تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804126028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح پروژه هاي بزرگ آبياري و ايستگاه پمپاژ در سرپل ذهاب و قصر شيرين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵۱ب.ظ)
به مناسبت هفته دولت افتتاح پروژه هاي بزرگ آبياري و ايستگاه پمپاژ در سرپل ذهاب و قصر شيرين به مناسبت هفته دولت 2 پروژه بزرگ آبياري تحت فشار و ايستگاه پمپاژ آب در شهرستانهاي سرپل ذهاب و قصرشيرين توسط معاون سياسي امنيتي استاندار كرمانشاه افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري رئيس سازمان در مراسم افتتاح پروژه آبياري تحت فشار سرپل ذهاب گفت: ايستگاه پمپاژ آب و اجراي سيستم نوين آبياري تحت فشار روستاي گلم كبود دشت ذهاب با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و 666 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني ساخته و اجراء شده كه با بهره برداري از آن براي 12 نفر از بهره برداران اشتغال ايجاد شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه افزود: از اعتبار هزينه شده مبلغ 1 ميليارد و 837 ميليون ريال آن از بودجه عمومي استاني و 1 ميليارد و 829 ميليون ريال نيز از محل تسهيلات بانكي براي اجراي پروژه روستاي گلم كبود سرپل ذهاب هزينه شده كه در مجموع 52 و نيم هكتار از اين پس به جاي سيستم غرقابي كه مصرف آب زيادي را به همراه دارد از سيستم نوين آبياري تحت فشار كه مصرف آب كمتر و راندمان بالايي را به همراه دارد استفاده مي شود.
منصوري يادآور شد: با توجه به خشكسالي هايي كه همواره در طول ساليان اخير با آن مواجه بوده و تاثير مستقيمي كه كم آبي بر توليد محصولات كشاورزي دارد، اجراي سيستم هاي نوين آبياري تاثير بسزايي در افزايش راندمان آبياري به همراه خواهد داشت.
در ادامه اين مراسم معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه و همراهان در روستاي سيد احمد از توابع شهرستان قصرشيرين حضور يافته و ايستگاه پمپاژ اين روستا را به منظور تبديل اراضي آبي به ديم افتتاح كردند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي كرمانشاه افزود: در اين پروژه بيش از 17 ميليارد ريال جهت ساخت ايستگاه پمپاژ و تاسيسات جانبي از جمله استخر ذخيره آب هزينه شده كه با بهره برداري از آن 350 هكتار از اراضي روستاي سيد احمد قصرشيرين از ديم به آبي تبديل شده و 75 نفر از جوانان و مردم روستا به فعاليت كشاورزي مشغول مي شوند.
منصوري تاكيد كرد: هزينه اجراي اين دستگاه پمپاژ از محل اعتبارات ملي تامين شده و اجراي اين دستگاه آب رودخانه مجاور اراضي به ارتفاع 80 متري پمپاژ شده با ذخيره سازي در استخر بتني به صورت لوله كشي به اراضي منتقل شده و از اين پس روستائيان مي توانند ضمن آبي نمودن محصولات زراعي خود اقدام به كاشت نهال و ايجاد باغ هاي مثمر نمايند.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه يادآور شد: سازمان جهادكشاورزي در چند سال اخير برنامه هاي بسيار وسيعي را براي آبي نمودن زمينهاي ديم و اجراي سيستم هاي نوين آبياري تحت فشار براي بالا بردن راندمان مصرف آب و افزايش توليد محصولات كشاورزي به اجراء درآورده كه در صورت بهره برداري از تمام پروژه ها در آينده نه چندان دور شاهد تحولي عظيم در افزايش توليد محصولات كشاورزي و ايجاد اشتغال پايدار براي جويندگان كار به صورت مستقيم و غير مستقيم خواهيم بود.
سپس هيئت استاني به دهستان نصرآباد شهرستان قصرشيرين رفته و بهره برداري رسمي از سيستم نوين آبياري در 21 هكتار از اراضي اين دهستان و روستاي سيد سهراب را اعلام كردند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه در حاشيه اين مراسم خاطر نشان كرد: سيستم نوين آبياري كه امروز در قصرشيرين افتتاح شد 21 هكتار از اراضي دهستان نصرآباد را پوشش داده و براي 15 نفر از جوانان و علاقه مندان به فعاليت در بخش كشاورزي اشتغال ايجاد شد.
وي افزود: از اين پروژه 2 ميليارد و 390 ميليون ريال از محل اعتبارات فني و اعتباري استاني هزينه شده و باغهاي انگور ياقوتي كه سودآوري خوبي به خاطر نوبرانه بودن و عرضه آن قبل از انگور مناطق معتدل و سردسيري مي توانند به صورت بسيار مناسب و بهينه اي از آب استفاده كنند.
منصوري مزاياي آبياري تحت فشار را افزايش بهره برداري مفيد از منابع آبي، افزايش توليد در واحد سطح، جلوگيري از رشد علفهاي هرز و آفات،دسترسي آسان را به محصولات توليدي، كاهش هزينه هاي توليد، استفاده آسان از كود و سم از طريق شبكه هاي آبياري و در نهايت سودآوري بيشتر براي كشاورزان اعلام كرد.
در ادامه مراسم مهندس آزرمي معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه با ابراز خوشحالي از پروژه هاي بخش كشاورزي گفت: تامين نياز غذايي مردم و ايجاد امنيت غذايي از جمله اهداف مهم دولت جمهوري اسلامي ايران بوده كه بايد با حمايت از كشاورزان و توليدكنندگان بخش كشاورزي و علمي كردن كشاورزي توليد اين مهم تحقق يابد.
آزرمي فعاليت و تلاش در بخش كشاورزي را مقدس دانسته و افزود: براي اينكه بتوانيم به بهتريم شكل ممكن از امكانات موجود خدادادي از جمله آب و خاك استفاده كنيم بايد از فناوري روز دنيا به كمك متخصصان و جوانان برومند تحصيل كرده استفاده كنيم.
وي از فارغ التحصيلان بخش كشاورزي خواست كه منتظر كار دولتي نباشند و جاي يك متخصص كشاورزي مزرعه و كار در كنار كشاورز است نه پشت ميز نشيني، زيرا كشاورزي در مزرعه تحقق مي يابد.
گفتني است در هفته جهاد كشاورزي 93 پروژه بخش كشاورزي با اعتباري بالغ بر 336 ميليارد ريال و اشتغالزايي 655 نفر به بهره برداري مي رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن