تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804938404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات گسترده در تل‌آويو براي بركناري نتانياهو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تظاهرات گسترده در تل‌آويو براي بركناري نتانياهو
با وجود اينكه دهها هزار نفر شنبه‌شب در تل‌آويو به خيابان‌ها آمدند و نسبت به سياست‌هاي جنگ‌طلبانه كابينه اسرائيل اعتراض كردند و خواستار كناره‌گيري نتانياهو شدند، اما وي همچنان بر ادامه جنايت عليه مردم غزه اصرار دارد و در همين حال گروه‌هاي فلسطيني بر برآورده شدن خواسته‌هاي خود براي دستيابي به يك آتش‌بس تأكيد كردند.


با وجود اينكه دهها هزار نفر شنبه‌شب در تل‌آويو به خيابان‌ها آمدند و نسبت به سياست‌هاي جنگ‌طلبانه كابينه اسرائيل اعتراض كردند و خواستار كناره‌گيري نتانياهو شدند، اما وي همچنان بر ادامه جنايت عليه مردم غزه اصرار دارد و در همين حال گروه‌هاي فلسطيني بر برآورده شدن خواسته‌هاي خود براي دستيابي به يك آتش‌بس تأكيد كردند.

شبكه خبري الميادين گزارش داد، نزديك به 15 هزار نفر در تل آويو عليه جنگ راهپيمايي كردند و خواهان بركناري دولت نتانياهو شدند. اين براي چندمين بار است كه ساكنان فلسطين اشغالي با برگزاري تظاهرات خواهان توقف جنگ مي‌شوند و تصميم دولت رژيم صهيونيستي در آغاز حمله به غزه را محكوم مي‌كنند. خبرگزاري فرانسه هم در گزارشي از اين تظاهرات با اشاره به اينكه اين بزرگترين تظاهرات ضد جنگ در اسرائيل از زمان آغاز حملات به نوار غزه بوده است، تأكيد كرد كه معترضان خواستار پايان جنگ با نوار غزه هستند.

 اين تظاهرات را احزاب چپ اسرائيلي و ديگر گروه‌ها و احزاب سياسي مخالف دولت راست‌گراي بنيامين نتانياهو سازماندهي كردند. ساكنان فلسطين اشغالي به دليل تبعات ناشي از جنگ دچار مشكلات عديده‌اي شده‌اند، به طوري كه پيش از اين نظرسنجي كانال 2 تلويزيون اسرائيل حاكي از آن بود كه 88 درصد شهرك‌نشين‌ها از ترس حملات نيروهاي مقاومت حاضر به بازگشت به خانه‌هاي خود در جنوب فلسطين اشغالي نيستند.

 حملات موشكي مقاومت هم منجر به دلهره شهرك‌نشينان اسرائيلي حتي در مناطق شمالي فلسطين اشغالي شده به طوري كه ناظران در سرزمين‌هاي اشغالي تأكيد دارند كه ادامه جنگ با مقاومت مي‌تواند براي رژيم صهيونيستي گران تمام شود و موج جديد مهاجرت معكوس از سرزمين‌هاي اشغالي آغاز شود.

كابينه رژيم صهيونيستي با اعمال محدوديت‌هاي بي‌سابقه عليه نهادهاي حقوق شهروندي و چپگراي اين رژيم، اقدامات سختگيرانه‌اي را عليه منتقدان جنگ غزه در پيش گرفته كه اين امر با واكنش محافل داخلي اين رژيم مواجه شد. در همين خصوص، روزنامه عبري زبان هاآرتص با انتقاد از اين اقدام دولت نتانياهو، اعلام كرد كه دولت گروه‌هاي چپ‌گرا، سازمان‌هاي مدافع حقوق شهروندي و ديگر نهادهاي مخالف با جنگ غزه را تحت فشار قرار داده و از جمله نام سازمان حقوق شهروندي «بيتسلم» را در ليست سياه خود قرار داده است.

«يزهار بيد» از مركز حمايت از دموكراسي اسرائيل نيز اعلام كرد كه مخالفت‌ها امروز بيشتر از هر وقت ديگري شده است و كساني كه مخالف جنگ با غزه هستند از سوي دولت به عنوان يك تهديد يا عامل خيانت عليه منطقه محسوب مي‌شوند.

اين در حالي است كه نخست وزير رژيم صهيونيستي روز يك‌شنبه گفت در صورت برآورده نشدن نيازهاي امنيتي اسرائيل، او با دستيابي به آتش بس طولاني مدت با حماس، موافقت نخواهد كرد. درهمين حال، نمايندگان اسرائيل و حماس به قاهره بازگشته‌اند تا براي ادامه مذاكرات و دستيابي به آتش بس با ميانجيگري مصر تلاش كنند. خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يك مذاكره كننده فلسطيني گزارش داد كه با نزديك شدن پايان مهلت آتش بس پنج روزه، آنها به دستيابي به توافقي طولاني‌تر «كمتر خوشبين» هستند. براي برقراري آتش‌بس طولاني مدت، اسرائيل خواستار پايان راكت پراني از سوي غزه به خاكش است.

از سوي نوار غزه نيز، حماس خواستار پايان ِ حصر غزه و بازشدن راه‌هاي ارتباطي اين سرزمين است. آتش بس پنج روزه در ساعت‌هاي پاياني روز دوشنبه خاتمه مي‌يابد. در همين حال، روزنامه «يديعوت آحارونوت» به نقل از يكي از اعضاي كابينه رژيم صهيونيستي نوشت: با توجه به روند جاري مذاكرات در قاهره و وجود اختلاف‌هاي بزرگ بين طرفين در هر لحظه امكان انفجار در مذاكرات وجود دارد. روزنامه معاريو نيز گزارش داد كه نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از هيئت مذاكره‌كننده اسرائيلي خواسته به قاهره اعلام كنند كه مخالف طرح نهايي پيشنهادي قاهره براي آتش‌بس است.

از سوي ديگر، عزت الرشق، عضو دفتر سياسي جنبش حماس روز يك‌شنبه، اعلام كرد: هيئت فلسطيني با هر گونه طرح آتش بس كه تأمين كننده خواسته‌هاي ملت فلسطين نباشد، مخالف است. عزت الرشق افزود: طرح پيشنهادي مصر شامل مواردي است كه از نظر هيئت فلسطيني قابل قبول نيست اما مشورت‌ها بين جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامي فلسطين و جنبش فتح براي اتخاذ مواضع نهايي در قاهره ادامه دارد.

پيشتر منابع آگاه اعلام كرده بودند كه قاهره در آستانه از سرگيري دور جديد مذاكرات آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و طرف فلسطيني پيشنهاد داده است آتش بس موقت در نوارغزه تا زمان دستيابي طرفين به راه حل نهايي ادامه داشته باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن