تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805317688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات عملیات ارتش امریکا در سنجار/ اوباما: ایزدی ها را نجات دادیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جزئیات عملیات ارتش امریکا در سنجار/ اوباما: ایزدی ها را نجات دادیم


سرانجام پس از یک هفته تبلیغات وسیع رسانه های غربی درباره دخالت نظامی امریکا در عراق برای مقابله با تروریست های داعش، بعد از ظهر امروز پهپادهای امریکایی دو خودرو متعلق به تروریست ها را هدف قرار دادند. این حمله پس از قتل عام یک روستا انجام شد.
سرانجام پس از یک هفته تبلیغات وسیع رسانه های غربی درباره دخالت نظامی امریکا در عراق برای مقابله با تروریست های داعش، بعد از ظهر امروز پهپادهای امریکایی دو خودرو متعلق به تروریست ها را هدف قرار دادند. این حمله پس از آن انجام شد که تروریست ها 80 نفر از اهالی روستای کاوجو را اعدام کرده بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مقامات نظامی امریکا امروز اعلام کردند در حمله پهپادهای ارتش این کشور به مواضع داعش در سنجار، دو خودروی متعلق به این گروه تکفیری منهدم شد.

ارتش امریکا اعلام کرد؛ حمله به این خودروها پس از شناسایی موقعیت آنها صورت گرفت و پهپادها با موفقیت هر دو خودرو را از بین بردند.

شاهدان عینی نیز تایید کردند که این دو خودرو متعلق به داعش بوده و پس از گزارش های مردمی، هدف موشک قرار گرفتند.
حمله امریکا به خودروهای داعش


ساکنان منطقه سنجار که اغلب آنها به کوه ها پناه برده اند، گزارش دادند که از دیروز هجوم تکفیری ها به روستای کاوجو را به مقامات کرد گزارش داده و منتظر اقدام امریکایی ها بودند، اما تکفیری ها بدون هیچ مشکلی وارد روستا شدند و به بدترین شکل با اهالی رفتار کردند.

به گفته اهالی سنجار، تروریست های داعش طی این مدت دست‌کم ۸۰ نفر از اهالی روستا را کشتند و بعد از ظهر امروز قصد بازگشت به مقر خود در الانبار را داشتند که در آخرین لحظات و با پیگیری ها و اصرارهای فراوان روستائیانی که فرار کرده بودند، مورد حمله پهپادها قرار گرفتند.

این حمله، نخستین اقدام نظامی امریکا علیه مواضع تروریست های داعش به شمار می رود.

ساکنان منطقه از قول روستائیان فراری گفتند، تکفیری ها ضمن اعدام 80 نفر از مردان و جوانان روستا، با حالتی توهین آمیز با خانواده ها برخورد می کردند و برسر آنها فریاد می زدند بگویید امریکایی ها به دادتان برسند.

آنها افزودند: عناصر داعش پس از ورود به روستای کاوجو، به آنها گفته اند باید توبه کنید و با کنار گذاشتن اعتقادات کفرآمیزتان فرصت زندگی در خلافت اسلامی را به دست آورید.
کشتار مردم کاوجو


طی شب گذشته، تعدادی از روستائیان کاوجو موفق به فرار شدند و خود را به پناهجویان سنجاری در فاصله 45 کیلومتری رساندند و با کمک آنها، نیروهای کرد را از یورش داعش مطلع کردند.

برخی از ایزدی ها به شدت از تعلل و کوتاهی نیروهای کردستان عراق خشمگین بودند، اما برخی دیگر، به ویژه روستائیان کاوجو عقیده داشتند نیروهای کرد در فاصله زیادی بودند و خودروها و سلاح هایشان به پیشرفتگی تجهیزات داعش نیست، چراکه تکفیری ها تمام سلاح های پیشرفته و جدیدی را که طی سه سال گذشته امریکا در اختیار آنها گذاشته تا با دولت سوریه بجنگند، به عراق آورده اند و ادعا می کنند که حتی کشورهای اروپایی نیز چنین سلاح هایی ندارند.

روستائیان نجات یافته از تهاجم داعش می گویند: تمام مردان و جوانان کشته شده روستا، قربانی تبلیغات امریکایی ها شدند که ده روز است مدام از جنگیدن با داعش می گویند، ولی عملا هیچ اقدامی نکرده اند و فقط بهانه به دست داعش داده اند تا مردم منطقه را قتل عام کند.

هوشیار زیباری، وزیر خارجه سابق عراق نیز، معتقد است تروریست های داعش به بهانه حضور نظامیان امریکایی به کاوجو حمله کرده اند.

زیباری افزود: عشایر اهل سنت منطقه به ایزدی ها قول داده بودند در برابر حملات داعش از آنها دفاع کنند، اما آنها نیز هنگام تهاجم تکفیری ها قدرت مقابله نداشتند.

نماینده ایزدیان در مجلس عراق نیز، این اظهارات را تایید کرد و گفت: من با روستائیانی که موفق به فرار شده اند صحبت کردم. آنها شاهد صحنه های وحشتناکی بوده اند، بدون آنکه هیچ نیروی کمکی برای آنها اعزام شود. تروریست های داعش با کامیون وارد روستا شده اند و در عرض یک ساعت ده‌ها نفر را کشته اند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز، با اشاره به دریافت گزارش های آزار دهنده از عراق، گفت: وضعیت بدی که ایزیدی ها و دیگران در کوه سنجار به آن گرفتار شده اند، واقعا دلخراش است. شرایط این کوهستان هولناک است. من از جامعه بین المللی می خواهم که اقدامات بیشتری برای حمایت از آنها انجام دهند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد تعداد کسانی را که در کوه سنجار در محاصره داعش گیر افتاده اند، ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر اعلام کرده است.

فیان دخیل، نماینده زن مجل عراق که نقش موثری در جلب توجه رسانه ها به اوضاع ایزدی ها داشت، پس از مرخصی از بیمارستان، اعلام کرد تروریست های داعش 180 نفر از زنان منطقه سنجار را ربوده اند.
فیان دخیل نماینده ایزدی ها در بیمارستان


فیان دخیل در دو روز گذشته به علت مجروح شدن در سانحه سقوط بالگرد، در بیمارستان بستری بود.

او به همراه چند خبرنگار و اعضای حزبش برای بررسی وضعیت آوارگان ایزدی به سنجار رفته بود، اما بالگرد در اثر نقص فنی سقوط کرد و خلبان هلی کوپتر و فرزند  یکی از اعضای حزب جان باختند.

فیان دخیل، امروز پس از دریافت گزارش های جدید از منابع محلی سنجار، ادعاهای مقامات امریکایی و انگلیسی درباره نجات آوارگان را تکذیب کرد و آن را تبلیغاتی شرم آور توصیف کرد.

نماینده ایزدیان عراق گفت: حدود 70 تا 80 هزار آواره ایزدی همچنان در کوه های سنجار گرفتار هستند و مشخص نیست که چرا امریکایی ها و انگلیسی ها تعداد آنها را بسیار کم عنوان می کنند و می گویند که وضعیت خوبی دارند؟
ادعای پنتاگون درباره نجات ایزدی ها


یک هفته پس از آنکه امریکا برای اقناع افکار عمومی، با دخالت نظامی برای مقابله با داعش موافقت کرد، باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد با حضور نیروهای امریکایی محاصره 10 روزه کوهستان سنجار شکسته شده و ایزدی‌ها موفق شده‌اند از این منطقه فرار کنند.

دولت انگلیس نیز اعلام کرد با وجود این شرایط، دیگر نیازی به ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان در این کوهستان نیست.

فیان دخیل گفت: امریکایی ها فقط با بالگرد تا نزدیکی های سنجار رفته و بازگشته اند.
ادعای باراک اوباما درباره جنگ با داعش


البته باراک اوباما و پنتاگون نیز، فقط به سرکشی نیروهایشان از منطقه اشاره کرده بودند، اما متن بیانیه آنها و اظهاراتشان طوری تنظیم شده بود که به مخاطبان القا شود که نیروهای امریکایی با حمله به داعش و تار و مار کردن آنها، هزاران آواره عراقی را از محاصره نجات داده و به پایگاهشان بازگشته اند و حالا، کمک رسانی به نجات یافتگان، وظیفه دیگران است.


شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن