تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820107303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات مسلمانان چینی به جرم داشتن اعتقادات دینی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




مجازات مسلمانان چینی به جرم داشتن اعتقادات دینی خبرگزاری رسا ـ دولت چنین با افزایش فشارهای خود نسبت به مسلمانان این کشور، مسلمانی که در ملاء عام به عبادت می‌پردازند را مجازات می‌کند.



  به گزارش خبرگزاری رسا، دولت چین ۱۵ نفر از مقامات استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ را به دلیل عدم ترک اعتقادات دینی رسماً توبیخ کرد.  سین کیانگ یا ترکستان شرقی محل زندگی مسلمانان اویغور است که به زبان ترکی سخن می‌گویند و سال‌هاست که از سوی دولت چین به بهانه‌ جدایی‌طلب بودن، هدف سرکوب قرار می‌گیرند.
 یکی از  مقامات مسلمان این استان اخیراً به دلیل عبادت در ملأعام از کار برکنار شده است. این فرد به دلیل تخطی از قانون ممنوعیت اعتقادات دینی برای کارکنان دولتی، از محل کارش اخراج شد.
یکی دیگر از مقامات مسلمان نیز به اتهام اقدامات کند و غیرمؤثر در اجرای عملیات‌های ضدتروریستی (در واقع عدم مشارکت در سرکوب مسلمانان) مورد مجازات قرار گرفت. این افراد از شهر کاشغر استان سین گ‌کیانگ بودند که دارای جمعیت گسترده‌ای از مسلمانان اویغور است.
دولت چین با وضع قوانینی که هر روز بر شدت آن‌ می‌افزاید، مطالعه اسلام در خارج از مساجد، که به شدت تحت کنترل هستند، و نیز رفتن کودکان و کارکنان دولت به مدارس اسلامی را ممنوع کرده است.
همچنین استفاده از لباس‌های دینی و روزه‌ گرفتن نیز برای مسلمانان ممنوع شده است.
فعالان حقوق بشر می‌گویند سیاست‌های سرکوبگرانه دولت چین علیه اسلام و مسلمانان در سین کیانگ، منجر به ایجاد تنش و کشته شدن صدها نفر در یک سال و نیم گذشته شده است.
در همین حال یک رسانه رسمی چین هفته گذشته اعلام کرد که دولت 27 مکان زیرزمینی مسلمانان را که محل برگزاری جلسات وعظ بوده تعطیل و 44 امام را دستگیر کرد که در نتیجه این عملیات 82 کودک از مدارس اسلامی محروم شدند.
بسیاری از خانواده‌های مسلمان چینی به دلیل ممنوعیت حضور کودکان در مدارس اسلامی، به صورت مخفیانه فرزندان خود را به مدارس دینی می‌فرستند. /982/د102/کمنبع: ایکنا 



۱۳۹۳/۵/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن