تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813165164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محل زندگی، اولین ریسک فاکتور ابتلا به این بیماری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
محل زندگی، اولین ریسک فاکتور ابتلا به این بیماری
در آسم فاکتور وراثت دخالت دارد و می‌تواند راه‌های هوای را تحریک کند.


محمدرضا بلورساز متخصص اطفال  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ آسم بیماری ارثی بوده که می‌تواند راه‌های هوایی را تحریک کند. آسم ممکن است خود را با اشکال بالینی خفیف، متوسط و شدید نشان دهد. در نوع خفیف کودک با تنگی نفس خفیف مواجه شده اما در نوع متوسط و شدید تنگی نفس بسیار شدت می‌یابد.


وی ادامه داد: در آسم بسیار شدید علاوه بر تنگی نفس، کودک دچار حملات کبودی و سیانوز می‌شود به طوری که گاهی نیاز است تا او را در آی سی یو بستری کنند.


وی اظهار داشت: علائم این عارضه بسیار متنوع است که بر اثر سن، موقعیت جغرافیایی، محل زندگی و تماس با مواد آلرژن این علائم تفاوت دارند. آسم با نشانه‌هایی نظیر خس خس سینه و سرفه ممکن است ظاهر شود که بیشتر بر اثر تماس با مواد آلرژی مانند مواد غذایی و شیمیایی، هوای آلوده، ویروس سرما خوردگی (سینوزیت)، سیگار و استرس به وجود می‌آید.


بلورساز تصریح کرد: تشخیص بیماری آسم بالینی است که عکس، رادیوگرافی و انجام آزمایشات در تشخیص این عارضه کمک می‌کنند.
کودکی که آسم دارد، باید از عواملی که باعث ایجاد و تشدید این عارضه در او می‌شوند، مانند آلرژی به مواد غذایی محرک دوری کنند.


وی خاطرنشان کرد: برخی از کودکان اضافه وزن دارند و پزشکان معتقدند که افزایش وزن و چاقی منجر به تشدید بیماری‌ آسم در آن‌ها می‌شود. در صورتیکه فردی آسم غذایی دارد، بهتر است خربزه  و ادویه جات مصرف نکند، همچنین این افراد نباید کاکائو مصرف کنند.




انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن