تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804036006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداري از طرح برقي كردن محور تهران-مشهد طي ۴ سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۳۶ب.ظ)
مدير عامل راه آهن خبر داد: بهره برداري از طرح برقي كردن محور تهران-مشهد طي ۴ سال آينده مدير عامل راه آهن توسعه ناوگان مسافري و خطوط ريلي را از برنامه هاي اولويت دار راه آهن برشمرد و اعلام كرد: رشد سالانه ۱۲/۷ درصد در بخش مسافري و ۱۷/۵ درصد در بخش بار از ديگر برنامه هاي راه آهن است.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن پور سيد آقايي صبح امروز در سمينار بين المللي امور مسافري و سيستم هاي ريلي سريع السير با بيان اينكه توسعه راه آهن يكي از آرزوهاي بزرگ و ملي براي هر كشوري محسوب مي شود، گفت: قطارهاي سريع السير اين مزيت قابل توجه را دارند كه آلودگي بسيار كمتري نسبت به اتومبيل يا هواپيما براي محيط زيست ايجاد مي كنند.
وي افزود: امروزه در راه آهن سريع السير با حذف تقاطع هاي همسطح، عدم توقف هاي متوالي، نداشتن قوس هاي متوالي و داشتن مسيرهاي مستقل شاهد توسعه راه آهن با سرعت هاي ۲۵۰ تا ۳۵۰ كيلومتر بر ساعت هستيم.
مدير عامل راه آهن تصريح كرد: در حال حاضر توجه به قطار سريع السير در جهان رو به افزايش است، بطوريكه در كل جهان ۲۱۴۷۲ كيلومتر خطوط سريع السير در حال بهره برداري، ۱۳۹۶۴ كيلومتر در دست ساخت و ۱۶۳۴۷ كيلومتر برنامه ريزي شده است.
به گفته وي طبق برنامه تا ۱۰ سال آينده كشورهاي جهان ۵۱۷۸۴ كيلومتر راه آهن سريع السير خواهند داشت.
پور سيد آقايي با بيان اينكه ايجاد يك شبكه ريلي سريع السير در سراسر اروپا يكي از اهداف تعيين شده اتحاديه اروپا است، خاطرنشان كرد: در آسيا، ژاپن با داشتن قطارهاي سريع السير با سرعت ۳۲۰ كيلومتر يكي از كشورهايي است كه از نيم قرن پيش، در پي احداث خطوط ريلي سريع السير بوده است.
وي افزود: در حال حاضر چين بيشترين سرمايه گذاري را در اين حوزه انجام داده و با دارا بودن بيشترين خطوط ريلي و طولاني ترين قطار پرسرعت جهان و داشتن قطارهاي مگلو در اين زمينه پيشرو است.
به گفته آقايي سرعت قطارهاي سريع السير چين ۳۵۰ كيلومتر بر ساعت بوده و هم اكنون اين كشور به دنبال بهره برداري از قطار با سرعت ۴۶۵ كيلومتر بر ساعت است.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در منطقه خاورميانه، تركيه، عربستان، ايران، قطر و امارات كشورهايي هستند كه به استفاده از حمل و نقل ريلي سريع توجه ويژه اي دارند.
وي افزود: در حال حاضر در ايران، دو پروژه سريع السير راه آهن عبارتند از: راه آهن تهران- اصفهان و تهران-مشهد كه در حال حاضر نخستين قطار سريع السير در مسير تهران- قم- اصفهان به طول ۴۱۲ كيلومتر در حال اجراست و برنامه حركت آن بر مبناي سرعت ۳۳۰كيلومتر بر ساعت است.
آقايي با بيان اينكه عمليات زيرسازي مسير حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است، تصريح كرد: دو دستگاه تونل به طول ۳۰۰ متر و ۴۰ دستگاه پل و تعداد ۶۰۰ دستگاه پل كوچك در اين مسير به كار مي‌رود.
به گفته پور سيد آقايي با بهره‌ برداري از اين پروژه زمان جابجايي مسافر بين تهران- اصفهان به كمتر از دو ساعت خواهد رسيد.
مدير عامل راه آهن در ادامه طرح برقي و سريع‌السير كردن خط آهن تهران- مشهد را مد نظر قرار داد و گفت: هم اكنون اين طرح در دست اجراست و با بازسازي و بهسازي زيربنا و تأمين ناوگان طي ۴ سال آينده به بهره‌ برداري خواهد رسيد.
وي افزود: مبناي سرعت حركت در اين مسير ۲۵۰ كيلومتر بر ساعت و بهره‌برداري آن با سرعت ۲۰۰ كيلومتر بر ساعت خواهد بود ضمن اينكه اين طرح ظرفيت جابجايي ۳۵ ميليون مسافر و ۱۰ ميليون تن بار را دارد و زمان سير را از ۱۰ ساعت كنوني به ۶ ساعت كاهش مي‌دهد.
پور سيد آقايي با بيان اينكه هم‌اكنون راه‌آهن ايران بيش از ۱۰ هزار كيلومتر خط ريلي دارد، تصريح كرد: بخش مسافري با دارا بودن ۲۷۰۰ دستگاه واگن مسافري، سالانه ۲۸ ميليون مسافر را جابجا مي‌كند.
مدير عامل راه آهن توسعه ناوگان مسافري و خطوط ريلي را از برنامه هاي اولويت دار راه آهن برشمرد و گفت: طبق اين برنامه ريزي تا پايان سال ۱۴۰۴ جابجايي مسافر از ۲۸ ميليون نفر فعلي به حدود ۵۸ ميليون نفر خواهد رسيد.
وي يادآور شد: درصدد هستيم تا سرعت قطارها در ساير خطوط ريلي را به ۱۶۰ كيلومتر بر ساعت افزايش دهيم.
وي خاطرنشان كرد: برنامه ما اين است كه در بخش مسافري سالانه ۱۲/۷ درصد رشد و در حمل بار ۱۷/۵ درصد افزايش داشته باشيم.
گفتني است اين سمينار تا ۱۰ شهريور ماه ادامه دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن