تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ و اخلاق اولويت وزارت ارتباطات/رونمايي از طرح پايلوت شبکه ملي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۳۰ق.ظ)
اطمينان خاطر وزير ارتباطات براي رفع دل نگراني هاي آيت الله مکارم شيرازي و ساير مراجع اعظام فرهنگ و اخلاق اولويت وزارت ارتباطات/رونمايي از طرح پايلوت شبکه ملي اخلاق و فرهنگ جزو اولويت هاي اصلي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و ما به اپراتورهاي نسل سوم اجازه فعاليت در محدوديتي که قابل کنترل نيست را نمي دهيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در همايش مديران و کارکنان وزارت ارتباطات با رويکرد چشم انداز سال دوم دولت تدبير و اميد با اعلام اين مطلب گفت: انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران بر پايه اعتقادات ديني بنا شده و انقلاب ما انقلاب اخلاق و فرهنگ است.
وي افزود: امام خميني (رحمه الله) يک نظام ديني را پايه گذاري کرده اند بنابراين حفظ و حراست از اين ميراث وظيفه همه ما است.
اين عضو کابينه دولت يازدهم با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نسبت به مقوله فرهنگ و اخلاق ادامه داد: من از تمام مسئولان وزارتخانه مي خواهم که فرهنگ و اخلاق را مانيفست جدي خود قرار داده و نسبت به آنها پافشاري کنند.
وزير ارتباطات با اشاره به ابراز دل نگراني هاي آيت الله مکارم شيرازي نسبت به واگذاري برخي امتيازات و پروانه فعاليت به نسل سوم اپراتورها اذعان داشت: من به ايشان و ساير حضرات اعظام و متدين کشور و خانواده هاي ايراني اعلام مي کنم که موضوع اخلاق و فرهنگ جزو دغدغه هاي اصلي من و همکارانم است. به همين دليل ما يک پيوست فرهنگي تهيه کرده و آن را به رييس جمهور ارائه داديم و فعاليت اپراتورها بر اساس آن پيوست انجام مي شود.
اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: در مذاکراتي که با اپراتورها داشتيم مقرر شد تا زماني که اين پيوست به تصويب مراجع ذيربط نرسد، ما آن دسته از فعاليت اپراتورها را که نمي توانيم روي آنها نظارت داشته باشيم را ممنوع کنيم.
به گفته واعظي امروز فعاليت اپراتورهاي نسل سوم چيزي بيشتر از فعاليت رايتل نيست که به عنوان يکي از اپراتورهاي نسل سوم فعال است. و من به مراجع اعظام اطمينان مي دهم که موضوع اخلاق و فرهنگ مورد توجه من و همکارانم بوده و خواهد بود.
وزير ارتباطات با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته شده از سوي وزارتخانه مربوطه و سازمان هاي ذيربط براي تثبيت جايگاه آنان گفت: ما تلاش کرديم علاوه بر تصويب جايگاه به نوعي عقب افتادگي هايي که از ناشي از محدوديت هاي مالي و تحريم ها بود را نيز رفع کنيم زيرا معتقديم شان مردم ما بالاتر از ميزان خدماتي است که هم اکنون به آنها ارائه مي دهيم.
وزير ارتباطات در خصوص برنامه ها و اصول سال دوم فعاليت وزارتخانه اش اظهار داشت: تشکيل شورايي براي مشخص شدن نقش ICT در برنامه ششم با توجه به تحولات دنيا و نيازهاي داخلي، گذر از IPV4 به IPV6 و صدر پروانه هاي جديد براي سامان دهي پست و مخابرات از جمله برنامه هاي ما براي سال دوم فعاليت وزارتخانه در دولت تدبير و اميد است.
واعظي اشتغال زايي، ايجاد تحول در پست، توسعه فعاليت پست بانک، ارائه خدمات اينترنتي در روستاها و نظارت بر فرکانس را از ديگر اقدامات وزارت فناوري و اطلاعات دانست و متذکر شد: نظارت بر فرکانس بسيار با ارزش و پر اهميت است زيرا فرکانس در ايران و جهان در حال کمياب شدن است، بنابراين ما بايد بر روي شماره گذاري ها نظارت بيشتري داشته باشيم و از فرکانس ها بهره برداري بيشتري به عمل بياوريم.
واعظي در خصوص ايجاد شبکه ملي اطلاعات ابراز داشت: ايجاد شبکه ملي اطلاعات جزو اولويت هاي ما است و ما به دنبال اين هستيم تا با تامين منابع مالي بتوانيم تا پايان سال 94 شبکه ملي اطلاعات را به بهره برداري برسانيم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از افتتاح مرکز پايلوت شبکه ملي اطلاعات در يکي از استان هاي کشور خبر داد و گفت: اين طرح پايلوت در يکي از مراکز استان هاي کشور تا هفته آينده به بهره برداري مي رسد و تمامي زير ساخت ها و اطلاعات آن از توليدات داخلي است.
واعظي با بيان اين مطلب که ما در توسعه زير ساخت ها با عقب ماندگي هايي مواجه هستيم، اذعان داشت: مراکز تحقيقاتي وزارت ارتباطات براي من بسيار حائز اهميت است زيرا اين مراکز مي توانند در انجام پژوهش هاي جدي و به ساخت تجهيزات داخلي به ما کمک کنند.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در زمينه سياست اقتصاد مقاومتي تصريح کرد: در مورد سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي نبايد کار تبليغاتي و تشريفاتي انجام دهيم. ما نياز به پژوهش داخلي داريم و براي تحقق اين امر لازم است از محصولات داخلي استفاده کنيم.
گفتني است، در ادامه اين همايش مهدي راسخ معاون توسعه و پشتيباني وزارت ارتباطات با تاکيد بر ضرورت توانمندي و پويايي در ساختار ادارات گفت: ما نمي توانيم به شرايط بهبود مستمر دست بيابيم مگر اينکه هر فردي به تمام وظايف خود به درستي عمل کند.
راسخ با تاکيد بر ضرورت آموزش مبتني بر نيازها گفت: اقتصاد مقاومتي دايره المعارف مهمي است که بايد به آن توجه کنيم زيرا مي توان با اين سياست هاي ابلاغي به رونق اقتصادي و جهت دهي مناسب به سرمايه هاي مولد دست يابيم.
راسخ مهم ترين اقدام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در سال 92 را تامين منابع ارزي شرکت هاي تابعه دانست و اعلام کرد: در سال 93 نيز براي تامين منابع ارزي شرکت هاي تابعه هيچ مشکلي نخواهيم داشت.
اين مقام مسئول مستند سازي، اصلاح نظام اداري و فرآيندهاي مربوط به آن، توجه به آموزش و توانمندسازي نيروي انساني و پاسخگويي به نياز روستاييان براي پهناي باند و استفاده از خدمات اينترنتي را از ديگر اقدامات سال آتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن