تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818862675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس مطالبه جدی از نجفی درباره بورسیه ها دارد! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مجلس مطالبه جدی از نجفی درباره بورسیه ها دارد!
استیضاح فرجی دانا نتیجه یکی از اختلافی بود که بعد از طرح مساله سه هزار بورسیه در دولت قبل بین دولت و مجلس به وجود آمد. حال سوال اساسی این است که آیا با استیضاح وزیر علوم، موضوع بورسیه ها به فراموشی سپرده می شود یا اینکه همچنان این موضوع در دستور کار مجلس و وزارت علوم قرار خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ - 24 August 2014



نجفی باید بورسیه ها در همه دولت ها را با دقت بررسی کند
استیضاح فرجی دانا نتیجه یکی از اختلافی بود که بعد از طرح مساله سه هزار بورسیه در دولت قبل بین دولت و مجلس به وجود آمد. حال سوال اساسی این است که آیا با استیضاح وزیر علوم، موضوع بورسیه ها به فراموشی سپرده می شود یا اینکه همچنان این موضوع در دستور کار مجلس و وزارت علوم قرار خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ از نگاه طیفی در درون مجلس استیضاح به معنای خاتمه دادن به بررسی این سه هزار بورسیه است. کما اینکه در نطق های دفاع برخی از موافقان استیضاح فرجی دانا نیز به این موضوع اشاره شد که بحث ها بر سر این بورسیه ها تمام شود.

با این وجود برخی سخنان بعد از جلسه استیضاح نشان می دهد که دولت و برخی از نمایندگان مجلس قصدی برای خاتمه دادن به این موضوع ندارند. به عنوان مثال جواد هروی، یکی از اعضای کمیته بررسی این بورسیه ها می گوید: «درباره بورسیه ها من قبلا هم اعلام کردم که این موضوع خلاف است و هر دولت و هر وزیری که بیاید باید جواب این اتفاق را بدهد و موارد تخلف را بررسی کند. در حقیقت باید این جراهت و زخم عمیق درمان شود.

در همین رابطه فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با «تابناک» به موضوع ادامه بررسی بورسیه ها پرداخته است.


نجفی باید بورسیه ها در همه دولت ها را با دقت بررسی کند



وی در ابتدا پیرامون تشکیل کمیته حقیقت یاب بورسیه ها در مجلس گفت، قبل از استیضاح برای بررسی موضوع بورسیه ها، کمیته ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس تشکیل شد. البته این کمیته یک سری موارد را بررسی کرده است که با موضوع طرح استیضاح متوقف شده است.

وی پیرامون دخالت کمیسیون اصل 90 در این موضوع گفت، این کمیسیون نقش نظارتی بالا دستی خود را ایفا خواهد کرد؛ اما این بدین معنا نیست که مسئولین دولتی کاری انجام ندهند . بشیری ادامه داد، به نظر می رسد نیاز به تشکیل کمیته جدیدی در مجلس نیست چون اطلاعات در اختیار وزارت  علوم است و مجلس نقش نظاراتی دارد و به روند رسیدگی نظارات خواهد کرد.

بشیری ادامه داد، ما همانطور که آقای نجفی سرپرست جدید وزارت علوم اعلام کرده است که موضوع بورسیه ها را بررسی می کند، می خواهیم که این موضوع در وزارت علوم بررسی شود. بررسی دقیق موضوع بورسیه ها کار خیلی خوبی است. توقع و انتظار مجلس و جامعه این است که دقیقا این موضوع بدون هیاهو و جنجال سازی بررسی شود. در واقع موضوع تخلف در بورسیه ها باید با جدیت، دقت و سرعت بررسی شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد؛ البته بررسی بورسیه نباید فقط به دولت قبل متوقف شود و به بورسیه ها در دولت های گذشته رسیدگی نشود. در واقع به طور قطع مجلس از وزارت علوم می خواهد که به طور شفاف این موضع را طابق قانون رسید گی کند. البته در این موضوع باید به آبروی افراد توجه شود و خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.

بشیری در ارتباط با موضوع شکایت برخی از کسانی که نامشان به عنوان متخلف منتشر شده است، بیان کرد؛ نباید ما قبل از رسیدن به حکم قطعی در انظار عمومی آبروی افراد را ببریم که موجب آسیب به شخصیت افراد شود. باید دقت کرد، خصوصا در عرصه های علمی و فناوری که این نوع اقدامات باعث زدن آسیب به نخبگان جامعه می شود و قابل جبران نیست.

البته مجلس امیدوار است در صورتی که تخلفی احراز شد، دستگاه های قضایی با این موضوع به طور جدی برخورد کند.

وی در پایان گفت که توصیه ما به سرپرست جدید وزارت علوم این است که موضوع بورسیه ها را به طور جدی پی گیری کند و یک وقت موسع در ارتباط با بررسی این موضوع بگذارد. در واقع برای برخورد با اتفاقات این چنینی نیاز است که مسئولان مربوط با یک دقت فراوان موضوع را مورد بررسی قرار دهند و کسانی را که تخلف کردند مطابق قانون به دستگاه های رسیدگی کننده ارجاع داده شوند تا با آنها برخورد شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن