تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814684664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملک حسینی: هر کسی باید به اندازه توانایی هایش به جامعه خدمت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تقدیر از 3 دانش آموز نخبه استان باحضور چهره ماندگار کشور؛ ملک حسینی: هر کسی باید به اندازه توانایی هایش به جامعه خدمت کند خبرگزاری پانا: با حضور دکتر ملک حسینی یکی از چهره های علمی و فرهنگی برگزیده کشور از سه دانش آموز دارای رتبه تک رقمی در کنکور سراسری و دارنده مدال المپیادهای جهانی دانش آموزان تجلیل شد .
۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور ساعت 10:15



به گزارش خبرگزاری پانا، سید علی ملک حسینی در مراسم تقدیر از 3 دانش آموز نخبه استان فارس اظهار داشت: در جهان متمدن امروز اصلی ترین علت پیشرفت جوامع توسعه یافته و پیشرفته اهمیت دادن به شغل معلمی و بالا بودن جایگاه معلم در جامعه است .
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: ارزش انسان به علم اوست و معلم یعنی کسی که علم یاد می دهد بنابراین جایگاهی فراتر و بالاتر دارد.
دکتر ملک حسینی افزود :اگر می خواهیم جامعه ای خوب داشته باشیم که در آن جرم و بزهکاری نباشد باید معلمانی خوب تربیت کنیم و ارزش و جایگاه معلمی را در جامعه بالا ببریم .
وی خاطرنشان ساخت: برای قرار گرفتن معلم در جایگاه و ارزش واقعی خودش بایددر تمامی ابعاد آنقدر او را غنی سازیم و تمام امکانات را در اختیارش قرار دهیم تا دغدغه ای جز آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان نداشته باشد البته مشروط به اینکه در انتخاب معلمان افرادی را انتخاب کنیم که شرایط معلمی را در خود داشته باشد . ملک حسینی با بیان اینکه کاش روزی فرا رسد که وقتی از دانش آموزان می پرسیم در آینده می خواهید چه کاره شوید به جای اینکه بیشتر آنان بگویند پزشک بگویند « معلم » خاطرنشان کرد : خداوند زمینه رشد و تعالی را برای همه یکسان ایجاد کرده است و این ما هستیم که باید مشکلات را ببینیم و در حد توان خود در رفع آنان بکوشیم .
وی بیان کرد : برای اینکه هر مملکتی پیشرفت کند باید معلم خوب داشته باشد و افراد در جایگاه خود قرار بگیرند اگر فردی در هر جایگاهی که هست ، واقعا قصد خدمت به مردم و مملکت خود را دارد باید در بحبوحه مشکلات و سختی ها بیاید و مسئولیت بپذیرد و برای رفع مشکلات کار و تلاش کند .
ملک حسینی تاکید کرد : نباید به سمتی برویم که نخبه نمایی و نخبه پروری کنیم و با صرف هزینه های هنگفت دانش آموزانی را پرورش دهیم که در آینده نسبت به مسائل و مشکلات جامعه خود بی تفاوت باشند و یا جذب مراکز علمی و پژوهشی سایر کشورها شوند، باید به جایی برسیم که هر کسی بداند که باید به اندازه وسع و توانایی خود به مملکت خدمت کند .
وی با اشاره به اینکه 3 سال از بهترین دوران زندگی خود را به تدریس در مدارس عشایری مشغول بوده است، گفت : بسیاری از دانش آموزان مناطق محروم از استعدادهای فراوانی برخوردار هستند که باید شناسایی و جذب شوند .
این چهره ماندگار استان فارس با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی معروف دنیا که رتبه های اول علمی را به خود اختصاص داده اند ، توسط مردم ساخته شده است گفت : با توجه به گسترش بیماری های سرطانی لزوم احداث یک مرکز علمی و درمانی تخصصی در کشور احساس می شد و از طرفی با وضعیت منابع مالی دولتی امکان ساخت چنین مرکزی وجود ندارد، لذا با همکاری اداره اوقاف و با بهره گیری از وقف جمعی زمینه های انجام این عمل خیر خواهانه را فراهم نموده ایم تا تمامی اقشار جامعه در حد توان خود در این عمل خداپسندانه مشارکت داشته باشند و آموزش و پرورش هم یکی از بزرگترین خانواده های این مملکت است که می تواند در این راه همراهی کند .
ملک حسینی با اشاره به طرح ساخت بیمارستان تخصصی سرطانی های جنوب کشور گفت : این کار از طریق ایجاد اعتماد در مردم و جلب همکاری و مشارکت آنان اتفاق می افتد . و انتظاری که از همه مردم داریم این است که همه به سهم خود در این کار خیر شرکت کنند تا به امید خدا بتوانیم یک مرکز علمی پزشکی و آموزشی در استان راه اندازی کنیم .  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن