تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803272064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 5400 پروژه نیمه تمام آموزشی در کشور / تجهیز 28 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیسی خبر داد
وجود 5400 پروژه نیمه تمام آموزشی در کشور / تجهیز 28 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی
رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود 5400 پروژه نیمه تمام آموزشی در کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرتضی رئیسی رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور، در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفت: سرانه فضای آموزشی کشور 53 میلیون متر مربع است که  2میلیون متر مربع آن به فضاهای ورزشی و 2میلیون متر مربع دیگر به فضاهای پرورشی اختصاص دارد.

وی در ادامه افزود:‌ به ازای هر دانش آموز می‌بایست 5.2 متر مربع فضای آموزشی استاندارد داشته باشیم اما آن چیزی که هم اکنون در کشور با آن مواجه هستیم این است که به ازای هر دانش‌آموز 4.9 متر مربع فضای آموزشی وجود دارد.

رئیسی همچنین تصریح کرد:‌ استان‌های یزد، کهکیلویه و بویر احمد، سمنان و چهار محال و بختیاری به لحاظ فضاهای آموزشی وضعیت مطلوبی دارند اما استان‌های البرز، آذربایجان غربی ، لرستان، سیستان و بلوچستان وضعیت سرانه آموزشی آن‌ها پایین تر از میزان استاندارد است.

وی ادامه داد: بحث ایجاد کلاس ششم در مقطع ابتدایی سبب ایجاد فشار در دبستان‌ها شد و این موضوع فاصله فضای استاندارد دانش آموزی را با سرانه استاندارد افزایش داد.

رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه در خصوص فضاهای ورزشی عنوان کرد:‌ حدود 3700 سالن ورزشی و 2 میلیون متر مربع فضای سرپوشیده در آموزش و پرورش وجود دارد که به ازای هر دانش آموز به طور  متوسط 17 صدم متر مربع است.

رئیسی با اشاره به وجود 800 پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور  افزود: می‌باسیت تلاش کنیم که خیرین موجود را حفظ کنیم و نام مدارس را که توسط خیرین ساخته می‌شوند تغییر ندهیم و هم اکنون خیرین در این خصوص گلایه‌هایی را دارند.

وی با اشاره به این که طی 16 سال گذشته توانسته‌ایم 2هزار  و 100میلیارد تومان اعتبار از خیرین جذب کنیم گفت: در قانون بودجه سال 93 به آموزش و پرورش اجازه داد شد تا پروژه‌های نیمه تمام را که تعدادشان 5400پرژوه است و زیر 80درصد پیشرفت فزیکی دارند به خیرین واگذار کنند و بر این اساس از ابتدای سال تاکنون 154 پروژه نیمه تمام به خیرین برای تکمیل واگذار شده است که بیشترین آن مربوط به استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم نامه‌ با وزارت راه و شهرسازی  گفت: بر اساس این تفاهم نامه می‌توانیم به موسسان مدارس غیر دولتی از طریق معرفی وزارتخانه راه و شهرسازی زمین واگذار کنیم اما شرط آن این است که ظرف مدت 2 سال در این زمین‌ها مدرسه ساخته شود.

رئیسی با اشاره به این که آموزش و پرورش طبق قانون بودجه سال93مجاز است زمین‌های مازادی که قابلیت ارزش افزوده را دارند به فروش برسانند گفت: بر این اساس آموزش و پرورش می تواند املاک مازاد را از طریق تغییر کاربری به فروش برساند.

وی  با بیان تجهیز  28 هزار کلاس درس به پکیج  افزود: از 300میلیارد تومان اعتبار مصوب در بودجه سال 93 برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس تنها 60 میلیارد تومان به ما اختصاص پیدا کرده است. 

گفتنی است در ادامه این اجلاس حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت‌آموزش و پرورش عنوان کرد: استان‌هایی که املاک مازاد را از طریق اقدامات کارشناسی قیمت گذاری کرده و به فروش برسانند مورد تشویق قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن