جام ملت های آسیا
5 دیدار تدارکاتی حریف ایران قبل از جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال قطر یکی از حریفان تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های 2015 آسیا پیش از آغاز این رقابت ها پنج دیدار تدارکاتی برگزار می کند ایرنا از تارنمای الدوری والکاس قطر طبق برنامه اعلام شده از سوی جمال بالماضی مربی فرانسوامام جمعه دماوند: واژه «ترس» برای ملت ایران معنایی ندارد
امام جمعه دماوند واژه ترس برای ملت ایران معنایی نداردامام جمعه دماوند گفت واژه ترس برای ملت ایران معنایی ندارد و آزادگان شجاعت را معنا و ترس را از خود بارها و بارها دور کردند به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند حجتالاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی بعد از ظهر امروز در آیین معارفمسؤولان معاهدههای که ذلت ملت را به دنبال دارد امضا نکنند
آیتالله جوادی آملی مسؤولان معاهدههای که ذلت ملت را به دنبال دارد امضا نکنند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیتالله جوادی آملی گفت خدا به افراد اجازه نداد که خودشان را ذلیل و فرومایه کنند اگر چیزی را امضا کنند که ذلّت ملت در اوست در حالی که دولت و ملّت و رهبری امت با این کار مخالف هس-
گوناگون
پربازدیدترینها