تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چراغپور: ارائه فوتبال فردا ممکن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: چراغپور: ارائه فوتبال فردا ممکن نيست
جلال چراغپور کارشناس با سابقه ايران کماکان دور از اين رشته به فعاليت ديگري مشغول است . با اين حال حرف هاي او هميشه شنيدني است.

صحبت های چراغپور را با خبرنگار "ورزش سه" بخوانید:

در این چند سال همه به پوست توجه کرده اند نه به مغز و هسته همین پرداختن به مسائل پوستی و توجه نکردن به مسائل درونی فوتبال مشکلات را بیشتر کرده و بعد از گذشت سال ها این مشکلات در لیگ پیچیده تر می شود تا جایی که فوتبال برای هوادارانش و حتی مطبوعات نچسب می شود.

من می خواهم برای پاسخ دادن به پایین آمدن کیفیت لیگ یک گام به عقب بردارم و توضیحاتی بدهم. نکته ای که باید در لیگمان به آن توجه کنیم و بسیار مهم است جابجایی های گروه گونه در فصل نقل و انتقالات است، گاهی بالای 7نفر از تیم جدا می شوند و این اتفاق به صورت گروهی می افتد.

با توجه به سیطره وسیع اینترنت می توان دریافت که در هیچ کجای دنیا و در هیچ رده سنی از بزرگترین تیم تا کوچکترین تیم بیشتر از یک یا دو بازیکن از دست نمی دهند، هر تیمی بنا به نیازی که دارد در همان پست بازیکن جذب می کند با چشم های غیرمسلح ما هم می توان متوجه شد اگر تیمی سانتر ـ فوروارد نداشته در همان پست بازیکن مورد نظرش را خریده.

اهالی فوتبال، کارشناسان و مطبوعاتی ها باید پاسخ دهند که چرا اینقدر جابجایی در فوتبال صورت می گیرد و جریان چیست؟ آیا این جابجایی ها فنی، اقتصادی یا شغلی است؟ آیا در این جابجایی ها منافع بازیکن در نظر گرفته می شود و به تبع آن منافع زیادی جابجا می شود؟ در یک فصل می بینیم بازیکنی که 8 تا 10 گل برای تیمی گل زده متوجه می شود تیمش او را نمی خواهد و تیم دیگری خواهان او می شود. تیم دوم واقعا چرا بازیکن خودش را نمی خواهد و این تسلسل ادامه دار می شود؟ همین مسئله خدشه ای به مسائل تاکتیکی، تکنیکی و استراتژی وارد می کند. چرا تیمی با 14 روز تمرین لیگ را شروع می کند در حالی که 7 بازیکن او جدید هستند؟ همین مسائل باعث می شود فوتبال دلچسب نباشد و هیچ کس نخواهد لیگ را دنبال کند. تیمی عده ای را جمع می کند که ما حتی اسمشان را نمی دانیم، بازیکنان تغییر پست می دهند و این مسئله عادی نیست. در حالی که در تیم بزرگی مثل رئال مادرید بازیکن جدید در بازی اول فیکس نیست تا او هماهنگ شود پس این جابجایی هایی غیرمنطقی و سوال برانگیز باعث می شود تنظیم تیم ها به هم بخورد و بعد از هر بازی بهانه های مختلفی از جمله بی پولی، خستگی و عدم هماهنگی نتایج بد را توجیه کند.چرا قبل از بازی ها این مسائل تحلیل نمی شود؟

چراغپور در خصوص واژه فوتبال فردا که جلالی استفاده کرده توضیحات جالبی داد و گفت: کسانی که این مقاله را برای این آقایان ترجمه کرده اند اشتباه کردند، این مقاله به معنی بازیکنان فردا است نه فوتبال فردا یعنی «tomorrow players» نه «tomorrow play» من این مقاله را دارم و در این مقاله که در خصوص برنامه ریزی در تمرینات است. در این مقاله، در مقاله بازیکنان فردا آمده بازیکنان باید قوی تر و بلندترین باشند، در تصمیم گیری ها سریع عمل کنند، سرعتشان در تکنیک و تاکتیک بالا باشد، به خاطر داشتن این عناصر در میدان بازیکنان سریع تصمیم می گیرند، سریعتر می دوند و خودشان ارباب تکنیک می شوند. یعنی مهارت محض و کامل پیدا می کنند. در فیلم ها دیدید بازیکنان خارجی از دور شوت می زنند و از فاصله دور وارد دروازه می شود. این بازیکنان مملو از تکنیک می شوند و می توان گفت هم سرعتشان بالا می رود، هم مهارت کامل دارند. بازیکنان فردا در این مقاله جوان تر می شوند اما در فوتبال ما در تمام تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها بازیکنان روی همان بازیکنان پیر برنامه ریزی می شود. در این مقاله تمام برنامه های مربیگری با این واژه AIA تعریف می شود؛ به معنای پیش بینی، خلاقیت، آگاهی تمام. کوچینگ تمام مدارس فوتبال بر همین مبنا تغییر کرده این در صورتی است که تمام آکادمی های ما 20 سال عقب هستند، حتی بازیکن 18 ساله ای که وارد می شود فوتبال 27 ساله را ارائه می دهد. باید بگویم آکادمی های ما مدل پایین تولید می کنند در حالی که کمپانی شان ماشین روز بیرون می دهد. برای کسانی که این مقاله را اشتباه ترجمه کرده اند باید بگویم فقط در فیزیک کوانتوم امکان دارد در یک زمان در دو جا بود و نمی شود اینجا باشی و فوتبال فردا را ارائه دهی، برای همین کسی نمی تواند فوتبال فردا را در لیگ ما درک کند.


جلال چراغپور کارشناسان


1393/06/02 14:58  تعداد بازدید: 2,007





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن