تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816378437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربیت عقلانی دختران جای خود را به تربیت تحصیلی داده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری:
تربیت عقلانی دختران جای خود را به تربیت تحصیلی داده است خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، نیاز امروز دختران به سیره حضرت معصومه(س) را تعقل گرایی و تفکر برشمرد و گفت: تربیت عقلانی دختران امروز جای خود را به تربیت تحصیلی داده است و سبب ناکامی برخی از ایشان در ازدواج و زندگی خانوادگی شده است.



حجت الاسلام محمدحسین مردانی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد به علل ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) اشاره و تصریح کرد: ازدواج در جایی واجب است که ترس به حرام افتادن وجود داشته باشد، اما با این حال ازدواج با در نظر گرفتن معیارهایی که مهم‌ترین آن ها هم کفو بودن است، در مبانی دینی از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
 
حجت‌الاسلام مردانی به شأن، منزلت و موقعیت معنوی و علمی حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: ازدواج نکردن ایشان به سبب عدم علاقه مندی به ازدواج نبود بلکه برای ایشان همسری که بتواند هم کفو وی باشد وجود نداشت.
 
مدرس حوزه علمیه شهرکرد ادامه داد: در زمان زندگی حضرت معصمومه(س) که همزمان با خلافت مأمون و هارون الرشید بود، سرزمین‌های اسلامی توسعه یافتند اما متناسب با توسعه سیاسی، اقتصادی، نظامی و جغرافیایی توسعه فرهنگی رشد پیدا نکرد و خلفا به فکر فرهنگ و اخلاق جامعه نبودند، بدین ترتیب سطح فرهنگ در میان مردم تنزل پیدا کرد و برای دختری همچون فاطمه معصمومه(س) با درجه والایی از شأن و منزلت همسر هم کفوی پیدا نشد.
 
این مقام مسؤول، ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) را همراه با رعایت اخلاق و طهارت و پاکی دانست و آن را با عملکرد امروز برخی دخترانی که موفق به ازدواج نمی شوند مقایسه و عنوان کرد: متأسفانه امروز برخی از دختران که موفق به ازدواج نمی شوند ارتباط های بدون مرز با نامحرم را پیش روی خود قرار می دهند.
 
وی همچنین به عملکرد نادرست برخی دختران در رابطه با ازدواج و ایجاد موانع بی جا در راه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: اگر فردی همسر هم کفو خود را نیافت، ضرورتی برای ازدواج وجود ندارد و می‌تواند پاکدامنی پیشه کند اما نباید به بهانه‌های گوناگون همچون تحصیل و اشتغال از ازدواج سر باز زند و خود را با عملکرد حضرت معصومه(س) مقایسه کند.
 
معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر دختری سیره حضرت معصومه(س) را در ازدواج نکردن به سبب نداشتن هم کفو در پیش گرفت باید از همه اجزای این سیره که پاکدامنی ایشان است تبعیت کنند نه این که به بهانه ازدواج نکردن حضرت معصومه(س)، ایشان نیز از ازدواج سرباز زنند و خود را به امور دیگر مشغول کند.
 
تربیت عقلانی دختران جای خود را به تربیت تحصیلی داده است
 
حجت الاسلام مردانی، نیاز امروز دختران به سیره حضرت معصومه(س) را تعقل گرایی و تفکر برشمرد و گفت: تربیت عقلانی دختران امروز جای خود را به تربیت تحصیلی داده است و سبب ناکامی برخی از ایشان در ازدواج و زندگی خانوادگی شده است. برخی از دختران هیجان مدار و اسیر روابط عاطفی هستند.
 
وی با انتقاد از الگویی که صدا و سیما و رسانه در ارتباط با الگوی دختر ایرانی ارائه می دهد، گفت: با وجود همه نواقصی که در فعالیت‌های رسانه وجود دارد اما از نقش خانواده نیز نباید غافل شد؛ چرا که امروز خانواده‌ها به بهانه عدم فرهنگ سازی در جامعه از وظیفه اصلی خود که تربیت اسلامی فرزندان و آشناسازی آنان با نقش و وظایف خود در خانواده و جامعه است، سر باز می‌زنند.
 
این مدرس حوزه علمیه، به نقش خانواده اشاره کرد و ادامه داد: والدین از کودکی به فرزندان می‌آموزند که درس بخوانند، دانشگاه بروند تا صاحب شغل مناسبی شوند؛ اما در این بین فراموش می کنند که به فرزند خود عبد خدا بودن را نیز آموزش دهند، دختری که از کودکی آیده ال خود را تحصیل دانشگاهی و اشتغال بداند، تکلیف دختر بودن را از یاد می برد.
 
دختران را همچون پسران تربیت نکنیم
 
این مقام مسؤول با بیان این که دختران در کلام امام(ع) به گل تشبیه شده‌اند گفت: برخی والدین از این که دختر خود را همچون یک مرد تربیت می کنند احساس افتخار می کنند، غافل از این که دختر باید دخترانه تربیت شود و احساسات و عواطف آنان در خانواده پاسخ داده شود تا به بیرون از خانه راه پیدا نکند./9457/ت302/ب2




۱۳۹۳/۶/۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن