تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820537048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته حمایتی اقشار آسیب پذیر برای استفاده از شهر رویاهای اصفهان تهیه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حسام نژاد خبر داد:
بسته حمایتی اقشار آسیب پذیر برای استفاده از شهر رویاهای اصفهان تهیه می شود
اصفهان – خبرگزاری مهر: معاون اداري و مالي شهرداري اصفهان با اشاره به اینکه طی ماه آینده بسته حمایتی اقشار آسیب پذیر برای استفاده از شهر رویاها تهیه می شود، گفت: تلاش خود را برای تغییر برخی نمادهای این شهربازی و مطابقت آن با فرهنگ ایرانی انجام دادیم.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي حسام‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون افتتاح شهربازی رویاها اظهار داشت: این پروژه دارای یک سرمایه گذاری سه جانبه شامل سرمایه گذار خارجی، شریک داخلی و شهرداری اصفهان است و سازمان عمران شهرداري، شركت سامان و شركت شادي آفرين در ساخت شهر روياها به عنوان مجموعه نو و ابداعي مشاركت داشتند.

وی با بیان اینکه قرارداد سرمایه گذاری و مشارکت در سال 87 میان شرکت سامان گستر و های تکنولوژی چین منعقد شده است، افزود: احداث ساختمان ها، محوطه سازی و تخصیص زمین توسط شریک ایرانی و تهیه نقشه ها و تأمین تجهیزات توسط شریک خارجی انجام شده است.

معاون اداري و مالي شهرداري اصفهان با بیان اینکه در سال 88 نقشه های اولیه این بنا با استانداردهای ایران تطابقی نداشت و نقشه سازه های به شکل مجدد تهیه شد، گفت: در اوایل سال 89 عملیات اجرایی آغاز و خاک برداری و اجرای ساختمان ها سرعت مناسبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نازک کاری پیچیدگی ها بیشتر شده است چراکه مجموعه دارای ساختمان های غیرمتدوالی بود، تصریح کرد: این نوع از شهربازی نخستین تجربه در ایران بود که با زحمات پیمانکاران ایرانی به نتیجه رسید.

حسام‌نژاد با بیان اینکه در سال 89 شرکت های مشارکت شهرداری و شرکت ساختمان گستر تشکیل شد، ابراز داشت: در ادامه برای سرعت گرفتن این پروژه سامان گستر از طرح مشارکت خارج شده و قرارشد تنها ارتباط با شریک خارجی را برعهده بگیرد و مابقی سرمایه گذاری برعهده شهرداری اصفهان باشد.

برگشت 60 درصد پول سرمایه گذار چینی از فروش بلیط

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که برای شریک خارجی نگرانی هایی ایجاد کرده بود تفاوت نرخ ارز در طول این چند سال بود چراکه برگشت 60 درصد سرمایه گذار چینی از پول بلیط است.

معاون اداري و مالي شهرداري اصفهان تصریح کرد: از زمان انعقاد قرارداد در سال 88 تا 93 که نخستین دریافت از بابت بلیط شهربازی انجام شد نسبت ریال به یوان به یک پنجم رسید که تأثیر زیادی بر شرکت سرمایه گذاری خارجی داشت.

وی افزود: در مراحل آخر نصب تجهیزات، این تفاوت کم کم نمود پیدا کرد اما در انتقال، نصب و راه اندازی مشکلی ایجاد نکردند.

حسام‌نژاد با بيان اين كه مساحت شهر روياها ۱۷۰ هزار متر مربع با زيربناي ۶۱ هزار متر مربع به صورت مجسمه سازي است اذعان داشت: در مجموعه شهر رویاها ۹۶ دستگاه وجود دارد و بازديدكننده ها از ساعت ۱۷ بعداز ظهر تا ۲۴ مي توانند از اين دستگاه ها استفاده كنند.

وی ادامه داد: در شهربازی رویاها سه سينما رويا چند بعدي با بنا و محيطي وي‍ژه ايجاد شده که در ایران منحصر به فرد است.

این مقام مسئول اظهار داشت: این تفاوت به دلیل آن است که  فيلم نامه اين سه سينما به گونه‌اي است كه با المان هاي شبيه سازي شده در ساختمان و بنا متناسب است و بازديدكننده را به طور كامل در صحنه اين سناريو قرار مي دهد.

وي با اشاره به سينما رويا شهر واژگون تصريح كرد: اين بازي داراي ۱۰ كابين ۸ نفره است كه روي ريل با طول ۴۰۰ متر حركت مي كند.

حسام‌نژاد از سينما روياي دنياي زيرآب سخن به ميان آورد و گفت: اين بازي همانند صدف در مركز شهر رویاها قرار دارد كه اين صدف در ابعاد ۶۰ متر دهنه و۵۰ متر ارتفاع ساخته شده؛ اين صدف در مقياسي است كه از امامزاده سيد محمد در خميني شهر، بزرگراه شهيد كشوري و ميدان احمد آباد مشاهده مي شود.

وجود 12 شهربازی مشابه رویاها در چین

وی با بیان اینکه 12 شهربازی مشابه در چین وجود دارد که ورودی هرکدام 200 یوان است، بیان داشت: بر این اساس ذهنیت چینی ها در این زمینه با ایران متفاوت است و 6 ماه در زمینه قبولاندن اینکه چنین ارقامی توسط ایرانی ها قابل پرداخت نیست، کار کردیم.

معاون اداري و مالي شهرداري اصفهان اضافه کرد: در نهایت با توجه به ادعای شریک چنین مبنی بر اینکه برخی از این دستگاه ها برای کودکان مناسب نیست و از برخی نیز افراد زیر 140 سانتی متر می توانند استفاده کنند از این موضوع استفاده کردیم تا با نرخ ورودی بر اساس قد هزینه ها را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی افزود: هنوز سرمایه گذار چینی تغییر قیمت ها را بر اساس مصوبه شورا نپذیرفته است چرا که معتقد است با استانداردها، ایده های بهره برداری آنها مطابقت ندارد.

حسام نژاد با بيان اینكه شهرداری اصفهان با تمام توان در حال مذاکره با شرکت خارجی سرمایه گذار شهر رویاها جهت تغییر فرایند نحوه دریافت بلیط به صورت خرد است، تاكيد كرد: تحليل پژوهشي شهرداري اصفهان و طي نظر سنجي از طريق سيماي شهر براي نحوه دريافت قيمت شهر روياها به صورت دريافت هزينه به ازاي هربازي است.

وی اضافه کرد: با توجه مغایرت دیدگاه ها در این زمینه حتی طرح خرید سهم مطرح شده است که البته این مسئله چندماهی به طول می انجامد تا شریک چینی با پذیرش واقعیت های موجود مذاکرات فروش را بپذیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه گذار چینی برای تغییر و حذف برخی نمادهای بدون سنخیت با فرهنگ ایرانی همکاری خوبی کرده است، عنوان داشت: هنوز به طور کامل از نظر محتوای فرهنگی مجموعه به توافق نرسیده ایم.

وی افزود: تمایل داریم شهربازی رویاها پایگاه مطالعه و تولید محتوای چندسرانه ای خودمان قرار بگیرد و پتانسیل هایی نیز در ایران وارد مذاکره شدیم و امیدواریم با جذب آنها به خودکفایی برسیم.

استفاده از فرهنگ و دانش ایرانی در شهر رویاها

حسام‌نژاد با اشاره به اين كه سعي شده در شهر روياها از فرهنگ و دانش ايراني استفاده شود، خاطر نشان كرد: در قسمت پايين اول ساختمان واژگون دايناسورها سالن سرگرمي ها و اختراعات فن آموز با حدود ۲۰ موضوع در رابطه با علوم فيزيك از جمله آيينه هاي مختلف، ليزر، روباتيك و غيره ايجاد شده كه بری هر ايراني غرور آفرين است.

وي ادامه داد: مديريت شهري اصفهان بر اساس نگاه فرهنگي و اجتماعي خود تمايل دارد استفاده از شهر روياها براي عموم مردم به ترتيب شهروندان، هموطنان و گردشگران خارجي با دو برابر قیمت است.

معاون اداري و مالي شهرداري اصفهان تاکید کرد: قرار است ظرف یک ماه آینده بسته حمایتی اقشار آسیب پذیر و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد جامعه برای استفاده از شهر رویاها فراهم شود.


۱۳۹۳/۵/۲۶ - ۱۶:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن