تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805262468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز مردم مورموری به چادر و مواد غذایی/ وقوع 217 پس لرزه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام
نیاز مردم مورموری به چادر و مواد غذایی/ وقوع 217 پس لرزه
ایلام - خبرگزاری مهر: امام جمعه آبدانان گفت: باید چادر بین همه مردم توزیع شود و تاکنون اقداماتی انجام شده است، اما با امکاناتی که لازم است ایجاد شود فاصله داریم.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین حاجیلری ظهر سه شنبه در مورموری با اشاره به وقوع زلزله روز گذشته و بیش از 100 پس لرزه شهرستان ،گفت: مدیران و مسئولان با توجه به اینکه زلزله از قبل نیز اتفاق افتاده بود ،لازم بود از قبل تدارکات و امکانات را اتخاذ می کردند. حجت الاسلام حاجیلری اظهار داشت: حضور مسئولان در بین خسارت دیدگان باعث خشنودی مردم شد که جای تشکر دارد، اما این حضورها باید توأم با آوردن امکانات و رفاهیات بیشتری برای مردم باشد. وی گفت: آنچه که تا الان اتفاق افتاده است این است که ما نتوانسته ایم به شرایط ایده آل  و استاندارد برسیم. امام جمعه آبدانان گفت: تا کنون اقداماتی انجام شده است ، اما با امکاناتی که لازم  است فاصله داریم و ستاد بحران باید بیشتر از پیش پای کار باشد و از هلال احمر هم انتظار بیشتری می رود. وی افزود: با توجه به نگرانی و اضطرابی که بین مردم هست انتظار می رود چادر بین همه  مردم شهرستان توزیع شود که امیدواریم در اسرع وقت این اتفاق بیفتد.

امام جمعه آبدانان  تأکید کرد: اگرچه کانون بحران مورموری بوده است ،اما  لازم است خسارت مرکز شهر و سایر بخش ها و روستا ها مورد توجه قرار گیرد. امکانات اولیه مورد نیاز در سرابباغ مستقر نشده است

علی غارتی شهردار سرابباغ گفت: در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری شهرستان آبدانان خسارت وارده به شهر سرابباغ که در نزدیکی کانون زلزله قرار دارد کمتر از دیگر نقاط شهرستان نبوده و خسارات جدی به منازل مسکونی و ساختمانهای اداری و تاسیسات شهری وارد شده است. وی گفت: با توجه به وقع پس لرزه های متعدد مردم نگران اوضاع بوده و امکانات اولیه مورد نیاز در شهر مستقر نشده است و نیازمند توجه جدی مسئولان است.

غارتی افزود: شهرداری ضمن آمادباش کامل، محل اسکان موقت را آماده نموده در صورت صلاحدید مسئولین می توان کمپ اسکان برپا کنند.

وی اظهار کرد: از کلیه مسئولین بویژه جناب آقای مهندس پولادی معاونت محترم امور عمرانی استانداری که از نزدیک از شهر سرابباغ بازدید و باعث دلگرمی مردم و مسئولین شهر شدند تشکر و قدر دانی بعمل می آید. نیاز به یخ مشکل اصلی مردم مورموری است/وقوع ۲۱۷ پس‌لرزه در مناطق زلزله‌زده

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با بیان اینکه تا کنون ۲۱۷ پس‌لرزه رخ داده است، گفت: نیاز به یخ مشکل اصلی مردم مورموری است و اکنون از استان های تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی و شرقی 21 هزار کنسرو و 50 هزار بطری آب معدنی به منطقه زلزله زده مورموری ارسال شده است. حسین کلیوند افزود: تعداد مصدومان از شب گذشته تغییری نداشته است و تا کنون 317 نفر در زلزله مورموری دچار آسیب شده‌اند که در همان ساعت های نخست روز گذشته مداوا شدند. رئیس امداد و نجات هلال احمر کشور تصریح کرد: همه فعالیت های ما در قالب جست وجو و امدادرسانی انجام شده است و بخش اعظم اسکان نیز انجام شده است.


  وی گفت: در 26 روستای اسکان انجام شده است و در شهر مورموری از صبح کار توزیع چادرهای مسافرتی در حال انجام است که به هر خانواده یک چادر مسافرتی تحویل داده می‌شود. کولیوند عنوان کرد: تا کنون 217 پس‌لرزه در مورموری به وقوع پیوسته است که شش مورد از این پیش لرزه ها بزرگتر از 4.9 ریشتر بوده‌اند و 209 پس‌لرزه وجود داشت که بزرگترین آن‌ها 6 ریشتر بوده است.

وی افزود: با توجه به گفت وگوهایی که با مردم زلزله زده داشتیم مشکل اصلی آن‌ها اکنون کمبود یخ و نیاز به یخ است که سعی شد این مشکل نیز برطرف شود. بر اثر زلزله  6.1ریشتری و بالغ بر 100 پس لرزه طی 24 ساعت گذشته بسیاری از منازل مسکونی و ساختمان های مردم تخریب شده اند.
 
مردم این شهرستان  از ترس زلزله دیشب تا را تا به صبح را بدون هیچگونه امکانات رفاهی از قبیل چادر، آب، نان و مواد غذایی در پارکها و فضا های آزاد به سر کردند.
 
آنچه مورد سوال است اینکه با توجه به گذشت بیش از 24 ساعت چرا هیچگونه چادری بین زلزله زدگان آبدانانی توزیع نشده است.
 
خسارات ناشی از زلزله  این شهرستان در مرکز و بخش سرابباغ و روستاهای تابع کمتر از مورموری نبوده و مردم این نقاط نیز خواستار توجه ویژه و ارسال کمک های دولت و نهادهای حمایتی هستند.
 








۱۳۹۳/۵/۲۸ - ۱۶:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن