تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819928486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع مشکلات سینما با تغییر ساختارها ممکن می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رفع مشکلات سینما با تغییر ساختارها ممکن می‌شود
علیرضا رئیسیان کارگردان سینما معتقد است: بسیاری از مشکلات سینما با تغییر ساختارهای کلی سینما بهبود پیدا کرده و تنها به دست دولت حل نمی شود.
آفتاب- سرویس فرهنگی: رئیسیان آثاری همچون چهل سالگی را در کارنامه خود دارد. فیلمی که دو جایزه کارگردانی و فیلم نامه نویسی  جشنواره فجر را از آن خود کرده است.




رئیسیان در گفت‌وگو با «آفتاب» به وعده های فرهنگی دولت یازدهم اشاره کرده و گفت: «من بر این باورم بسیاری از مشکلات حوزه سینما ایرادات ساختاری دارد در نتیجه برای حل و فصل این مشکلات ما نیازمند همت فراجناحی هستیم و نمی توانیم همه چیز را به گردن دولت بیاندازیم. اگرچه فعالیت های مثبتی از سوی بدنه فرهنگی دولت یازدهم انجام شده است اما این امر اگرچه لازم است اما ابدا کافی نیست.»


این کارگردان سینما افزود: « همه ما می دانیم که دولت تنها متولی  نهاد گسترده  فرهنگ نیست و بسیاری از نهادهای دیگر نیز در امور فرهنگی دست دارند بنابراین باید همه نهادها برای تغییر به دولت کمک کنند نه اینکه با کارشکنی مانع ان جام فعالیت های مثبت شوند.»


رئیسیان افزود:« اتفاقات مثبتی نظیر بازگشایی خانه سینما و یا رفع توقیف از فیلم هایی که در دوره گذشته باقی مانده اند ، فی نفسه مفید است اما راه تدوام  فعالیت های مثبت در سینما همکاری و تعامل بدنه فرهنگی جامعه با دولت است. خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی باید  سخنگویی همه خانواده سینما باشد  و با انتخابات و جابه جایی صنفی پویاتر عمل کند. اگرچه حاشیه های زیادی پیرامون فعالیت های فرهنکی  دولت یازدهم ایجاد شده است اما عقب نشینی در برابر این فشارها سبب بیشتر شدن آن ها می شود.»


رئیسیان به نقش مجلس اشاره کرده و افزود: «به نظر من کمیسیون فرهنگی مجلس باید برای توسعه فرهنگی با دولت تعامل کند  زیرا فرهنگ مقوله مهمی است و نباید با سیاسی کاری مخلوط شود. و موازی کاری های نهادهای دیگر در حوزه فرهنگ  نباید مانع توسعه و رشد فرهنگ شود.  در مقطع کنونی رئیس جمهور باید رفتارهای کارشناسی ظرفیت های اجرایی  فرهنگ را بیشتر از گذشته ارزیابی بشناسد. در شرایط فعلی این تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی عزم جدی مسئولان  برای حل مسائل فرهنگی است.»


به گزارش آفتاب، با وجود همکاری هنرمندان با بدنه فرهنگی دولت مخالفان بیشتر از گذشته دولت یازدهم را مورد حمله قرار می دهند. این هجمه ها مورد انتقاد ناظران سیاسی قرار گرفته است. چندی پیش صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه به این موضوع انتقاد کرد و گفته بود: «من فکر میکنم که دغدغه فرهنگ یک دغدغه واقعی نیست بلکه یک بهانه سیاسی است برای حمله به دولت.  برخی از افراد نتوانستند به دولت در حوزه اقتصاد،سیاست خارجی لطمه بزنند وارد حوزه آموزش و فرهنگ شده‌اند. اینها درواقع می خواهند با تند کردن فضای داخلی دولت را از رسیدگی به برنامه ها و وعده های خود بازدارند.




تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن