تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812744876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش وام مسکن در شهرهای بزرگ تا سقف100میلیون تومان؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: افزایش وام مسکن در شهرهای بزرگ تا سقف100میلیون تومان؟ خبرگزاری پانا:چگینی مدیركل دفتر اقتصاد مسكن با تشریح جزئیات بیشتری از برنامه صندوق پس‌انداز مسكن و افزایش سقف تسهیلات خرید اعلام كرد: وام خرید قرار است به‌گونه‌ای پرداخت شود كه طرف عرضه را نیز تحریك و تامین ‌مالی كند.
۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور ساعت 15:38



 روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:
یك پیشنهاد در دستور كار این است كه چون اولویت پرداخت وام خرید، با واحدهای نوساز است، بخشی از این تسهیلات در بازار پیش‌فروش تزریق شود و در ازای پیش‌خرید توسط متقاضیان مسكن، مبلغ وام مستقیم به پیش‌فروشنده پرداخت شود. اما اینكه تسهیلات، بدون در نظر گرفتن متقاضیان، در اختیار ساخت قرار بگیرد، تجربه نشان داده تاثیری بر قیمت‌ها نداشته است.
چگینی افزود: در 10 سال گذشته، همواره غالب وام‌های بانكی به سازنده‌ها داده شد اما در 8سالی كه سقف وام خرید افزایش نیافت، قیمت مسكن 6برابر شد.
البته این بدان معنا نیست كه سیاست‌های انبساطی روی تقاضا و قیمت اثر نمی‌گذارد اما مهم‌ترین متغیر تاثیرگذار بر قیمت مسكن، «تورم» است، كما اینكه در سال‌های اخیر كه تورم فزاینده وجود داشت، قیمت مسكن نیز افزایش یافت و هم‌اكنون این وضعیت برعكس شده است.
سقف افزایش وام‌خرید؛ 100 میلیون
مدیركل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسكن سقف پیشنهادی وام خرید مسكن در برنامه‌ریزی‌های فعلی را در سه سطح 60 میلیون، 80 و 100 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: متوسط وام ‌خرید در صورت افزایش و تشكیل صندوق‌ پس‌انداز، 80میلیون تومان است كه در شهرهای بزرگ و كلان‌شهرهایی همچون تهران 100 میلیون خواهد بود.
چگینی با تاكید براینكه، وام 100 میلیونی خرید مسكن با توجه به میانگین قیمت مسكن در تهران، پوشش 50درصدی قدرت خرید را نخواهد داشت، افزود: متوسط حداقلی قیمت مسكن در تهران حدود 300 میلیون تومان است اما در مناطق مركزی و نیمه جنوبی شهر، با توجه به اینكه متوسط قیمت از مترمربعی 5/2میلیون تومان تجاوز نمی‌كند، با 100 میلیون تسهیلات خرید می‌شود آپارتمان مناسب خریداری كرد.
نرخ سود 14درصد برای خانه‌اولی‌ها
چگینی گفت: در مدلی كه بانك ‌مركزی و وزارت راه‌وشهرسازی برای وام‌خرید طراحی می‌كنند، سقف وام و نرخ سود آن تعیین می‌شود اما طول دوره بازپرداخت به اختیار بانك‌ها در دامنه 12 تا 20سال گذاشته خواهد شد.
وی از پیشنهاد پرداخت وام با نرخ حمایتی 14درصد برای خانه‌اولی‌ها خبر داد و تصریح كرد: همه كسانی كه متقاضی مسكن هستند و در دهك‌های میانی جامعه قرار دارند، می‌توانند از تسهیلات صندوق پس‌انداز استفاده كنند اما برای گروه‌های هدف كه خانه‌اولی‌ها و فاقدان مسكن هستند، نرخ سود، ترجیحی خواهد بود.
وی افزود: بنا داریم برای «خرید آپارتمان‌های نوساز»، «متراژ كوچك» و همچنین «متقاضیان خانه‌اولی»، مشوق‌هایی در پرداخت وام خرید درنظر بگیریم تا معاملات و ساخت‌‌وساز به شكل كنترل شده رونق بگیرد. به این منظور، می‌شود بیشترین طول بازپرداخت وام خرید را كه 20 سال است، برای این سه بخش در نظر گرفت.
چگینی با بیان اینكه مبالغ اقساط وام خرید از اجاره‌بهای ماهانه بیشتر نخواهد بود، افزود: تفاوتی که وجود دارد این است كه اجاره‌بهای سالانه در سطح نامعلوم و جهش‌گونه‌ای افزایش پیدا می‌كند اما اقساط وام‌ها حتما در توان خانوارها است و به این شكل نخواهد بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن