تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه درعمل مجری سیاست های اتحادیه اروپا و ناتو در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک کارشناس سیاسی: ترکیه درعمل مجری سیاست های اتحادیه اروپا و ناتو در منطقه است آنکارا- ایرنا - یک کارشناس سیاسی عرب مقیم ترکیه معتقد است که دولت ترکیه با معرفی خود به عنوان حامی اهل سنت در منطقه، مجری سیاست های اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه است.


به گزارش ایرنا، ˈدانیال عبدالفتاحˈ نویسنده و کارشناس امور خاورمیانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، درباره پیروزی ˈرجب طیب اردوغانˈ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه نیز گفت: اردوغان در این انتخابات تلاش کرد تا آرای محافظه کاران سنی را در ترکیه جذب کند و به همین دلیل در تصاویر تبلیغات انتخاباتی خود همواره از عکس های مساجد و نمادهای مذهبی استفاده می کرد.
وی در گفت وگوی امروز (شنبه) با خبرنگار ایرنا، افزود: اردوغان با صراحت اعلام کرد که نامزد سنی ها در ترکیه است، وی حتی ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ را نامزد علوی ها، شیعیان و طرفدار لائیک ها و ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ دیگر نامزد انتخابات را نامزد کردها معرفی کرد.
این کارشناس سیاسی با عنوان این که سیاست های اردوغان جامعه ترکیه را دوقطبی کرده است، افزود: متاسفانه ما شاهد دودستگی کامل قومی - مذهبی در ترکیه هستیم.
ˈعبدالفتاحˈ با اشاره به عضویت حدود پنج هزار شهروند ترکیه ای در گروه تروریستی - تکفیری داعش، گفت: اردوغان برای معرفی خود به عنوان حامی اهل سنت در منطقه تلاش می کند، ولی در واقع دولت ترکیه در عمل سیاست های اتحادیه اروپا و ناتو را اجرا می کند.
وی خاطر نشان کرد: بیشتر افراد مسلح می گویند از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه شده اند و ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر امور خارجه ترکیه نیز پیشتر بارها گفته بود که برای راضی کردن آمریکا به حملات هوایی به سوریه تلاش می کند.
عبدالفتاح ادامه داد: ترکیه در 10 سال گذشته و در دوران قدرت دولت های اردوغان موفقیت اقتصادی را تجربه کرد ولی در سال های اخیر تبادل تجاری ترکیه از مرزهای سوریه و عراق به شدت آسیب دید و سرمایه گذاری ها در مناطق مرزی ترکیه با این دو کشور هم از بین رفت.
وی گفت: ترکیه امروز با چالش های جدی اقتصادی روبروست که نتایج آن هنوز به طور کامل آشکار نشده است.
خاورم ** 2010**7074**1275



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن