تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803636633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جعفرزاده: بخشی از ساکتان دیروز تاجران فتنه امروز شدند/برخی نمایندگان در کار وزارت علوم دخالت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
جعفرزاده: بخشی از ساکتان دیروز تاجران فتنه امروز شدند/برخی نمایندگان در کار وزارت علوم دخالت می کنند

جعفرزاده: بخشی از ساکتان دیروز تاجران فتنه امروز شدند/برخی نمایندگان در کار وزارت علوم دخالت می کنند
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم معتقد است: برخی از ساکتان دیروز، تاجران فتنه امروز شدند، یعنی نمایندگانی که روزی در برابر اعمال خلاف دولت قبل ساکت بودند امروز از آن جریان تجارت می کنند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایرنا، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، با مبهم دانستن دلایل مطرح شده توسط استیضاح کنندگان فرجی دانا گفت: ابهاماتی ذر تقاضای استیضاح اعلام شده که هیچ ربطی به وظایف وزیر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار نفر قبل از دولت یازدهم بورسیه شدند که به دلیل پیگیری دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور با برخی خلل های قانونی با اعتراض شدید تعدادی از نمایندگان مجلس مواجه شد و البته در کمیسیون آموزش و تحقیقات و اصل 90 نیز این موضوع بررسی شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این که در هر صورت به رغم این که معدل در نظر گرفته شده در آیین نامه های مصوب وزیر وقت علوم، پایین تر از میانگین کشوری است، یادآور شد: حدود 700 پرونده حتی فاقد شرایط آیین نامه و شیوه نامه های مورد عمل در دولت گذشته بوده است.

جعفرزاده درباره دانشجویان ستاره دار نیز گفت: براساس ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده،چنانچه مراجع ذیصلاح اعلام کنند که فردی معاند، دارای اشتهار به فسق یا وابسته به گروه های الحادی و ضد انقلاب است، وزارت اطلاعات وی را فاقد صلاحیت اعلام کند اما این وزارتخانه از بین دانشجویانی که در زمان سرپرستی جعفر توفیقی در وزارت علوم به تحصیل برگشته اند، تحت این کلید واژه ها تایید نکرده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس به محور دیگر استیضاح درمورد انتصابات در وزارت علوم اشاره کرد و اظهارداشت: این وزارتخانه به نمایندگان اعلام کرده که چنانچه مراجع ذیصلاح، صلاحیت و شرایط سمت های مدیریتی آنها را تایید نکند، فرجی دانا این افراد برکنار خواهد کرد.

جعفرزاده با بیان این که فقط به صرف ادعا نمی توان مدیران را برکنار کرد، افزود: تاکنون وزارت اطلاعات هیچ جوابی مبنی بر منفی بودن استعلام آنها نداده است، البته فتنه خط قرمز نمایندگان مجلس است

وی ادامه داد: تاکنون اثبات نشده که این افراد در جریان فتنه بوده اند، بلکه فقط حدس، گمان و حرف است.

این نماینده عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس یادآور شد: حضور داشتن در ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سال 88، قبل از جریانات فتنه بوده که اگر بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب کسی کاری کرده و کوچک ترین سندی از اعمال آنها ارایه شود، فرجی دانا اعلام کرده که آنها را عزل خواهم کرد.

جعفرزاده درباره دیگر ادعای نمایندگان که گفته می شود فضای سیاسی برفضای علمی در دانشگاه ها غلبه کرده است، گفت: به رغم این موضوع حتی یک مصداق نیز در این زمینه پیدا نمی شود و از ابتدای دولت یازدهم دانشگاه ها آرام ترین دوران خود را تجربه کرده اند.

وی یادآور شد: حتی یک مورد درگیری در دانشگاه ها رخ نداده و هرگز شخص فرجی دانا، مدیران، مشاوران، معاونان و روسای دانشگاه ها سخنرانی سیاسی له یا علیه گروه یا جریان سیاسی نداشته اند.

وی با بیان این که حتی منتقدان کنونی دولت یازدهم در دولت نهم و دهم در دانشگاه ها از آزادی عمل برخوردار نبودند، افزود: حتی حضور آنها در دانشگاه ها با درگیری همراه بوده است، این افراد هم اکنون می توانند با آرامش در دانشگاه ها نظر خود را ابراز کنند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: نمایندگان استیضاح کننده یکی از دلایل استیضاح را بازگشت به تدریس برخی اساتید دانشگاه ها عنوان کرده که به رغم تکرار این موضوع حتی یک مصداق آن نیز عنوان نشده است.

وی خاطر نشان کرد: به بسیاری از امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم مراجعه کردم که نام حداقل یک استاد اخراجی که به تدریس بازگشته است را به من بگویند، اما هیچ نامی از این افراد نبردند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم با تاکید براین که هیچ فرد یا استاد اخراج شده ای به کار بازنگشته است، اظهارداشت: اگر فردی هم به کار دعوت شده با حکم دیوان عدالت اداری بوده است و به هیچ عنوان با جریان فتنه ارتباطی نداشته بلکه موضوعی انضباطی بوده که اخراج شده است.

جعفرزاده با بیان این که گفته می شود وزیر علوم از نشریات دانشجویی و تشکل های ضد انقلابی و تجزیه طلبانه حمایت می کرده است، تصریح کرد: وزارت علوم در بخشنامه ای صریحا اعلام کرده که با هرگونه تخلفی برخورد قانونی کنند، البته موارد تخلف وجود داشته، اما هیچ وزیری نمی تواند ادعا کند که بعد از این هم تخلفی به وجود نخواهد آمد، مهم این است که اراده برخورد با تخلف وجود دارد یا خیر.

وی ادامه داد: برخی از تخلفات نیز در هیات های نظارت در حال بررسی است و مستنداتی هم وجود دارد که با برخی از این تخلفات برخورد شده است.

وی افزود: اگر 3 درصد از دانشجویان دانشگاهی درخواست ایجاد تشکل داشته باشند، حراست و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه به بررسی این درخواست می پردازد و اگر مشکل و سوء سابقه ای وجود نداشته باشد با درخواست آنها موافقت می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم 14تشکل درخواست مجوز کردند که برخی بسیج دانشجویی و برخی انجمن اسلامی بودند و براساس مقررات امکان احیای تشکل آشوب طلب وجود ندارد چون حراست و نهاد نمایندگی ولی فقیه مهر تایید بر آنها زده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با توصیه به استیضاح کنندگان مبنی بر این که به جای گفتن مطالب کلی باید مصداق مطرح کنند، گفت: براساس قانون استیضاح کنندگان باید مصادیق عنوان کنند تا وزیر استیضاح شده بتواند براساس آن از خود دفاع کند و همین رفتار استیضاح کنندگان در عنوان نکردن مصادیق غیرقانونی است.

وی با بیان این که استیضاح کنندگان نمی توانند بگویند که تو از چراغ قرمزی رد شده ای و حالا باید جواب دهی، اما نه چهار راه را به تو می گویم، نه زمان انجام آنرا، از قول وزیر علوم گفت: برخی از نمایندگان در کارهای وزارتخانه دخالت می کنند که در صلاحیت آنها نیست، اما من آمادگی دارم که در یک فضای تعاملی این مشکلات را حل کنم. آنها به من می گویند این معاونت را برکنار کن چون ازعوامل فتنه است درصورتی که مراجع ذیصلاح کشور این افراد را تایید کرده است.



1393/5/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن