تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803951622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از موشك‌ها و پهپادهاي جديد ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رونمايي از موشك‌ها و پهپادهاي جديد ايران
رئيس‌جمهور در اولين روز هفته دولت و همزمان با روز صنعت دفـاعي از دستاوردهاي جـديد دفـاعي كشور رونمـايي كرد.


به گزارش رسانه‌ها، اين دستاوردها شامل دو فروند موشك كروز و دو فروند هواپيماي بدون سرنشين بود كه يكي از اين دستاوردها موشك كروز قدير است. اين موشك از موشك كروز جمهوري اسلامي است كه با برد 300 كيلومتر اهداف دريايي دشمن را با دقت و قدرت تخريب بالا منهدم مي‌كند. موشك قدير همانند ديگر موشك‌هاي هم‌خانواده خود مانند نور و قادر امكان شليك از ساحل و شناور را دارد.
مزيت عملياتي برجسته اين موشك امكان پرتاب آن از روي سامانه‌هاي موشكي قبلي است كه انعطاف و توان عملياتي نيروهاي مسلح را افزايش مي‌دهد.
همچنين از ديگر دستاوردهايي كه ديروز توسط رئيس‌جمهور رونمايي شد، موشك كروز نصر بصير است كه اين موشك كروز دريايي علاوه بر قابليت چالاكي و قدرت عملياتي با داشتن سر جست‌وجوگر بدون انتشار به ويژگي عمليات در سكوت و هوشمندي مجاز شده است كه مي‌تواند در ارتقاي توان دريايي نيروهاي مسلح مؤثر باشد.
در كنار اين، در مراسم روز صنعت دفاعي از پهپاد رهگير كرار4 نيز رونمايي شد كه اين پهپاد، نسل جديدي از پهپادهاي جت جمهوري اسلامي است كه در سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است. پهپاد كرار4 مأموريت رهگيري هوايي پرنده‌هاي متجاوز را بر عهده دارد. نيروهاي مسلح با در اختيار داشتن اين پهپاد قابليت‌هاي عملياتي متنوع‌تري را براي پدافند هوايي در ارتفاع بالا و دفاع از حريم هوايي كشور خواهند داشت.
و در نهايت پهپاد فتوگرامتري مهاجر4 نيز آخرين پروژه‌اي بود كه در اين روز رونمايي شد. بر اين اساس نقشه‌برداري هوايي با پهپاد قابليت برجسته‌اي است كه توان محققان و صنعتگران سازمان‌هاي جغرافيايي و صنايع هوايي وزارت دفاع و با مشاركت حوزه دانشگاه به منصه ظهور رسيده است. اين پهپاد قادر است نقشه‌هاي هوايي را با كاربري نظامي و غيرنظامي در اختيار كاربران قرار دهد. مهاجر4 پهپاد پيشرفته و مطمئني است كه براي نخستين بار توانايي خود را در نقشه‌برداري هوايي در خدمت دفاع و توسعه ملي كشور قرار مي‌دهد.

   ايران؛ كشوري در قلب جهان
رئيس‌جمهور در اين مراسم، در جمع كاركنان و مهندسان وزارت دفاع با اشاره به جغرافياي سياسي و شرايط ژئوپلتيك خاص كشور عنوان كرد: ايران كشوري در قلب منطقه و حتي قلب جهان است و داراي ويژگي‌هاي خاص فرهنگي و جغرافيايي است. وي افزود: در كنار اين ايران عزيز انقلابي به ثمر نشسته است كه براي بسياري از قدرت‌ها خوشايند نيست، ادامه انقلاب و اوج آن براي مستكبران جهاني و سلطه‌گران صداي ناموزوني دارد، آنها فكر نمي‌كردند كه زماني كه شرق مي‌گفت دوران دين به سر آمده است و غرب اينجا ارتجاع و كهنه‌پرستي عنوان مي‌كرد، انقلابي با انگيزه‌هاي ديني به‌وجود بيايد.
روحاني با اشاره به اينكه امروز دنيا با مشكل كمبود انرژي روبه‌رو است، گفت: بخشي از انرژي فسيلي در حال پايان يافتن است و كم‌كم كشورهايي كه مي‌توانند نفت صادر كنند به منطقه ما محدود مي‌شود، كشورهايي همچون ايران، كويت و عربستان كه تعداد آنها كم است، هرچه بشر به آنها نياز داشته باشد و كمياب باشد، عاملي براي جنگ و درگيري و نزاع است. وي افزود: در كنار ايران، دنيا گرفتار بلاي ديگري نيز شده و آن هم افراطي‌گري است كه حتي بنيانگذاران آن را نيز به وحشت انداخته است. رئيس‌جمهور با اشاره به مقابله ايران با هرگونه افراطي‌گري و ارائه طرح جهان عاري از خشونت در سازمان ملل متحد كه با موافقت تمام كشورهاي دنيا روبه‌رو شد، ادامه داد: امروز به دليل افراطي‌گري نه رفاهي براي مردم باقي مانده و نه امنيتي و نه حتي ناموس آنها در امان است.
 
  ما در برابر متجاوز مي‌ايستيم
اما تعدي و تجاوز را در ميدان جنگ روا نمي‌داريم
وي افزود: ما در عين حال كه در برابر متجاوز مي‌ايستيم، تعدي و تجاوز را در ميدان جنگ روا نمي‌داريم. ماه‌ها و سال‌ها شهرهاي ما توسط موشك‌هاي عراقي گلوله‌باران مي‌شد و امام به ما اجازه نداد كه به آنها پاسخ دهيم و بعد از چند سال كه در محضر ايشان عرض شد براي پيشگيري از تجاوز راهي جز مقابله به مثل نيست، فرمودند هر شهري را كه مي‌خواهيد هدف قرار دهيد 48 ساعت قبل با راديو و تلويزيون به مردم اعلام كنيد.
رئيس‌جمهور ادامه داد: دكترين نظامي ما بر مبناي دفاع است و ما بر مبناي تجاوز هيچ سلاحي را طراحي نمي‌كنيم، ما هيچ تحقيقي نمي‌كنيم كه چگونه مي‌توانيم كشورهاي منطقه را تصرف كنيم. تمام تحقيقات دفاعي ما بر اين مبناست كه يا ما چگونه دفاع كنيم يا چگونه دشمن را بازبداريم. استراتژي ما استراتژي بازدارندگي است. وي يادآور شد: كشورهايي هستند كه ناوهاي هواپيمابر آنها، بمب‌هاي آنها و بمب‌هاي سنگرشكن آنها و ماهواره آنها بر مبناي تجاوز، تصرف، دخالت و سلطه است اما ما نه قصد دخالت يا سلطه يا تجاوز را بر كشوري داريم و نه مي‌خواهيم منابع كشوري را غارت كنيم. ما اهل غيرتيم اهل غارت نيستيم.
روحاني گفت: طراحي و تحقيق ما و آموزش نظامي ما بر مبناي بازدارندگي و دفاع است. اگر ما موشك زمين به زمين مي‌سازيم و طراحي مي‌كنيم و دقت آن را دنبال مي‌كنيم كه البته آن هم اخلاقي است، اگر دقت موشك زمين به زمين را بكاهيم بايد در برابر آسيب ديدن بي‌گناهان احساس مسئوليت كنيم.
روحاني گفت: خدا رحمت كند شهيد تهراني‌مقدم را كه هر موقع نام موشكي را مي‌شنوم به ياد آن شهيد مي‌افتم كه چقدر با هم صحبت كرديم و چقدر آدم دقيقي بود. وي افزود: من با خيلي‌ها درباره موشك‌هاي زمين به زمين صحبت كردم يا بحث كردم اما آن كسي كه با دقت بيشتر از همه صحبت مي‌كرد، شهيد تهراني‌مقدم بود، همواره درست مي‌گفت دقت در سلاح تنها غرور نيست بلكه اخلاق است، ممكن است شما هدفي را براي اهداف نظامي بزنيد اما با كمي خطا يك كپرنشين را بزنيد.
وي افزود: دقت در سلاح تنها كار علمي نيست اما بدانيد كار اخلاقي و ايماني است. بايد در همه مسائل اينچنين دقت كنيم. در برد سلاح نيز همينگونه است، از همه مهم‌تر اگر ما دقيق حرف نزنيم مسئولان سياسي كشور را در محاسبات خود به اشتباه مي‌اندازيم. خيلي مهم است كه ما دقيق حرف بزنيم.
 
   قدرت يك كشور براي اين است كه هوس تجاوز از سر دشمن بپرد
وي در ادامه با اشاره به اهميت بازدارندگي گفت: تمام اين تلاش‌ها براي اين است كه جنگ نشود، برخي‌ها فكر مي‌كنند كه ما اينها را براي اين درست مي‌كنيم كه بر سر دشمن بزنيم، البته آن هم ممكن است پيش بيايد اما اساس اين كار براي اين است كه جنگ نشود. روحاني يادآور شد: ‌قدرت و توانمند شدن يك كشور براي اين است كه هوس تجاوز از سر دشمن بپرد، ما به دنبال بازدارندگي هستيم و اگر دشمن خطاي محاسباتي كرد ما هم از سلاح خود استفاده مي‌كنيم و اين كار كاملاً اخلاقي و طبق معيارهاي بين‌المللي است اما در عين حال اين نكته را نيز مي‌گويم كه قدرت دفاعي ما هرگز براي تجاوز به هيچ كشوري حتي يك كشور ضعيف نخواهد بود، ما اهل تجاوز نيستيم. وي افزود: همسايگان و دوستان ما و جهان اسلام بدانند كه ما اگر در صنعت دفاعي توانمند شويم، تنها براي امنيت خودمان نيست بلكه براي امنيت كل منطقه است، ثبات ما متصل به ثبات كل منطقه است، اگر عراق ناامن شود ما نگران ناامني مرزهاي خودمان هم مي‌شويم. رئيس‌جمهور ادامه داد: توسعه در صورتي امكان‌پذير است كه نه‌تنها ايران امن باشد بلكه اطراف و پيرامون ما هم امن باشد، پس قدرت دفاعي ما عليه همسايگان و دوستان ما نخواهد بود. صنعت دفاعي ما كمك به آنها خواهد بود.
 
 مخالف حضور نظامي بيگانگان در منطقه هستيم
روحاني گفت: ما مخالف حضور نظامي بيگانگان در منطقه هستيم و همواره گفته‌ايم كه خودمان با همسايگانمان مي‌توانيم امنيت اين منطقه حساس را تأمين كنيم. ما دنبال رقابت تسليحاتي در منطقه نيستيم. شما مي‌بينيد در آمار و ارقام از توليد ناخالص ملي كه اختصاص به بودجه دفاعي دارد نسبت به همسايگان ما بسيار پايين‌تر است، ما مي‌دانيم هرچقدر به اين بخش اختصاص داده شود از توسعه در ديگر بخش‌ها زده مي‌شود.
روحاني گفت: ما به دنبال رقابت تسليحاتي و نظامي نيستيم اما براي دفاع از خودمان هرچه لازم داشته باشيم از كسي اجازه نمي‌گيريم و ما خودمان براي دفاع از خودمان تصميم مي‌گيريم، اجرا مي‌كنيم و كشور را حراست مي‌كنيم. وي افزود: ما به دنبال سلاح كشتار جمعي نبوده‌ايم، نيستيم و نخواهيم بود به دليل موازين شرعي و اخلاقي ما، به دليل اصول انساني و دليل فتواي مقام معظم رهبري ما نه به دنبال سلاح هسته‌اي هستيم و نه به دنبال سلاح شيميايي، البته ما قرباني سلاح شيميايي شديم اما در عين حال به دنبال ساخت سلاح كشتار جمعي نيستيم.
رئيس‌جمهور ادامه داد: ما سلاح عادي را براي دفاع از خودمان كافي مي‌دانيم اما در عين حال بر اين حق قانوني تصريح مي‌كنيم كه جهان بايد از سلاح كشتار جمعي عاري شود، نمي‌شود بخشي از معاهده ان‌پي‌تي اجرا شود و بخش ديگر آن اجرا نشود. ما بر همين هدف و آرمانمان تأكيد مي‌كنيم كه منطقه خاورميانه بايد عاري از سلاح كشتار جمعي باشد، همانطور كه ما در اين نمايشگاه ديديم كار صنعت دفاعي بايد با صنعت كشور پيوسته باشد.
روحاني گفت: هر كاري كه صنعت عادي مي‌تواند انجام دهد رها كنيد و به آنها واگذار كنيد. صنعت دفاعي به طور طبيعي يك صنعت انحصاري است و مشكلاتي دارد از جمله اينكه رقيب ندارد و در اينجا ما بايد نظارت را بيشتر كنيم، خريداران شما و توليد آنها انحصاري است و نيروهاي مسلح ما نيز براي خريد دستشان باز نيست.
 
   از موازي‌كاري پرهيز شود
وي افزود: آن چيزي كه انحصاري است خودتان دقت و نظارت كنيد تا سلاحي خوب و دقيق توليد شود، كارهاي موازي را نيز خود آقاي وزير جلوي آنها را بگيرد. تحقيق در هر زمينه‌اي خوب است اما منابع ما محدود است و شرايط كشور ما خاص است، شما اولويت‌بندي كنيد و آنچه اولويت ماست به دنبال آن برويد. ما در خيلي جاها سرمايه‌گذاري كرديم. در هواپيماي مسافربري نيز مي‌خواستيم خودكفا شويم، خودكفايي خوب است اما بگذاريم قدم به قدم و حساب شده جلو برويم، به خصوص در بخش غيرنظامي كه ما بايد دقت بيشتري كنيم. رئيس‌جمهور ادامه داد: البته اين حرف‌هايي كه من مي‌زنم به معناي آن نيست كه قدر صنعت بزرگ دفاعي را بكاهم، كار بسيار بزرگي شما انجام داديد، كارهاي شما موجب غرور و افتخار است، شما هواپيمايي كه براي دهه 60 است را در حال بازسازي آن هستيد، شما كار بزرگي مي‌كنيد شما در زمينه موشك زمين به زمين كارهاي بزرگي كرده‌ايد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن