تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813058116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تلاوت نور در ۲۹ هزار مرکز مذهبي کشور اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵۸ب.ظ)
معاون آموزش و پژوهش کانون‌هاي مساجد کشور: طرح تلاوت نور در ۲۹ هزار مرکز مذهبي کشور اجرا مي‌شود معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي کانون مساجد کشور گفت: طرح تلاوت نور به عنوان فراگيرترين، کم‌هزينه‌ترين و ماندگارترين طرح قراني کشور در ۲۹هزار مسجد، حسينيه و نمازخانه سراسر کشور در حال اجرا است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ محمدرضا جعفري در همايش تکريم از خادمان طرح تلاوت نور و فعالان قرآني اظهار کرد: براي نظام جمهوري اسلامي ايران که براي اجراي فرامين قرآن کريم به وجود آمده است افتخار بزرگي است که شبانه‌روز حدود 10 ميليون نفر از يک تا سه صفحه از قرآن کريم را در قالب طرح تلاوت نور قرائت مي‌کنند.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي کانون مساجد کشور در رابطه با فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد گفت: جذب نوجوانان به سمت فعاليت‌هاي قرآني، شناخت استعدادهاي جوانان و نوجوانان، برگزار محافل انس با قرآن کريم، مهدهاي قرآني براي نونهالان، برگزاري مسابقات قرآن کلاس‌هاي تواشيح از جمله دستاوردهاي کانون‌هاي مساجد است.
جعفري با اشاره به اينکه باوجود 78هزار مسجد در کشور تنها در 29هزار مسجد طرح تلاوت نور اجرا مي‌شود عنوان کرد: کانون مساجد توانايي تأمين قرآن کريم براي اجراي طرح تلاوت نور در تمامي مساجد را ندارد از اين رو همت خيران را براي اهدا قرآن کريم به مساجد ضروري است.
وي با بيان اينکه هزار جلسه تفسير قرآن کريم توسط ائمه جماعات در مساجد کشور برگزار شده است افزود: با وجود اينکه استفاده از فضاي مجازي براي رفع اشکال در قرآن کريم مناسب است اما استفاده از اساتيد، اصل تربيت است و بايد سه مرحله قرآن آموزي، قرآن شناسي و تربيت قرآني مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبري در رابطه با تربيت 20ميليون حافظ در کشور خاطرنشان کرد: کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد بهترين مکان براي تحقق اين مطالبه معظم له هستند و در صورت تخصيص اعتبارات مورد نياز و حمايت ارگان‌هاي مختلف آمادگي کافي براي اجراي طرح را دارند.
جعفري با تأکيد بر اينکه قرآن کريم از صدر اسلام تاکنون عامل وحدت بين مسلمانان بوده است عنوان کرد: مشکلات ايجاد شده در جهان اسلام بين مسلمانان به دليل فاصله گرفتن از قرآن و کلام وحي است و اکنون زمان آن رسيده که به جاي تقديس ظاهري قرآن کريم به عمق مفاهيم آن پي بريم.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي کانون مساجد کشور با بيان اينکه امنيت موجود در جمهوري اسلامي ايران به برکت وجود قرآن کريم است افزود: باوجود اينکه تهديدات دشمنان و گروه‌هاي انحرافي در جهان اسلام پايدار نيست اما بايد با معرفت و انس با قرآن کريم در حوزه فردي و اجتماعي و عمل به دستورات آن و دشمن شناسي از منظر قرآن در اين امنيت را ضمانت کرد.
جعفري با تأکيد بر اينکه بايد قدر فضاي معنوي و قرآني موجود در جامعه را دانست عنوان کرد: ما بايد علاوه بر عمل به دستورات قرآن کريم و انتقال صحيح آن به نسل جديد، رابطه با قرآن کريم را در زندگي فردي و اجتماعي خود نظام‌مند کنيم و به عنوان يک تکليف بدانيم.
وي با بيان اينکه هرگونه برداشتي از قرآن کريم لزوماً سعادت را به دنبال ندارد افزود: با توجه به اينکه مسجد محل انس، آشنايي و درس گرفتن از قرآن کريم است بنابراين برداشت‌هاي قرآن کريم که در مساجد صورت مي‌گيرد به طور قطع انسان را به سعادت مي‌رساند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن