تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814789449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش بس، چاره نیست/ وزیر اقتصاد استعفا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آتش بس، چاره نیست/ وزیر اقتصاد استعفا کرد


برابر اعلام سازمان ملل متحد، از زمان آغاز ناآرامی ها در اوکراین، تا کنون بیش از چهارصد و ۵۰ هزار تن آواره شده اند. بحران دامنه دار انسانی در این کشور، تا حدی نگران کننده است که دیگر «آتش بس» هم چاره ساز نیست. ۱۹۷ هزار تن نیز به روسیه فرار کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پاولو شرمتا وزیر اقتصاد اوکراین در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: «به جای ادامه مبارزه با نظام دیروز، من تصمیم گرفته‌ام بر کار با مردم فردا، تمرکز کنم».



شرمتا 43 سئله که فاقد تجربه کار سیاسی است، بیست و هفتم ماه فوریه چندین روز پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین، به عنوان وزیر اقتصاد دولت آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر این کشور، منصوب شد.

از آن زمان تا کنون، اقتصاد بیمار اوکراین بیش از پیش وارد بحران شده است.

درگیری‌های شدید در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی و شورشیان هوادار روسیه بر فشارهای اقتصاد افزوده و سبب شده است ارزش پول ملی به پائین‌ترین سطح خود در برابر دلار کاهش یابد.



هم اکنون بیش از دو سال است که بر اقتصاد اوکراین، رکود حاکم شده است، به‌ طوری که فعالیت تجاری در سه ماهه دوم سال 2014، به میزان 2.3 درصد کاهش یافت.

نخست وزیر اوکراین از سرعت کند اصلاحات اقتصادی که این کشور برای دریافت 1.4 میلیارد دلار دیگر از کمک‌های مالی به شدت مورد نیاز از صندوق بین‌المللی پول در بیست و نهم ماه اوت باید اجرا کند، انتقاد کرده است.
یاتسنیوک روز چهارشنبه در نشست دولت اعلام کرد: «من از سرعت و عمق این اصلاحات، راضی نیستم».

دولت اوکراین همچنین یک نماینده تجاری را در آستانه گفتگوهای مهم هفته آینده با مقامات اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی تحت هدایت روسیه، منصوب کرد، اقدامی که بیشتر خشم شرمتا را برانگیخت.

اوضاع انسانی در اوکراین

این در حالی است که لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در صفحه شخصی اش اعلام کرد، اوضاع انسانی در اوکراین وحشتناک است.

لوران فابیوس گفت:«اوضاع انسانی در اوکراین وحشتناک است. در آنجا نمی توان موضوع آتش بس را از مسائل سیاسی جدا کرد. چهار نکته مهم در این خصوص وجود دارد : آتش بس، کنترل مرزها، کمک بشر دوستانه تحت کنترل بین المللی و دورنمای سیاسی.»

کییف پانزدهم آوریل گذشته عملیات گسترده ای را با هدف سرکوب اعتراضات جنوب شرق اوکراین آغاز کرد.

ارتش اوکراین در این عملیات از خودروهای زره پوش و هواپیماهای نظامی استفاده می کند. مسکو این عملیات را تنبیهی می داند و کیف را به توقف فوری این حملات ترغیب می کند.

این درگیری ها تا کنون بیش از هزار کشته غیرنظامی برجا گذاشته و خرابی های بسیار زیادی نیز به بار آورده است.

اوضاع انسانی در اوکراین

به گزارش سازمان ملل متحد از پانزده آوریل تا دهم آگوست در این درگیری ها 2000 تن کشته و حدود 5000 تن زخمی شدند.

کمیساریای عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه اعلام کرد دست کم چهارصد و پنجاه هزار نفر به علت درگیری های مسلحانه در شرق اوکراین، آواره شده اند و به مناطق دیگر در داخل اوکراین یا روسیه پناه برده اند.

آریان رومری، سخنگوی  کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد طبق برآوردهای صورت گرفته، یکصد و نود هزار تن از آوارگان  شرق اوکراین در داخل کشورشان به مناطق امن تر پناه برده اند و یکصد و نود و هفت هزار و چهارصد نفر نیز به روسیه فرار کرده اند.

اوضاع انسانی در اوکراین

سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد  افزود: «ما اذعان می کنیم که شمار آوارگان شاید از این هم بالاتر باشد چرا سازوکار مشخصی برای نام نویسی آنها وجود ندارد و ما اطمینان داریم که برخی از آوارگان شرق اوکراین در کمیساریای عالی ثبت نام نکرده اند.»

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد افزود: افزون بر افرادی که در داخل اوکراین آواره شده اند، 197 هزار و چهارصد تن نیز به روسیه فرار کرده و از این تعداد هفتاد و هشت هزار نفرشان درخواست پناهندگی کرده اند. چهارده هزار نفر نیز به لهستان و سیزده هزار و هشتصد و هشتاد و سه نفر نیز به بلاروس فرار کرده اند.

اوضاع انسانی در اوکراین

برابر آمار قبلی که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد، پنجم اوت (16 روز پیش) از آوارگان شرق اوکراین منتشر کرد، 170 هزار تن از ساکنان شرق اوکراین در داخل کشورشان آواره شده بودند و 168 هزار تن دیگر نیز به روسیه فرار کرده بودند.

از چهار ماه پیش، درگیری های مسلحانه میان ارتش اوکراین و استقلال طلبان مسلح طرفدار روسیه بیش از دو هزار قربانی گرفته است.   برابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از پنج هزار تن نیز در این درگیری ها زخمی شده اند؛ پانزده بیمارستان خسارت دیده و بیست مرکز بهداشتی نیز بسته شده است.

اوضاع انسانی در اوکراین

آشوب ها و پس از آن  درگیری های مسلحانه در اوکراین زمانی آغاز شد که دولت اوکراین به ریاست جمهوری ویکتور یانوکوویچ در اواخر سال 2013 راضی نشد با اتحادیه اروپا توافق نامه تجاری امضا کند و ترجیح داد به جای این کار، از حمایت ها و کمک های اقتصادی روسیه بهره مند شود.
 


پنج شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن