تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804359764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بصیرت و آگاهی لازمه مدیریت فرهنگی در مساجد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری:
بصیرت و آگاهی لازمه مدیریت فرهنگی در مساجد است خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان این که متولیان مساجد باید افرادی دارای بصیرت کافی همراه با برنامه ریزی باشند گفت: به یقین اگر مردم احساس کنند که متولیان فرهنگی و مسجدی درد دین دارند و فراجناحی عمل می کنند، به سوی مسجد جذب می شوند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مسجد و با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسجد و محوریت آن در جامعه گفت: در فرهنگ دینی ما مجموعه فعالیت های فرهنگی باید با محوریت مسجد صورت گیرد؛ چنان چه این مسأله در گذشته به طور جامع و کاملی در مساجد انجام می شد، اما در عصر حاضر مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان این که در گذشته حل اختلاف میان مردم، برگزاری مراسم ازدواج، اعزام به میدان جنگ و مبارزه با کفار همه با محوریت مساجد انجام می شد، خاطرنشان کرد: در گذشته محدودیت اصلی، عدم وجود نهاد دیگری هم عرض مسجد در جامعه بوده است.
 
حجت الاسلام ملک محمدی با انتقاد از این که در جامعه امروزی مساجد با جایگاه واقعی خود بسیار فاصله گرفته اند، تصریح کرد: متأسفانه مساجد امروز از کارکردهای اصلی خود که همان انسان سازی است، بسیار فاصله گرفته اند و این با روح مسجد در تضاد است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که حوزه های علمیه، دانشگاه ها، ستاد امور مساجد و ائمه جمعه همواره باید در تقویت باورهای مردم نسبت به محوریت مساجد در جامعه تلاش کنند، اظهار داشت: نخستین مرحله در احیای محوریت مساجد در جامعه، فرهنگ سازی نسبت به مسجد است که آنگونه که باید صورت نگرفته است و افراد تنها بر اساس معرفت به مساجد می روند و آگاهی لازم و کافی نسبت به کارکردهای دیگر مساجد ندارند.

وی با اشاره به این که متأسفانه در زمینه سرمایه گذاری فرهنگی در مساجد کوتاهی کرده ایم و این عاملی برای فاصله گرفتن مساجد از رسالت اصلی آن ها شده است، گفت: درجامعه ما احساس این که مسجد باید محور و مدار مهمی در زندگی باشد، وجود ندارد و از آن تنها به عنوان محلی برای عبادت استفاده می شود، آن هم تنها در زمان نمازهای یومیه، که این بزرگ ترین جفا در حق مسجد است.
 
مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه به وظیفه متولیان فرهنگی و در رأس آن ها حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات، رسانه و دولت اشاره کرد و افزود: از آن جایی که بخش مهمی از سبک زندگی اسلامی در مسجد محقق می شود؛ بنابراین بر همگان واجب است که برای تغییر شکل کاربری مساجد، با همه توان وارد میدان شوند و این شدنی است. 
 
بصیرت و آگاهی لازمه مدیریت فرهنگی در مساجد

این مقام مسؤول با بیان این که متولیان مساجد باید افرادی دارای بصیرت کافی همراه با برنامه ریزی باشند تا بتوانند جاذبه لازم برای حضور اقشار گوناگون را در مساجد فراهم سازند، خاطرنشان کرد: به یقین اگر مردم احساس کنند که متولیان فرهنگی و مسجدی درد دین دارند و فراجناحی عمل می کنند، به سوی مسجد جذب می شوند که متأسفانه این اعتماد امروزه کم رنگ شده است.
 
حجت الاسلام ملک محمدی در ادامه به برنامه های پیش روی مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری امور مساجد، آغاز به کار چهار کمیته اساسی و راهبردی در امور مساجد استان، تشکیل هسته های فرهنگی مساجد و نظارت بر عملکرد ساخت و ساز و فعالیت های فرهنگی مسجد، از مهم ترین برنامه های سال جاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان است.
 
وی مشکلات مساجد استان را در دو دسته مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گروه بندی کرد و افزود: در بسیاری از روستاهای استان مسجد وجود ندارد و اگر مسجدی هم با کمک های مردمی ساخته شده است، در حداقل امکانات به سر می برد که این شایسته مساجد نیست.
 
حجت الاسلام ملک محمدی در ادامه به مشکلات نرم افزاری مساجد اشاره کرد و گفت: کمبود هیأت امنای فعال و آگاه، نبود فعالیت های فرهنگی انسان ساز در مسجد و همچنین کمبود روحانی در مساجد از مهم ترین مشکلات نرم افزاری مساجد است.
 
وی آغاز فعالیت های عمرانی و فکری در مساجد استان را گام بزرگی در تحقق شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: همه این فعالیت های فرهنگی و توجه به امور مساجد، زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان انجام می گیرد که حرکتی منحصر به فرد در کشور است.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری ناهماهنگی های داخلی در مسجد، نبود برنامه های فرهنگی مداوم و عدم حضور همه جانبه جوانان در مسجد را مهم ترین آفات مساجد استان برشمرد و بیان داشت: در این راستا، شورای هماهنگی مساجد استان جهت هم سویی بین مجموعه های فرهنگی مساجد با محوریت ائمه جماعت، از خود نمازگزاران مسجد تشکیل شده است که امیدواریم بتواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند./9457/پ202/ب2




۱۳۹۳/۵/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن