تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی رشته کارشناسی ارشد ارتباطات در اولویت دانشگاه شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه شیراز عنوان كرد: راه اندازی رشته کارشناسی ارشد ارتباطات در اولویت دانشگاه شیراز خبرگزاری پانا: دکتر ارشاد گفت: راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد ارتباطات، گردشگری و هتلداری و حمل و نقل در اولویت دانشگاه شیراز قرار گرفته است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد ساعت 14:54



به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر مجید ارشاد در نشست خبری 3 ساعته خود با خبرنگاران که با یکساعت تاخیر انجام شد ، اظهار داشت: راه اندازی رشته ای کارشناسی ارشد ارتباطات، گردشگری و هتلداری و حمل و نقل در اولویت دانشگاه شیراز قرار گرفته است. رییس دانشگاه شیراز ابراز داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های شیراز در حوزه های ذکر شده زمینه را برای راه اندازی این سه رشته فراهم کرده است.
 
وی درادامه با طرح این سئوال که آیا در مدت حضور فرجی دانا به عنوان وزیر آرامش در دانشگاه وجود نداشته است افزود: اگر تولید علم که دغدغه مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست را مورد ملاک قرار دهیم، می‌بینیم که دانشگاه در یک سال گذشته در فضایی آرام به تولید علم پرداخته است.
 
رییس دانشگاه شیراز سپس بورسیه را یک بحث قانونی دانست و افزود: این موضوع مشکل جدی نیست و می توان بر اساس قانون و آیین نامه مشخص شده در خصوص آن اقدام کرد.
 
ارشاد بورسیه را حق مردم دانست و با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شده که در چند سال گذشته و در دانشگاه شیراز ۳ دانشجوبه صورت غیر قانونی از شرایط بورسیه استفاده کرده‌اند، افزود: در این موضوع بر اساس قانون و مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ملاك ارزیابی وزرا و مدیران و مسئولان دستگاه‌ها را عملكرد آنها دانست و در پاسخ به سئوالی در خصوص استیضاح وزیر علوم، خاطرنشان كرد: علی‌رغم آنكه چهار موضوع به‌عنوان موارد استیضاح از سوی نمایندگان محترم عنوان شده است اما شخصا فكر می‌كنم موضوع به‌كارگیری افرادی در سطوح معاونت و مدیران دانشگاه‌ها، اصلی‌ترین مسئله باشد.
 
رییس دانشگاه شیراز با بیان اینكه افرادی توسط وزیر علوم به‌عنوان معاون مشغول به‌كار شده‌اند كه رئیس‌جمهور آنان را به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی كرده بود، گفت: به‌دلیل اینكه مجلس رای اعتماد به فردی برای تصدی وزارت نمی‌دهد نمی‌توان از توانمندی‌ها و تخصص‌‌های این فرد چشم‌پوشید و دیگر در هیچ پستی از او استفاده نكرد.
 
ارشاد با تصریح اینكه این افراد، شخصیت‌های توانمندی هستند كه سیستم آموزش‌عالی كشور مدیون توانمندی‌های آنان است، گفت: یكی از اختیارات وزرا استفاده از نیروهایی است كه صلاح می‌داند می‌توانند او را در رسیدن به اهداف یاری دهند.
 
وی با اشاره به تلاش‌های رئیس مجلس برای نزدیك كردن دیدگاه‌های نمایندگان امضا كننده استیضاح و مجموعه وزارت علوم و ثمر ندادن این تلاش‌ها، گفت: حال تصمیم‌گیری به مجموعه بزرگتری سپرده شده كه معنی آن منفی نیست و امیدواریم دوستان در مجلس شورای اسلامی براساس عملكردها تصمیم‌گیری كنند.
 
ارشاد گفت: باید سئوال كرد كه آیا در یكسال گذشته از میزان تولید علم كاسته شده یا شاهد ناآرامی در دانشگاه‌ها بوده‌ایم؟ اینكه هیچ فعالیتی در دانشگاهی انجام نشود و بگوییم آرام است، معنا ندارد، در یكسال گذشته خوشبختانه با وجود انجام فعالیت‌های متعدد و گسترده، اما شاهد آرامش بوده‌ایم و جز یكی دو مورد جزئی، مسئله‌ای را ندیده‌ایم.
 
ارشاد با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم و لزوم تداوم حركت در این مسیر و قرار داشتن در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها در ابتدای سال جدید تحصیلی، گفت: از طرفی اگر ایشان(وزیر) رای نیاورد، باز هم شاهد بلاتكلیفی خواهیم بود و تا تثبیت شود، فرصت زیادی را از دست خواهیم داد، آیا با این اقدام، تولید علم مد نظر مقام معظم رهبری و آرامش ایجاد شده در دانشگاه‌ها، دنبال می‌شود.
 
رئیس دانشگاه شیراز تاكید كرد: بنده قصد دفاع از وزیر علوم را ندارم اما معیار باید عملكرد باشد، اینطور هم ملاك مشخص خواهد بود و هم افرادی كه می‌توانند در خصوص این ملاك‌ها ارزیابی كرده و نظر بدهند.
 
در این نشست همچنین اعلام شد اخیرا مرکز مطالعات حمل و نقل ترافیک در دانشگاه شیراز تاسیس شده است و در دانشکده علوم اجتماعی نیز دفتر استانی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات راه اندازی می شود.
 
دفتر استانی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات 12 سال است که در دانشگاه تهران راه اندازی شده و به عنوان دومین مرکز به زودی در دانشگاه شیراز راه اندازی می شود.
 
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن