تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست/ آمانو: بسیار خوشحالم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



روحانی: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست/ آمانو: بسیار خوشحالم
رادیو فرانسه: «گفت‌وگوهای میان حسن روحانی و یوکیا آمانو بالاترین سطح مذاکرات دیپلماتیک بر سر برنامه هسته ای ایران، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و توافق اولیه ژنو بود.»



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، دیدار روز گذشته دکتر حسن روحانی و آقای "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سایت های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی بازتاب یافت. مهم ترین بخش از سخنان رئیس جمهور ایران که در تیتر یک رسانه ها جای گرفت، تأکید بر غیرقابل مذاکره بودن توان موشکی ایران بود. آمانو دیدارش با روحانی را مفید خواند.     سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN):     حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دیدار با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: "توان موشکی ایران به هیچ عنوان و در هیچ رده ای قابل مذاکره نیست."     آقای روحانی در عین حال گفت: "در صورتی که عزم و اراده جدی برای حل و فصل موضوع و دستیابی به توافق وجود داشته باشد، در مدت کمتر از یک سال می توان به نتیجه نهایی با آژانس دست یافت."     تاکید حسن روحانی در مورد قابل مذاکره نبودن برنامه موشکی ایران در حالی صورت می گیرد که آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، در اردیبهشت ماه گذشته بر تقویت توان موشکی ایران تاکید کرده و درخواست توقف این برنامه را توقعی "ابلهانه" دانسته بود.     کشورهای غربی حاضر در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی، خواستار محدود شدن برنامه‌ توسعه موشک‌های دوربرد ایران هستند.     آقای روحانی در بخشی دیگر از گفتگوی امروز یکشنبه ۲۶ مرداد (۱۷ اوت) با یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، از وی خواست با توجه به مذاکرات این نهاد با مسئولان ایرانی، به انتشار گزارش های منظم در مورد روند پیشرفت مذاکرات بپردازد.     به گزارش سایت ریاست جمهوری ایران، در جریان دیدار امروز، آقای آمانو هم با ابراز ناخرسندی از "طولانی شدن فرآیند مذاکرات"، ابراز امیدواری کرده که اختلاف موجود بر سر برنامه هسته ای ایران "در یک برنامه زمانی معقول حل شود"     دیدار رئیس جمهور و آقای آمانو، بالاترین سطح رایزنی میان آژانس انرژی اتمی و ایران پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی و توافق اولیه این کشور با شش قدرت جهانی بر سر برنامه هسته‌ای بوده است.     مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای دومین بار در یک سال گذشته به تهران سفر کرده است. رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیشتر گفته بود که در سفر قبلی یوکیا آمانو، با توجه به فرصت کم، امکان ملاقات مدیرکل آژانس با رئیس جمهور فراهم نشد.     آقای آمانو در قالب چارچوبی برای همکاری که سال گذشته میان ایران و آژانس امضا شد، به تهران سفر کرده است.    

    سایت رادیو فردا (RADIOFARDA):     مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای دیدار با مقام‌های ایرانی به تهران رفته است، گفت که از شنیدن تعهد قاطع تهران برای حل و فصل مسائل باقیمانده هسته‌ای خود از طریق همکاری و گفت‌وگو خرسند شده است و مذاکرات روز یکشنبه خود را «مفید» توصیف کرد.     حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نیز در دیدار با یوکیو آمانو بر همکاری فنی، حقوقی و شفاف با آژانس تاکید کرده است ولی گفته که توان موشکی ایران به هیچ عنوان و در هیچ رده‌ای قابل مذاکره نیست.     سفر یوکیو آمانو در آستانه ۲۵ اوت صورت گرفته است که ضرب الاجل ایران برای ارائه اطلاعات به آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه آنچه که جنبه‌های احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای تهران خوانده شده است     به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه‌ای که آژانس روز یکشنبه، ۲۶ مرداد، منتشر کرد آقای آمانو پس از دیدار با حسن روحانی و سایر مقام‌های ایران گفته است که «این یک بازدید کوتاه ولی مفید فایده بود».     وی با اشاره به توافق ایران با آژانس در نوامبر پارسال اظهار داشت: «من بسیار خرسندم که درباره اجرایی شدن چارچوب همکاری، و حل و فصل همه مسائل کنونی و گذشته از طریق گفت‌وگو و همکاری با آژانس، شاهد تعهد قاطع مقام‌های عالی (ایران) در این زمینه بودم».     یوکیو آمانو همچنین گفت که ایران «اطلاعات و توضیحاتی را درباره تحقیقاتش پس از سال ۲۰۰۷ در زمینه کاربرد چاشنی‌های انفجاری در صنعت نفت و گازش داده است که این اطلاعات با موارد معمول در این صنعت ناهمخوانی ندارد».     رییس جمهوری ایران تاکید کرده است که «توان موشکی ایران به هیچ عنوان و در هیچ رده‌ای قابل مذاکره نیست».     ایالات متحده آمریکا و اسرائیل خواستار آن هستند که فعالیت‌های موشکی ایران که آن را تهدیدی برای صلح جهانی می‌دانند نیز در مذاکرات هسته‌ای میان تهران و شش قدرت جهانی مورد بحث قرار گیرد.     آقای روحانی اظهار داشت: «ما تنها نظارت‌های قانونی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را می‌پذیریم که در چارچوب ان پی تی و پادمان باشد و هرگونه نظارت‌های فراقانونی بدعتی است که به ضرر همه کشورهای در حال توسعه تمام خواهد شد».    

    سایت دویچه وله (Deutsche Welle):     رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد. این سفر در آستانه پایان مهلت ایران برای پاسخگویی به تمام سئوالات آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران صورت می‌‌گیرد. روحانی گفته است توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست.     مهلت ایران برای پاسخگویی به پرسش‌های تاکنون بی‌پاسخ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی، در سوم شهریور (۲۵ اوت) به پایان می‌‌رسد. به نظر می‌رسد که سفر یک روزه‌ی یوکیا آمانو، رئیس آژانس به تهران در روز یکشنبه ۲۶ مرداد (۱۷ اوت) به همین منظور بوده است.     آمانو روز یکشنبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و سپس حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.     رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر جمعه گفت که این سفر در راستای ادامه همکاری‌ها میان ایران و آژانس در قالب "چارچوبی برای همکاری" است که سال گذشته امضا شد.

    روحانی: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست     حسن روحانی در گفت‌وگو با یوکیا آمانو گفته است که تهران در مذاکرات خود با کشورهای ۱+۵ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جدی است و چیزی بیش از حق خود، از جمله غنی‌سازی برای اهداف صلح آمیز نمی‌خواهد.     به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روحانی گفته است که سلاح‌های کشتار جمعی در راهبرد دفاعی ایران جایی ندارد     به گزارش خبرگزاری‌های ایران، رئیس‌جمهور ایران تأکید کرده است که "توان موشکی ایران به هیچ عنوان و در هیچ رده‌ای قابل مذاکره نیست".     رئیس آژانس بین‌المللی نیز در گفت‌وگو با حسن روحانی با تأکید بر اینکه روند پیشرفت مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بویژه در یک سال گذشته کاملاً مثبت و رو به جلو بوده، ابراز امیدواری کرده است در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری که میان طرفین به امضاء رسیده بتوان هر چه سریع‌تر ابهامات به جا مانده از گذشته و حال را برطرف کرد.     جلسه بعدی مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۵+۱ پیش از اجلاس عمومی سازمان ملل در ۱۶ سپتامبر برگزار خواهد شد.    

    سایت صدای آمریکا (VOA):     مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است، روز یکشنبه با «مفید» توصیف کردن دیدارهایش با مقام‌های ارشد ایران گفت از پایبندی ایران برای حل و فصل مسائل مهم باقی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای آن کشور از طریق همکاری و تعامل، «بسیار خوشحال» است.     به گزارش خبرگزاری رویترز، سفر یوکیا آمانو به تهران که از اواخر روز شنبه آغاز شد، پیش از فرارسیدن مهلت ۲۵ ماه اوت (۳ شهریور ماه) برای ارائه اطلاعات مورد نیاز آژانس از سوی ایران، در مورد آنچه که تحقیقات احتمالی هسته‌ای آن کشور با ابعاد نظامی عنوان شده است، صورت می گیرد.     این موضوع ارتباط تنگاتنگی با گفتگوهای هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی به هدف رسیدن به یک توافق بلندمدت و جامع، و پایان دادن به یک دهه تقابل دیپلماتیک دارد. ایران می‌گوید اهداف برنامه ‌هسته‌ای آن کشور صلح‌آمیز بوده، هیچ‌گونه ابعاد نظامی نداشته و قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد.     ایالات متحده آمریکا و متحدان اروپایی آن که به فعالیت‌های اتمی ایران با تردید نگاه می‌کنند، می‌گویند این ادعای ایران باید در عمل برای آنها اثبات شود.     به گزارش رویترز، آمانو با اشاره به توافق ماه نوامبر گذشته مبنی بر همکاری بین ایران و آژانش برای حل و فصل همه مسائل، گفت: «خیلی خوشحالم که از بالاترین سطوح (مقامات دولت ایران)، تاکید بر اجرای چارچوب همکاری بین ایران و آژانس برای حل همه مسائل جاری و گذشته از طریق گفتگو و همکاری با آژانس را شنیدم.»     ایران می‌گوید اطلاعات حساس نظامی خود را فاش نخواهد کرد و بر سر برنامه موشکی خود، که به گفته تهران تنها جنبه بازدارندگی دارد، مذاکره نخواهد کرد.     حسن روحانی در دیدار با آقای آمانو، با بیان این که ایران تنها نظارت‌های قانونی آژانس که در چارچوب معاهده ان پی تی و پادمان باشد را می‌پذیرد، تاکید کرد که «توان موشکی ایران به هیچ عنوان و در هیچ رده‌ای قابل مذاکره نیست.»    

    سایت رادیو فرانسه (Radio France Internationale):     یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، صبح امروز (یک شنبه ٢٦ مرداد) با حسن روحانی- رئیس جمهوری اسلامی، در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.     گفت‌وگوهای امروز میان حسن روحانی و یوکیا آمانو بالاترین سطح مذاکرات دیپلماتیک بر سر برنامه بحث برانگیز هسته ای ایران، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و توافق اولیه ژنو بود. یوکیا آمانو- مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، به منظور گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، شامگاه شنبه وارد تهران شد و قرار است عصر یکشنبه با رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار نماید.     یوکیا آمانو در آبان سال گذشته، نیز به تهران سفر کرده بود اما این نخستین بار است که با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دیدار می کند.     حسن روحانی در دیدار با یوکیا آمانو تأکید کرد: توان موشکی ایران به هیچ عنوان و در هیچ رده‌ای قابل مذاکره نیست.     سفر آمانو در قالب «چارچوبی برای همکاری» که سال گذشته میان دو طرف امضا شد و تلاش برای پیشبرد گفت‌وگوها صورت گرفته است.    

  444  




۲۷/۰۵/۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن