تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803957768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شیراز: آمریکا به وعده خود در مذاکرات هسته ای پای بند نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه شیراز: آمریکا به وعده خود در مذاکرات هسته ای پای بند نبود شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مقام های آمریکایی پیش از این می گفتند اگر جمهوری اسلامی ایران با این کشور به طور مستقیم مذاکره کند مساله هسته ای را حل و فصل می کنند اما تا به امروز به این وعده خود پای بند نبوده اند.


به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه دوم نماز جمعه شیراز کودتای 28 مرداد سال 1332 را کودتای ننگین آمریکایی انگلیسی خواند و گفت: از آن زمان تا به امروز که بیش از 61 سال است آمریکا در همه صحنه ها به ضرر ملت ایران و بر علیه مردم این کشور کار کرده و دشمنی داشته است.
وی اظهار کرد: نه اینکه ملت ایران به دولت آمریکا بی اعتماد است، ملت ایران دولت آمریکا را دشمن خود می داند چرا که واشنگتن این دشمنی را همه جا نشان داده است .
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس گفت: در مذاکرات هسته ای در زمان دولت سابق، آمریکایی ها در رسانه های خودشان بارها به این نکته اشاره می کردند و به مسوولان ما تذکر می دادند که اگر در مساله هسته ای مذاکرات بین ایران و امریکا برقرار شود مساله هسته ای به سرعت حل و فصل می شود.
وی افزود: در دولت کنونی با حمایت رهبر معظم انقلاب مذاکرات هسته ای آغاز شد و ایشان اجازه دادند تیم مذاکره کننده تا سطح وزیر امور خارجه با امریکا رو در رو و بی پرده به مذاکره بنشینند نه یکبار چندین بار.
ایمانی در ادامه پرسید: نتیجه این ارتباط مستقیم در مذاکره و مذاکره سطح وزیر امور خارجه و پایین تر با آمریکا چه نتیجه ای به ارمغان آورد ؟ تحریم ها را تشدید کردند و افزایش دادند ، عبارت های توهین آمیز و ادبیات غلط را بیشتر تکرار کردند و در گشایش مساله مذاکرات هم گامی برنداشتند و این خصیصه نظام سلطه و استکبار است؛ همان که رهبر معظم انقلاب فرمودند مانعی برای مذاکره نیست اما امیدی به نتیجه بخش بودن آن نمی باشد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا تا از خوی سلطه گری دست برندارد همین است؛ اینجا (موضوع هسته ای) کوتاه بیاید برای منافعش جای دیگری جبران می کند . بنابراین در این 61 سال ما آنچه دیدیم دشمنی بود و طبعاً در مقابل دشمن باید هشیار بود و لبخند موذیانه او و یا دست های آهنینی که زیر پرده ای از مخمل پوشیده شده نباید موجب فریب ما و موجب تغییر فکر و اندیشه ما باشد.
** حمایت از اقدام شهرداری تهران
ایمانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: امروز مسایل مربوط به بدحجابی، رشوه خواری، گریز از قانون، پایین بودن آستانه تحمل و اختلاط مرد و زن در جامعه ما بر خلاف فرهنگ و سبک زندگی اسلامی شکل گرفته است و مومنین ناراحت هستند.
وی ادامه داد: امروز خانواده های مذهبی می گویند ما در بعضی از دبیرستان ها نمی توانیم دخترانمان را بفرستیم ، حتی در بعضی از مهدهای کودک به جای اینکه آموزش های دینی به فرزندان ما ارائه بشود رقص و آموزش های مختلف دیگری به آن ها ارائه می شود؛ اینها خطر است.
امام جمعه شیراز با حمایت از اقدام شهرداری تهران در جداسازی محل فعالیت کارمندان زن و مرد گفت: شهرداری تهران براساس امکاناتی که داشته فضای کارمندان نسوان را از کارمندان مرد جدا کرده است و شخصیت زنان را حفظ کرده است و از سوی دیگر، شاهد هستیم چه سر و صدایی راه افتاده و چه بگو مگویی راه افتاده است، آیا اسلام اختلاط مرد و زن را اجازه می دهد ؟ چرا فردی را که می خواهد یک ادبی از آداب اسلامی را پیاده بکند را تحت فشار قرار می دهید.
** آموزش چهره به چهره و مکاتبه ای با همسایگان مسجد آغاز شود
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به واقعه آتش سوزی مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان در 30 مردادماه 1365 و پیشنهاد ایران برای نامگذاری آن روز به نام روز جهانی مساجد گفت: از زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) تا به امروز مسجد مرکز آموزش های دینی و اسلامی بوده است و از این ظرفیت باید حداکثر استفاده را داشت.
ایمانی گفت: امروز بسیج عزیز ما با کمک سپاه پاسداران، حلقه های صالحین در سراسر کشور راه اندازی کرده است که کانون این حلقه ها مساجد است و این حلقه ها در آموزش دینی و تربیت اسلامی نقش فراوانی ایفا کرده و ایفا می کنند که همین جا از مسوولان امر تقدیر و تشکر می کنم.
امام جمعه شیراز مسجد را مرکز شکل گیری ارتباطات فرهنگی جامعه اسلامی خواند وگفت: مساجد ما باید با خانه های اطراف خودش رابطه داشته باشد، کانون فرهنگی مساجد، پایگاه مقاومت مساجد، حلقه صالحین مساجد با امام جماعت در خط ولایت و رهبری مساجد باید پیوندی با همسایه هایی که در شعاع این مسجد به سر می برند برقرار کند و مساله آموزش دینی و تربیت اسلامی به شکل مکاتبه ، به شکل چهره به چهره دنبال کند و از ظرفیت مسجد حداکثر استفاده و بهره برده شود.
** حل مسایل و مشکلات با مدیریت و تدبیر
ایمانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه شیراز حل مسایل و مشکلات استان فارس با بهره گیری از مدیریت صحیح را خواستار شد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: خیلی مشکلات در استان داریم که به سادگی قابل حل است اما همه بی تفاوت از کنار آن ها می گذریم و حال آن که یک روزی این مشکلات سر باز می کند و ما را دچار مشکل می کند آن روز هزینه ای که پرداخت می کنیم خیلی بیشتر از امروز است.
ایمانی گفت: شما ملاحظه کنید در خیابان ها مساله حجاب و عفاف چطوری است ؟ تأخیرهایی که هواپیما دارد چه اندازه است ؟ بلیطی که می خواهید تهیه کنید به قیمتی که هر روز گران می شود حاضرید پرداخت کنید همان هم به شما نمی دهند اما در مراکز دیگری دست دلالان می بینید ؟ ترافیک در سطح شهر شیراز چه کار می کند؟ آیا به نقطه جوش نرسیده ؟ این قطار شهری که 14 ساله مردم این شهر را گرفتار کرده آیا با برنامه ریزی بهتری نمی شد این مسائل را حل و فصل کنند تا ناراحتی مردم کمتر بشود؟
وی با ابراز نگرانی از وضعیت فاضلاب جنوب شهر شیراز ، بهداشت محیط و بهداشت عمومی در این منطقه گفت: گزارش های زیادی از شیوع سالک در بعضی از مناطق جنوبی شهر شیراز به دست ما رسیده است و پرسش اینجاست که چرا جلوگیری نمی شود ؟
امام جمعه شیراز گفت: اینها یک سری مسائل جزئی است ، جلوی اینها را گرفتن کاری ندارد ؛ اگر در خطبه های جمعه این دردها گفته نشود کجا و کی گفته شود ، این نظر دوستانه است که ما داریم به مسوولان می گوییم، این معتادانی که پرسه می زنند ، این محیط و فضای فرسوده شیراز ، فضای قدیمی شیراز اینها تا کی باید اینطوری باقی بماند و تا کی مردم باید گرفتار باشند ، اینها فقط مدیریت می خواهد.
ایمانی اظهار کرد: آنچه می گوییم از سر دلسوزی است برای حل مشکل نه برای مچ گیری ، دوست داریم مسوولان این نقدها را بپذیرند ، آستانه تحملشان را بالا ببرند ، به فکر چاره بیفتند و مسائل را که خیلی ساده و با یک تدبیر و با یک مدیریت می توانیم حل و فصل کنیم اجازه ندهیم گره ای که به دست باز می شود به دندان باز کنیم . ک/2
2026/ 667



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن