تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813287705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

1544 دهيار زن در عرصه مديريت روستايي كشور فعاليت مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۳ (۲۰:۱۹ب.ظ)
معاون امور دهياري ها: 1544 دهيار زن در عرصه مديريت روستايي كشور فعاليت مي كنند معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: در چهارمين دوره فعاليت شوراهاي اسلامي شهر و روستا در كشور 1544 دهيار زن در مناطق روستايي در حال خدمت هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن كوشش تبار با بيان مطلب فوق گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي شكوهمند كشورمان شاهد حضور زنان در عرصه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، سياسي و مديريتي هستيم و از بدو شكل‌گيري نهاد دهياري‌ در كشور تا اين مقطع زماني كه بيش از 30 هزار دهياري در كشور استقرار يافته، زنان همواره حضور پويا و فعالي را در عرصه مديريت روستايي به نمايش‌ گذاشته‌اند.
وي افزود: در اولين دوره فعاليت شوراهاي اسلامي شهر و روستا 150 نفر از زنان روستايي از سوي شوراهاي اسلامي روستا به عنوان دهيار انتخاب و سكان مديريت روستا را به دست گرفتند. اين رقم در دوره دوم شوراها به 400 نفر، ‌در دوره سوم شوراها به 888 نفر و اينك در چهارمين دوره فعاليت شوراها با رشد 74 درصدي نسبت به دوره قبل به 1544 نفر رسيده است.
معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در ادامه تعداد دهياران زن داراي تحصيلات كارداني را 159 نفر، تعداد دهياران زن داراي تحصيلات كارشناسي را 486 نفر و تعداد دهياران زن داراي تحصيلات كارشناسي ارشد را 31 نفر و ميانگين سابقه كار دهياران زني كه سابقه خدمت در نهاد دهياري را دارند 5.3 سال ذكر كرد.
كوشش تبار در ادامه گفت: دهياران زن، به عنوان نمايندگان دو اجتماع بزرگ از ميهن عزيزمان، شامل اجتماع زنان و اجتماع مديران روستايي؛ بار سنگين مسووليت مديريت روستايي را بر دوش مي كشند و همچون ساير عرصه‌ها، در عرصه مديريت روستايي نيز كارنامه درخشاني را داشته‌اند.
معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با اشاره به اينكه متأسفانه بعضاً كشور عزيزمان را به بهانه‌هايي همچون؛ نقض حقوق زنان و اعمال محدوديت براي حضور آنان در عرصه‌هاي اجتماعي مورد هجمه قرار مي‌دهند، اظهار كرد: بررسي قوانين و مقررات كشور به خوبي گوياي توجه ويژه و شايسته به جايگاه والاي زنان در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد و آمارهاي مربوط به حضور زنان در عرصه هاي مديريت شهري و روستايي در حقيقت بيانگر رشد و بالندگي فكري و فرهنگي و توانمندي زنان در اين عرصه ها در پرتو مردم‌سالاري ديني و نگاه ويژه اسلام به جايگاه زن مسلمان است.
كوشش تبار افزود: در اصل 21 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، توجه ويژه به حقوق زنان و حمايت از آن‌ها منطبق با موازين اسلامي مورد تاكيد قرار گرفته است. در ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه نيز دولت به انجام اقداماتي در راستاي تقويت نهاد خانواده و جايگاه زنان در عرصه‌هاي اجتماعي و استيفاء حقوق شرعي و قانوني بانوان در همه زمينه‌ها مكلف شده است.
وي جوان بودن و سطح تحصيلات زنان فعال در عرصه مديريت شهري و روستايي را، از جمله شاخص‌هايي ذكر كرد كه مي‌تواند براي ارتقاي سطح مديريت كشور و ايجاد تحول در آن مطلوب باشد و گفت: توجهي كه زنان به مباحث فرهنگي، هنري، اجتماعي، بهداشتي و سلامت معطوف مي نمايند و اهميتي كه آنان براي موضوعات تربيتي، عاطفي و رواني و همچنين مسائل جزئي و خاص امور قائلند در عرصه هاي مديريت شهري و روستايي حايز اهميت و تأثير گذار است.
كوشش تبار در خاتمه ابراز اميدواري نمود كه زنان فعال در عرصه مديريت شهري و روستايي به نمايندگي از جامعه بزرگ زنان ايران اسلامي بتوانند همسو با انجام رسالت هاي خود در كانون خانواده، توانمندي هاي زنان ايراني در ايفاي نقش در عرصه هاي مختلف جامعه را به نمايش بگذارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن