تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه کشورها به مبارزه با داعش و دولت عراق کمک کنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: همه کشورها به مبارزه با داعش و دولت عراق کمک کنند


وزیر امور خارجه: دو کشور ایران و عراق، براساس همکاری سیاسی، اقتصادی دو کشور همسایه، و با توجه به تاریخ مشترک و همسو سیاست گذاری دارند. در قبال خطر داعش نیز رویکرد مشترک داریم. به گزارش پایگاه های اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در نشست مشترک خبری با هوشیار زیباری، همتای عراقی اش، در بغداد گفت: همه کشورهای منطقه باید به مبارزه با داعش و حمایت از دولت عراق کمک کنند.   وی افزود: ایران به روابط با عراق، نگاهی راهبردی دارد.   دکتر ظریف، همچنین حفظ تمامیت ارضی، توسعه و وحدت عراق را مهم ترین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی توصیف و بر حمایت کامل ایران از قشرهای مختلف عراق، اعم از شیعه، سنی، ترکمن، کرد، مسیحی و دیگر اقلیت ها تاکید کرد.
وی همچنین با قدردانی از نقش نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق، در امور داخلی و منطقه ای، تصمیم وی را برای پیشبرد روند سیاسی در عراق، «شجاعانه» خواند.
وزیر امور خارجه کشورمان، همچنین ضمن حمایت ایران از دولت جدید حیدر العبادی، و تلاش وی برای تشکیل دولتی فراگیر گفت: از مواضع مردم عراق و نقش سران سیاسی و مرجعیت دینی در مبارزه با تروریسم استقبال، و گروه های تروریستی موجود در سوریه و عراق را گروه هایی که دین و مذهب ندارند، دانست.   هوشیار زیباری نیز در این نشست خبری گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار سختی از ایران حمایت کرده و کمک های بسیار خوبی به کشور ما صورت داده است.   وزیر امور خارجه عراق: دولت عراق در پی توسعه مناسبات پایدار با جمهوری اسلامی است.   وزیر امور خارجه عراق نیز در این نشست خبری، از مواضع کشورمان در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم سپاس گزاری و از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق در جنگ با تروریسم قدردانی کرد.
هوشیارزیباری گفت : نقش ایران بر کسی پوشیده نیست و این کشور در همه جبهه های جنگ عراق با تروریسم به بغداد کمک کرده است و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.
وزیر خارجه عراق همچنین جنگ با تروریسم را یک وظیفه ملی، منطقه ای و بین المللی توصیف کرد و گفت : واقعیت تازه ای در عراق شکل گرفته و حضور تروریست ها در این منطقه، لزوم همکاری کشورهای جهان را بیشتر کرده است.
هوشیار زیباری با اشاره به اینکه در دیدار با همتای ایرانی خود اوضاع داخلی و منطقه ای را بررسی کرده است،گفت: امید می رود با همکاری فشرده دو کشور ایران و عراق تمامی توافق های فیما بین بخصوص در شط العرب عملی شود.
  دیدار ظریف با حیدر العبادی، نخست وزیر جدید عراق   
دکتر ظریف، وزیر امور خارجه، در دیدار با حیدر العبادی، نخست وزیر جدید عراق، نیز با تاکید بر تعمیق همکاری های دوجانبه، بر همگرایی نیروهای عراقی در برقراری ثبات در این کشور تاکید کرد.
وی در این دیدار گفت: انتخاب مردم عراق، اهمیت فراوانی دارد و این انتخاب، از حرکت رو به جلوی دموکراسی در این کشور حکایت می کند و ما با تمام توان از این روند حمایت می کنیم.
وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از انتخاب حیدر العابدی به عنوان نخست وزیر عراق، این انتخاب را زمینه ساز همگرایی نیروهای عراقی دانست و گفت: روابط دولت دوست و برادر عراق، برای ما با اهمیت است و نقش مرجعیت در تعمیق این روابط تعیین کننده بوده است.
 ظریف اضافه کرد : این انتخاب دموکراتیک نشان دهنده هم پیمانی مذاهب مختلف موجود در عراق بوده و نقش آقای ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق نیز در این زمینه کارساز و موثر بوده است .
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آ‌مادگی دارد همچون گذشته از دولت جدید عراق پشتیبانی کند.
نخست وزیر عراق نیز ضمن قدردانی از وزیر امور  خارجه کشورمان، گفت: آقای ظریف بر پیشبرد رابطه راهبردی میان عراق و ایران تاکید کرد.
العبادی افزود: تلاش های مشترکی برای مبارزه با تروریسم صورت گرفته و معتقدم تعمیق مناسبات جدی می تواند نقش موثری در از بین بردن تروریسم ایفا کند.
نخست وزیر جدید عراق، تروریسم را تهدیدی مشترک برای همه کشورهای منطقه بر شمرد و تصریح کرد: همه کشورها باید در این زمینه با هم همکاری و در چارچوب روابط مشترک منطقه ای برای  نابودی تروریسم تلاش کنند.
حیدر العبادی همچنین بر ادامه همکاری های مشترک دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی تاکید کرد.


یک شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن