تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باند حفاري غيرمجاز در فارس متلاشي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۸:۳۵ب.ظ)
باند حفاري غيرمجاز در فارس متلاشي شد فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از دستگيري و متلاشي شدن باند حفاري دراستان فارس خبر داد و گفت: مأموران يگان حفاظت استان گلستان موفق به کشف 729 شي تاريخي و دستگيري 1 نفر قاچاقچي اموال تاريخي در اين استان شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد کربلايي حريري با اعلام اين خبر که مأموران يگان حفاظت در استان فارس، باند حفاري غير مجاز در شهرستان فسا را متلاشي کردند، يادآور شد: با متلاشي شدن اين باند سه قبضه سلاح، مهمات و مقاديري ابزار حفاري کشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: در پي کسب اخبار از سوي منابع محلي ميراث فرهنگي در رابطه با وقوع حفاري غيرمجاز به قصد کشف اشياء تاريخي در ارتفاعات شهرستان فسا، بررسي‌هاي لازم براي شناسايي اين باند آغاز شد.
فرمانده يگان حفاظت ادامه داد: پس از 10 روز کار اطلاعاتي در محل مورد نظر و هماهنگي و اخذ دستور مقام قضائي استان، عمليات دستگيري اين باند با همکاري پليس اطلاعات و امنيت عمومي و پاسگاه انتظامي شهرستان فسا آغاز شد.
کربلايي تصريح کرد: در اين عمليات غافلگيرانه، مأموران موفق به دستگيري 6 نفر حفار غيرمجاز و کشف سه قبضه سلاح (دو قبضه کلت کمري-يک قبضه سلاح شکاري) شدند.
وي افزود: همچنين در اين عمليات ابزار و ادوات حفاري کشف شد و با اعتراف متهمين 5 نفر ديگر از اعضاء باند طي عملياتي جداگانه در ساعات پاياني روز دستگير و کليه متهمين براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع انتظامي استان شدند.
وي در ادامه از دستگيري قاچاقچيان اشياء تاريخي و کشف و ضبط 32 شيء تاريخي مربوط به هزاره قبل از ميلاد در استان گيلان خبر داد و اظهار داشت: پس از کسب خبر از مخبرين محلي در شهرستان فومن مبني بر فعاليت افراد محلي در زمينه خريد و فروش اشياء عتيقه، مأموران يگان پس از اقدامات و بررسي‌هاي اوليه و احراز صحت خبر به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده يگان حفاظت تصريح کرد: نيروهاي يگان حفاظت پس از انجام هماهنگي‌هاي لازم با مقام قضائي استان به عنوان کارشناس و خريدار اشياء وارد منزل مورد نظر شدند و پس از رويت اشياء با همکاري مشترک مأمورين اداره آگاهي شهرستان نسبت به دستگيري قاچاقچيان اموال تاريخي اقدام کردند.
کربلايي ادامه داد: در اين عمليات 32 شي تاريخي شامل (دستبند-سکه-کاسه-زنگوله و...) که اکثر اين اشياء مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد کشف شد.
وي با اعلام اين خبر که ماموران يگان حفاظت استان گلستان موفق به کشف و ضبط 729 شي تاريخي و دستگيري تعداد 1 نفر قاچاقچي اموال تاريخي در اين استان شدند، يادآور شد: در پي کسب خبر از سوي منابع مخبرين محلي ميراث فرهنگي شهرستان علي آباد، مبني بر نگهداري و خريد و فروش اشياء تاريخي توسط افراد بومي، نيروهاي يگان حفاظت استان با اخذ مجوز قضائي و با هماهنگي و همکاري پليس اطلاعات و امنيت عمومي منطقه به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده يگان حفاظت تصريح کرد: پس از بازرسي‌هاي انجام شده تعداد 889 شي کشف شد که کارشناسي‌هاي صورت پذيرفته بر روي اشياء مکشوفه حکايت از تاريخي بودن تعداد 729 شي تاريخي داشت.
کربلايي افزود: ماموران يگان حفاظت موفق به انهدام باند قاچاق اشياء تاريخي فرهنگي و کشف و ضبط تعداد 155 شي تاريخي در استان کرمانشاه شدند.
وي گفت: پس از اعلام خبر از سوي دوستداران ميراث فرهنگي شهرستان کنگاور، مبني بر فعاليت فردي بومي در زمينه قاچاق اشياء تاريخي-فرهنگي، پس از تحقيق و بررسي صحت موضوع، مأموران يگان نسبت به شناسايي فرد مورد نظر و همدستانش اقدامات لازم را آغاز کردند.
فرمانده يگان حفاظت تصريح کرد: پس از اخذ مجوز قضائي، عوامل يگان حفاظت استان با رعايت جوانب حقوق شهروندي موفق به دستگيري تعداد 5 نفر اعضاء باند و کشف و ضبط تعداد 179 قلم شي قديمي شدند.
وي گفت: پس از بررسي اين اشياء مشخص شد، 155قلم از اشياء تاريخي مکشوفه تاريخي است، متهمين اين پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن