تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799627960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده یک جنایت کثیف/ روشهای مشترک داعش و سیا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پشت پرده یک جنایت کثیف/ روشهای مشترک داعش و سیا


با افزایش تحرکات گروههای تروریستی داعش و النصره در سوریه بنظر میرسد سناریو جدید توسط این گروهها در حال اجراست و از سوی دیگر روزنامه واشنگتن‌پست گزارش میدهد که تروریستهااز روش های مورد استفاده سازمان سیا برای شکنجه گروگان ها و اسرایش استفاده می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر  از زمانی که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2170 را علیه داعش و النصره تصویب کرد تحرکات این دو گروه تروریستی در سوریه افزایش یافته است به گونه ایی که النصره روز چهارشنبه  43 نیروی پاسدار صلح سازمان ملل را در جولان به اسارت گرفت و 80 نیروی دیگر این سازمان را نیز به محاصره  خود در آورد و داعش نیز همزمان با این اقدام بیش از 160 سرباز سوری را در رقه اعدام کرد. در این که هر دو عملیات تروریستی است تردیدی نیست اما با این حال عمق و گستره جنایت اعدام سربازان سوری به مراتب بیشتر از اسارت نیروهای پاسدار صلح است چرا که امیدی برای آزادی این افراد وجود دارد ضمن اینکه مشخص است که هدف النصره از اسارت کلاه آبی های سازمان ملل باج گیری است نه قتل آنها  . با این حال بررسی رویکرد خبرگزاری های غربی نشان می دهد که واکنش و حساسیت آنها به اسارت کلاه آبی ها به مراتب بیشتر از قتل عام بیش از 160 سرباز سوری بوده است و برای مثال فرانس پرس در حالی که در خصوص اسارت کلاه آبی ها به بمباران خبری دست زده است اما در خصوص قتل عام سربازان سوری تنها به یک خبر کوتاه بسنده کردند. از افزایش تحرکات داعش و النصره در سوریه و واکنش خبرگزاری ها و محافل غربی به آن چند نکته قابل استنباط است. نخست این که این خبرگزاری ها به تبع مواضع دولت های متبوع خود همچنان رویکرد دوگانه را در قبال گروههای تروریستی دنبال می کنند و دوم اینکه داعش و النصره ظاهرا بر اساس یک طرح و نقشه قبلی سعی می کنند با افزایش جنایات خود در سوریه به هر طریق ممکن پای مداخله نظامی غرب و ناتو را به سوریه بازکنند تا شاید بتوانند آن را در مسیر اهداف ناکام خود و همپیمانان عربشان علیه دولت سوریه منحرف کنند .
دانلود   خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از قول منابع آگاه گزارش داده گروه تروریستی داعش از روش‌های مورد استفاده سازمان سیا برای شکنجه گروگان‌ها و اسرایش استفاده می‌‌کند.
 بر اساس این گزارش که روز پنحشنبه در این روزنامه به چاپ رسیده این گروه دست‌کم 4 نفر از گروگان‌هایش، از جمله «جیمز فولی»، خبرنگاری که چندی پیش سر بریده شد را به روش «غرق مصنوعی» شکنجه کرده است.

داعش از روش های سازمان سیا برای شکنجه استفاده می کند

داعش از روش های سازمان سیا برای شکنجه استفاده می کند

روش شکنجه مصنوعی از جمله روشهای اختصاصی سازمان سیا برای بازجویی از مظنونان دستگیر شده در ارتباط با حادثه 11 سپتامبر سال 2001 است.

یکی از منابع مورد استناد واشنگتن‌پست درباره استفاده از روش غرق مصنوعی که روان‌شناسان سازمان سیا آن را به طور اختصاصی برای شکنجه‌های این سازمان طراحی کرده‌اند می‌‌گوید: «آنها دقیقاً می‌دانستند چطور باید این کار را انجام دهند.»

یک منبع دیگر که درباره زمان اسارات جیمز فولی اطلاعاتی دارد تأیید کرده که نیروهای  داعش وی را به روش‌های مختلف، از جمله با غرق مصنوعی شکنجه کرده‌اند. اف‌ بی‌آی و سازمان سیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

 شکنجه گروگان ها در سازمان سیا

شکنجه زندانیان در سازمان سیا

روزنامه واشنگتن‌پست در ادامه این گزارش تصریح کرده منتقدان استفاده از روش غرق مصنوعی بارها هشدار داده‌اند که استفاده از این روش، آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد و ممکن است برخی از دشمنان آمریکا از همین روش بر علیه مردم این کشور استفاده کنند.
 

لینک را کپی کنید


شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن