تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804809438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴ دستاورد جدید صنایع دفاعی کشور رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



با حضور رییس‌ جمهور؛
۴ دستاورد جدید صنایع دفاعی کشور رونمایی شد خبرگزاری رسا ـ با حضور رییس‌ جمهوری در محل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همزمان با نخستین روز از هقته دولت ، چهار دستاورد جدید متخصصین دفاعی کشورمان در حوزه‌های موشکی، هوایی و نقشه‌برداری رونمایی شد.



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه ضمن رونمایی از دستاورد های جدید دفاعی کشور و افتتاح نمایشگاه «خودباوری و مدیریت جهادی» وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که 470 دستاورد جدید صنایع دفاعی در آن به نمایش گذاشته شده است، از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید و در جریان ویژگی ها و قابلیت های دستاوردهای ارایه شده قرار گرفت.
چهارمحصول جدید در حوزه‌های موشکی، هوایی و نقشه‌برداری که با حضور دکتر روحانی رونمایی شد، شامل پهپاد رهگیر کرار4، موشک قدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر و پهپاد فوتوگرامتری مهاجر 4 (سامانه نقشه‌برداری هوایی) است.
 طبق این گزارش کرار، رهگیر نسل جدید پهپادهای جت جمهوری اسلامی ایران است که در سازمان هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. پهپاد کرار4 مأموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز را بر عهده دارد. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن پهپاد رهگیر 4 کرار، قابلیت‌های عملیاتی متنوع‌تری را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت.
 همچنین «قدیر» نسل جدیدی از موشک‌های کروز جمهوری اسلامی ایران است که تا برد 300 کیلومتر، اهداف دریایی کشور را با دقت و قدرت تخریب بالا، منهدم می‌کند. موشک قدیر همچون موشک‌های هم‌ خانواده خود اعم از نور و قادر امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد. مزیت عملیاتی برجسته موشک قدیر، امکان پرتاب آن با سامانه موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را افزایش می‌دهد.
 دستاورد دفاعی قدیر، دستان بلند مدافعان حریم دریایی جمهوری اسلامی ایران است که در سازمان صنایع هوا - فضا وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
«نصر بصیر» موشک کروز دریایی است که علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار، به ویژگی‌های عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است.
 این دستاورد جدید که حاصل کار دانشمندان و صنعتگران سازمان صنایع هوا - فضا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، بر توان دفاع دریایی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید.
 طبق این گزارش نقشه‌برداری هوایی با پهپاد قابلیت برجسته‌ای است که توسط محققان و صنعتگران سازمان‌های جغرافیایی و صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی به منصه ظهور رسیده است.
 پهپاد فتوگرامری مهاجر 4، قادر است، نقشه‌های هوایی را با کاربری نظامی و غیرنظامی در اختیار کاربران قرار دهد.
 مهاجر 4، پهپاد پیشرفته و مطمئنی است که برای نخستین‌بار توانمندی‌های خود را در نقشه‌برداری هوایی در خدمت دفاع و توسعه ملی کشور قرار می‌دهد.
 طبق اعلام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، هم‌اکنون 91 دانشگاه کشور در ارتباط با پروژه‌های دفاعی همکاری داشته و وزارت دفاع با ارزیابی 1300 شرکت بیرون از صنایع دفاع، همکاری‌های فعالانه‌ای با آنها برقرار کرده است.
 همچنین جذب 6 هزار نخبه وظیفه توسط وزارت دفاع و ساماندهی بیش از 3000 هزار رساله دکتری در حوزه دفاعی توسط این وزارتخانه از جمله اقداماتی است که در راستای اهتمام سیاستگذاران دفاعی کشور جهت استحکام بنیه دفاعی با رویکردی دانش بنیان حکایت دارد.
 نمایشگاه خودباوری و مدیریت جهادی که 470 دستاورد جدید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آن به نمایش گذاشته شده است، حاکی از این است که وزارت دفاع با بکارگیری ظرفیت‌های علمی و فناورانه در مجموعه صنایع دفاعی، رصد مستمر تحولات فناورانه، تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های ملی و بومی و تکوین فناوری‌های برتر گام‌های بلندی در خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه و خوداتکایی صنعتی برداشته و پاسخی قاطع در برابر فشارهای علمی و اقتصادی وارد بر ایران داده است.
 دکتر روحانی در بدو ورود به محل برپایی نمایشگاه خودباوری و مدیریت جهادی، مورد استقبال وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونان وزیر در محل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع قرار گرفت و از یگان ویژه تشریفات وزارت دفاع سان دید.
 دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌ جمهوری و حسین فریدون دستیار ارشد رییس‌ جمهوری، دکتر روحانی را در بازدید از نمایشگاه «خودباوری و مدیریت جهادی» وزارت دفاع همراهی می‌کند.
 دکتر روحانی پیش از افتتاح این نمایشگاه، در مقابل یادمان شهدای وزارت دفاع، با احترام به مقام این شهدا یاد شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
 دکتر روحانی همراه با وزیر دفاع، رییس دفتر رییس‌ جمهوری و دستیار ارشد رییس‌ جمهوری از 470 دستاورد جدید وزارت دفاع و پشیتبانی نیروهای مسلح بازدید کرده و در جریان این بازدید با متخصصان، پژوهشگران و مدیران دفاعی کشور در حوزه‌های مختلف صنعت دفاعی به گفت‌و‌گو پرداخت و در جریان آخرین تحولات در این حوزه قرار گرفت. /924/102/ج



۱۳۹۳/۶/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن