تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814702374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود تظاهرات شهر فرگوسن به مرحله جديد با مرگ يك سياهپوست ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورود تظاهرات شهر فرگوسن به مرحله جديد با مرگ يك سياهپوست ديگر
تنها چند ساعت پس از اينكه اوباما اعلام كرد دادستان كل امريكا را به شهر فرگوسن اعزام مي‌كند، منابع رسانه‌اي از كشته شدن يك سياهپوست ديگر توسط نيروهاي پليس اين كشور خبر دادند. تحولي كه اعتراضات ضد نژادي در اين شهر را در يازدهمين شب وارد مرحله جديدي كرد.
تنها چند ساعت پس از اينكه اوباما اعلام كرد دادستان كل امريكا را به شهر فرگوسن اعزام مي‌كند، منابع رسانه‌اي از كشته شدن يك سياهپوست ديگر توسط نيروهاي پليس اين كشور خبر دادند. تحولي كه اعتراضات ضد نژادي در اين شهر را در يازدهمين شب وارد مرحله جديدي كرد.

پليس امريكا سه‌شنبه شب يك سياهپوست ديگر را به ضرب گلوله در شهر فرگوسن از پاي درآورد. به گزارش بي‌بي سي، سام داتسون، رئيس پليس سنت لوئيس از شاهدان عيني نقل كرده است كه «فرد كشته شده با حركات پريشاني به سوي مأموران پليس مي‌آمده و در حالي كه به روي آنها چاقو مي‌كشيده، گفته است: به من شليك كنيد. همين حالا من را بكشيد. »

بر اساس اين گزارش دو نيروي پليس به سمت اين مرد تيراندازي مي‌كنند كه منجر به كشته شدن وي مي‌شود. شهر فرگوسن بيش از 10 روز است كه شاهد تظاهرات مردمي عليه اقدامات نژادپرستانه پليس امريكا است. فرگوسن از شهرهاي اغلب سياهپوست نشين سنت لوئيس است، اما اغلب نيروهاي پليس شهر سفيد پوست هستند.

 اين تظاهرات پس از آن شروع شد كه نيروهاي پليس مايكل براون، نوجوان سياهپوست 18 ساله، را با شليك دست كم شش گلوله كشت. شاهدان عيني گفته‌اند پليس، زماني به مايكل براون شليك كرد كه او دستش را به نشانه تسليم بالا برده بود. نتايج تحقيقات اوليه دكتر بادن حاكي از اين بود كه شش بار به مايكل براون شليك شده كه دو تا از گلوله‌ها به سرش اصابت كرده است.

يكي از مسئولان پليس شهر فرگوسن امريكا روز چهارشنبه اعلام كرد در تظاهرات شب سه شنبه در اين شهر ايالت ميسوري، 47 نفر بازداشت شدند. ران جانسون، از فرماندهان پليس و مسئول عمليات ضد شورش، با اعلام اين خبر افزود در تظاهرات سه‌شنبه شب كه اولين تظاهرات مسالمت‌ آميز طي 10‌روز گذشته بود، سه قبضه سلاح نيز از معترضان كشف شد. به گزارش پايگاه اينترنتي روماندي، 20 پليس ضد شورش در محل برگزاري تظاهرات موضع گرفته بودند. از يك گروه موسيقي كه در حمايت از تظاهر كنندگان پشت كاميون سوار شده بود و در محل حضور داشت، خواسته شد محل تظاهرات را ترك كند.

 از سوي ديگر منابع خبري گزارش دادند، اواخر شب سه‌شنبه، پليس بار ديگر به معترضان فرگوسن هشدار داد كه هرچه سريع‌تر متفرق شوند و سپس به سمت جمعيت معترضان رفت تا تعدادي از آنها را دستگير كند زيرا آرامش نسبي‌اي كه در اعتراضات برقرار شده بود، در يازدهمين شب از تظاهرات در فرگوسن تقريباً‌ با كشته شدن يك سياهپوست ديگر از بين رفته بود. خبرگزاري نووستي نيز گزارش كرد كه پلس فرگوسن از جنگ‌افزارهاي مخصوص جنگ‌هاي خارجي عليه غيرنظامياني كه به كشته شدن نوجوان سياهپوست امريكايي معترض بودند و تظاهرات برپا كرده بودند، استفاده مي‌كند. در همين حال، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشي ابراز داشت كه پنتاگون طي برنامه‌اي از سال ۱۹۹۷ تجهيز نيروهاي پليس در سراسر امريكا از جمله فرگوسن را در دستور كار قرار داده است.

اين اعتراضات در حالي انجام مي‌شوند كه طي روزهاي گذشته گارد ملي امريكا در خيابان‌هاي ميسوري مستقر شده و وظيفه تأمين امنيت در اين شهر را برعهده دارد. استقرار نيروهاي گارد ملي امريكا در فرگوسن پس از آن انجام شد كه اعلام وضعيت فوق العاده و وضع قانون منع رفت و آمد نتوانست مانع برگزاري اعتراضات در ميسوري شود.  اعتراضات شب سه‌شنبه در حالي صورت گرفت كه روز گذشته «باراك اوباما» رئيس‌جمهور امريكا، دستور انجام تحقيقات فدرال درباره مرگ «مارتين براون» به دست يك افسر پليس را صادر و دادستان كل اين كشور را مسئول رسيدگي به بحران ميسوري كرد. دادستاني سنت لوئيس اعلام كرده كه روز چهارشنبه عليه مأمور پليسي كه مايكل براون را كشت مداركي به هيئت عالي منصفه ارائه مي‌دهد. با توجه به اين مدارك است كه تصميم گرفته مي‌شود آيا «درن ويلسون» را بايد محاكمه بكنند يا نه. به گزارش بي‌بي سي، علاوه بر مقام‌هاي محلي، پليس فدرال و مقام‌هاي قضايي امريكا در خصوص كشته شدن مايكل براون تحقيق مي‌كنند.




تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن