تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805658578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوه زباله منطقه عمارت هر روز قد می کشد/ ارتفاع زباله به 150 متر رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد؛
کوه زباله منطقه "عمارت" هر روز قد می کشد/ ارتفاع زباله به 150 متر رسید
آمل - خبرگزاری مهر: انباشت زباله هشت شهر در منطقه عمارت آمل کوهی از طلای کثیف ایجاد کرده که روز به روز قد می کشد و با تداوم روند کنونی، این کوه زبالی همقد قله دماوند بام ایران خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، ارتفاع 150 متری کوه زباله منطقه عمارت آمل علاوه برخطر ریزش و سرریز شدن شیرابه ها، جاده ترانزیتی هراز و سلامت شهروندان را تهدید می کند.
 
خطر رانش کوه زبالی از یک سو و نداشتن محل دپو موقت زباله از سوی دیگر به دغدغه مهم این روزهای مردم و مسئولان شهرستان آمل تبدیل شده است.
 
یک شهروندآملی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: زباله آمل در منطقه عمارت دفن و آتش زده و وزش باد سبب می شود تا بوی زباله در منطقه پراکنده شود و شیرابه ها به روخانه ها رسیده است.
 
محمد احمدی افزود: زباله و انباشت آن، جنگل و  فضای حاشیه شهر را آلوده کرده و وضعیت بحرانی ایجاد کرده است و باید جایگاه ویژه ای برای انباشت و دفن زباله درنظر گرفته شود.
 
شیرابه های زباله به هراز رسیده است
 
وی افزود: بوی تعفن و بد زباله بسیار آزار دهنده است و فضولات و شیرابه های آن به رودخانه هزار رسیده که بخشی برای آبیاری کشاورزی استفاده می شود و آسیب زاست.
 
شهروند دیگری با بیان اینکه وضعیت زبال آمل بسیار اسفبار شده است، گفت: حدود 30 سال زباله منطقه و چند شهرستان در منطقه عمارت دفن می شود و کوهی از زباله ایجاد کرده که هر روز بر ارتفاع آن افزوده می شود.
 
حسین یعقوبی با بیان اینکه زباله بصورت غیربهداشتی در منطقه عمارت دفن می شود، گفت: مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره اساسی بیندیشند زیرا سلامت مردم در خطر است.
 



 
خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای شهر آمل نیز با بیان اینکه زباله به عنوان یک هشدار و تهدید در منطقه شده است گفت: بازدیدهایی از سوی مسئولان شهرستان از محل دپوی اقامت زباله و منطقه عمارت داشتیم که نشان می دهد ظرفیت این منطقه تکمیل شده است و باید جای جدیدی را برای دفن زباله درنظر گیریم.
 
وی افزود: تاکنون برخی استعلامهای اولیه برای مکان جدید گرفته شد ولی بنا به موانعی این زمین در اختیار شهرداری آمل قرار نگرفته است و در حال حاضر شیرابه های زیادی در حال سرازیر شدن به پایین دست است و انتظار داریم که دولتمردان برای رفع این معضل زیست محیطی چاره ای اندیشه کنند.
 
وی با عنوان اینکه هر سال میلیون ها مسافر به استان سفر می کنند، تصریح کرد: باید برای حل زباله منطقه از اعتبارات ملی بهره گرفت و با رفع مشکل زمین، این معضل رفع شود.
 
شهرک بازیافت ایجاد شود
 
ابراهیم زاده افزود: در تلاشیم تا با هماهنگی منابع طبیعی و تهیه زمین، شهرک بازیافت ایجاد کنیم و با ساخت کارخانه کمپوست و رعایت حداقل های زیست محیطی برای رفع مشکل دیرینه زباله گام اساسی برداریم.
 
زباله  در آستانه رانش به جاده بین المللی است
 
وی با اشاره به اینکه محل دفن زباله در آستانه رانش به جاده بین‌المللی هراز است، اذعان داشت: با وجود این تهدید بزرگ متاسفانه مسئولان استانی به وعده‌های خود عمل نکرده اند.
 



 
ابراهیم زاده افزود: سازمان پسماند اولین خطر در بحث زباله را در آذر و دی ماه سال گذشته حس کرده و در بین اعضای شورا مطرح شد و در آن زمان از سوی شورای شهر آمل دوبار درخواستی برای یک جلسه خصوصی با استاندار مازندران ارائه شد تا درباره وضعیت زباله و در اختیار قرار گرفتن زمین تصمیم‌گیری صورت گیرد که تاکنون موفق به این نشست نشدیم.
 
این عضو شورای شهر آمل اظهار داشت: با گذشت 30سال از دپوی زباله در این دامنه تاج این زباله در کوه مرتفع شده و هم‌اکنون شیرابه‌های زباله به سمت رودخانه هراز سرریز شده است و این شیرابه‌ها برای آب کشاورزی و شرب شهرستان آمل زیان بار خواهد بود و محیط زیست این شهرستان را تهدید خواهد کرد.
 
رئيس شورای شهر آمل، مشکل و تهدید این زباله‌ها را نه تنها برای مردم این شهرستان بلکه کل استان مازندران مهم بیان و عنوان کرد: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص اقلیمی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر است که به همراه خود زباله‌های بسیاری را می‌آورند.
 
خسرو ابراهیم زاده گفت: با مشارکت ۷ شهر بهره مند از زمین زباله آمل (عمارت) می توان مجموعه ی کاملی را برای برون رفت مشکل زباله در مرکز استان دایر کرد.
 
ابراهیم زاده با اشاره به اینکه بیش از سی سال است منطقه عمارت برای دفن زباله استفاده می شود و دیگر ظرفیت آن تکمیل شده است؛ افزود: با در اختیار گرفتن زمین و استقرار مجموعه کارخانجات بازیافت و زباله سوز، مشکل زباله ۷ شهر مازندران  و آمل بر طرف  خواهد شد.
 



 
رئیس شورای اسلامی شهر آمل خاطر نشان کرد : اولین مصوبه شورای شهر آمل موضوع زباله بوده است و ما امروز صدای بیش۴۰۰ هزار آملی را فریاد می زنیم و همچنان به کمک مسئولین استان و کشور به منظور خروج از این بحران زیست محیطی هشت شهر مازندران با واگذاری زمین جایگزین امیدواریم.
 
تهیه زمین مشکل زباله آمل است
 
در عین حال احمد سلیمانی شهردار آمل مهمترین مشکل حل معضل زباله منطقه را تامین زمین برشمرد و گفت: امیدواریم سر زمین به توافق برسیم و بتوانیم دست به یک پروژه بزرگ زنیم.
 
وی افزود:از طرح های زباله کشور و خارج از کشور نیز بازدید کردیم  امیدواریم بتوانیم زباله شهرها را تجمیع و مشکل زباله را حل کنیم.
 
سلیمانی گفت: ما حاضر نیستیم هر نقطه از استان را تبدیل به زباله گاه کنیم و باید سرمایه ها را برای مدیریت پسماند شهرستانها تجمیع کنیم.
 
مشکل زباله با ایجاد کارخانه پسماند حل می شود
 
وی با بیان اینکه، حیف است طبعیت زیبای منطقه بر اثر زباله از بین رود تصریح کرد: با ایجاد کارخانه پسماند و اجرای طرح ها و زباله سوز مشکل را می توان حل کرد.
 
انباشت زباله در جاده هراز و خطر رانش و ریزش آن علاوه بر آنکه جاده ترانزیتی و سلامت مردم را تهدید می کند، نفوذ آن به رودخانه فاجعه زیست محیطی را تشدید می کند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت‌ومحیط زیست شهری ‌آمل گفت:  کمیسیون بهداشت‌ومحیط زیست با حضور 200هزار نفر در این استان تشکیل شده که کارشان نظارت بر بهداشت و محیط زیست است.
 



 
قدرت‌الله نائیج‌نژاد با بیان اینکه از زمان تشکیل این کمیسیون وضعیت زباله در این استان مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به آمار جمعیتی و زباله‌ای که وجود دارد هم‌اکنون زباله سلامت مردم مازندران را تهدید می‌کند.
 
وی تصریح کرد: تاکنون در این موارد 400میلیون تومان از سوی اعتبارات دهیاری‌ها برای زباله جذب و به آن اختصاص داده شده که این بودجه‌های اندک برای ساماندهی و رسیدگی به زباله‌ها کافی نیست.
 
معاون امور عمرانی استاندار مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: زباله دغدغه اصلی مسئولین ارشد استان است و ما این موضوع را در سطح معاون رئیس جمهور و  وزارت کشور در حال پیگیری هستیم  و از کنار این مشکل به راحتی رد نخواهیم شد . مشکل زباله بایستی حل شود.
 
علی نبیان با اشاره به بازدید از زمین مورد نظر شورا و شهرداری آمل در منطقه منال جاده بلده گفت: متاسفانه مردم منطقه تصور می کنند ، این زمین قرار است برای دفن زباله مورد استفاده قرار گیرد . در صورتی قصد داریم تجهیزات مدرن امحا و بازیافت زباله در آن مستقر شود تا مشکل زباله شهرهای مرکزی مازندران حل شود.
 
نبیان با بیان اینکه بحث امنیت بهداشتی تک تک مردم استان برایمان اهمیت دارد،  تاکید کرد: قرار نیست منطقه عمارت دیگر ( مانند زمین زباله آمل ) در جایی دیگر ایجاد شود ،دغدغه مردم دغدغه ماست  و ما در کنار مردم هستیم.
....................................
گزارش:علیرضا نوری کجوریان





۱۳۹۳/۶/۱ - ۰۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن