تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814289825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم سالروز شکست حصر پاوه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مراسم سالروز شکست حصر پاوه برگزار شد خبرگزاری پانا: استاندار کرمانشاه در بزرگداشت سالروز شکست حصر پاوه گفت: امنیت و آرامش کشور مرهون خون شهیدان است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت 14:14



به گزارش خبرگزاری پانا: به مناسبت 26 مرداد ماه سالروز حماسه شکست حصر پاوه و یادبود سرداران٬ امیران٬ فرماندهان و 600 شهید شهرستان پاوه امروز مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه٬ مهندس چمران عضو شورای شهر تهران٬ سردار دقیقی رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح٬ مشاور عالی استاندار و مسئولین محلی شهرستان پاوه در محل سالن امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
 
 امام جمعه شهرستان پاوه اولین سخنران این مراسم بود که طی سخنانی گفت: ما همه با هم برادر هستیم و از نظر ما تفرقه و تندروی محکوم است زیرا تندروی و تفرقه هلاکت آور است.
 
ماموستا ملاقادر قادری افزود: توطئه علیه جمهوری اسلامی تمام نشدنی است و راه مبارزه با ترفندهای دشمنان هوشیاری و بیداری مردم است.
 
وی با بیان اینکه ما هر گونه تفرقه و تندروی را محکوم می کنیم و در کنار هم بودن را عزت می دانیم و با اشاره به مقاومت جانانه مردم پاوه در سال 1358 در مقابل دشمنان و توطئه گران خاطرنشان ساخت: به واسطه مقاومت دلیرانه مردم پاوه٬ این شهر هیچگاه سقوط نکرد مگر فقط چند محل در کنار شهر که آن هم به معنای سقوط شهر نبوده است.
 
وی ادامه داد: برای مردم پاوه 18 مرداد تا 27 مرداد ماه سال 1358 که مقاومت جانانه در مقابل دشمنان داشتند و نگذاشتند توطئه گران به اهداف خود دست پیدا کنند یوم الله است همانطوری که ایام 22 بهمن نیز برای ما مسلمانان یوم الله است.
 
وی مقاومت و ایستادگی مردم در سال 1358 را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: برای همیشه از پیام تاریخی امام خمینی(ره) برای اعزام نیروهای نظامی به شهر پاوه برای مقابله با دشمنان سپاسگزاریم و به مقاومت مردم پاوه نیز آفرین می گوئیم.
 
امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به جنایت های داعش در کشورهای عراق و سوریه گفت: اینها به دنبال منافع مسلمانان نیستند بلکه تامین کننده منافع آمریکا و استعمارگران هستند و این گروه همان خوارج هستند که حضرت علی(ع) را به شهادت رساندند.
 
امنیت و آرامش کشور مرهون خون شهیدان است
 
در ادامه این مراسم استاندار کرمانشاه طی سخنانی با اشاره به ایثارگری های شهیدان و مردم مقاوم پاوه در مقابل دشمنان در 26 مرداد ماه سال 1358 گفت: امام جمعه محترم این شهرستان طی سال های پس از انقلاب همواره دفاع همه جانبه ای از نظام و انقلاب اسلامی داشتند و مردم این شهرستان به تاسی از اخلاق و روحیات ایشان امنیت پایدار را برای منطقه به ارمغان آورده اند.
 
ابراهیم رضایی بابادی با بیان اینکه در اینجا جمع شده ایم تا یاد عزیزان و افرادی را که در خنثی سازی توطئه دشمنان نقش داشته اند گرامی بداریم٬ افزود: شهید مصطفی چمران اسوة بزرگی برای ما بود به گونه ای که در علم٬ تقوا٬ سلحشوری و دلیری و دارا بودن مجموعه ای از خصائص عالی٬ الگو است.
 
وی تصریح کرد: با پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و مقاومت مردم پاوه توطئه دشمنان شکست خورد و باید بگوئیم که شکست حصر این شهر به دلیل حضور مردم و دنباله روی از روحانیت و پیروی از اسلام حاصل شد.
 
استاندار کرمانشاه گفت: جا دارد یاد و خاطره 600 شهید بومی این منطقه و کل شهیدان استان را گرامی بداریم و به نسل های آینده اعلام کنیم امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهیدان است و خون این عزیزان تدوام بخش انقلاب اسلامی است.
 
وی خاطرنشان ساخت: امروز ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت معنوی در جهان مطرح است و ما همیشه باید به یاد مردم باشیم و حس خدمت و تلاش را برای مردم دو چندان کنیم.
 
وی در پایان گفت: امروز نعمت امنیت در کشور بواسطه خون شهیدان حاصل شده لذا همگی باید قدردان این تلاش های ارزشمند و خالصانه باشیم.
 
چنین مردمی لایق تمام خوبی ها هستند  
 
در ادامه این مراسم همچنین سردار حسین دقیقی نیز گفت: همه سختی ها در شهر پاوه با نصرت الهی جبران شد و امروز کار ارزشمند و مقاومت مردم پاوه در سال 1358 برای نظام مبرز و مبرهن است.
 
رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: ملتی که از شهیدان استقلال خود قدردانی نکند لیاقت آزادی را ندارد و شما مردم و بسیجیان شهرستان پاوه امروز جمع شده اید تا ارزش کار شهیدان را برای جهانیان بازگو کنید بنابراین چنین مردمی لایق تمام خوبی ها و خدمت ها هستند.
 
وی در ادامه از اجرای طرح جدیدی به عنوان طرح شهید کاظمی 2 در شهرستان پاوه خبر داد و گفت: این طرح شامل مسکن و ارائه خدمات رفاهی است که بزودی جزئیان آن تشریح خواهد شد.
 
سردار دقیقی با بیان اینکه امروز خون شیعه و سنی در مقابل دشمنان با هم آمیخته است٬ گفت: آنهایی که موضوع شیعه و سنی را مطرح می کنند هنوز اسلام را نشناخته اند و امروز ایران اسلامی بزرگترین حامی مردم فلسطین است و این بدان معنی است که حمایت از سنی و شیعه برای انقلاب اسلامی فرقی ندارد و تنها از حق در مقابل دشمن مسلمانان پیروی می کند.
 
وی با اشاره به کشتار وحشیانه توسط گروهک تروریستی داعش گفت: مسلمان٬ آدمکش و متجاوز نیست و کشتار مردم مظلوم عراق و سوریه کجای اسلام است؟ اینها همه توطئه نخ نما شده آمریکا برای ضربه زدن به مسلمانان است.
 
باید اسلام واقعی را به جهانیان بشناسانیم
 
در ادامه این مراسم مهندس چمران عضو شورای شهر تهران به عنوان آخرین سخنران این مراسم گفت: انقلاب اسلامی به خاطر تحول درونی مردم به پیروزی رسید و این تحول مفهومی است که در آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است به این معنی که اگر ما از درون متحول شدیم خدواند سرنوشت چنین ملتی را تغییر خواهد داد.
 
وی افزود: در طول انقلاب اسلامی٬ ملت ایران دچار تحول شد و بر مبنای اسلام واقعی به پیروزی رسید و مردم پاوه نیز به دلیل اینکه دچار تحول شدند٬ توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.
 
وی گفت: باید امسال که سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی نامگذاری شده با یک تحول درونی در بخش فرهنگی کار کنیم و توطئه دشمنان را در این بخش ناکام سازیم.
 
وی گفت: باید امروز مقابل توطئه گران مقاومت کنیم و اسلام واقعی را به جهانیان بشناسانیم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن