تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798979058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه اردبیل : داعش نمی تواند میان اهل سنت و تشیع ایران جایی یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه اردبیل : داعش نمی تواند میان اهل سنت و تشیع ایران جایی یابد اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اهل سنت و شیعیان ایران دارای بصیرتی برآمده از حقیقت اسلام هستند که اقدام تبلیغی گروهک داعش و حتی وحشی گری های آنها نمی تواند هیچ تاثیر و جایی در کشور داشته باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجه الاسلام سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه افزود: گروهک تروریستی داعش و برخی سرسپردگان استکبار در تلاش برای نفوذ در ایران و در بین اهل تشیع و تسنن هستند اما تلاش آنها با بیداری و هوشیاری این مردم ره به جایی نبرده و محکوم به شکست است.
وی بیان کرد: وحشی گیری و اقدام های ضد اسلامی تکفیری ها آنچنان پلید و دور از اخلاق انسانی و اسلامی است که تمامی بزرگان اهل تسنن در جهان در حال تبری جستن از آنها هستند.
وی بیان کرد: داعش یک قیام سنی نیست بلکه اقدام و خیزشی وحشی گرانه بر علیه امت اسلام بویژه اهل تسنن است و اکنون تمامی مسلمانان جهان به این واقعیت مهم پی برده اند.
او با بیان اینکه گروهک داعش مذاهب چهارگانه اهل سنت را به رسمیت نمی شناسد، اظهار کرد: آنها خدا خدا می کنند که روزی فرار برسد تا قبور بزرگان مذهب اهل سنت را در بغداد با خاک یکسان کنند.
به گفته وی ، مسلمانان جهان چه اهل تشیع و چه اهل تسنن به ماهیت پلید این فرقه تکفیری پی برده اند و یک خیزش عمومی در جهان اسلام علیه داعش براه افتاده و نمونه آن اعلامیه هایی است که در تبری جستن و مبارزه با داعش از سوی بزرگان و علمای اهل سنت ، مفتی های عربستان ، الازهر مصر و علمای پاکستان منتشر شده است.
خطیب جمعه اردبیل داعش را گروهکی ساخته و پرداخته آمریکا ذکر کرد و افزود: واشنگتن از این گروه بعنوان شمشیری علیه کشورهای اسلامی استفاده می کند.
به گفته وی ، امریکا خطر داعش را متوجه کشورهایی می کند که در نقشه منافع عمومی آمریکا علیه این کشور هستند و از سوی دیگر به رهبران این کشورها چنین القا می کند که بدون کمک واشنگتن نمی توانند با این گروه تروریستی مبارزه کنند.
امام جمعه اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سفر هفته آتی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت به استان اردبیل اشاره کرد و گفت : این سفر یک فرصت تاریخی و استثنایی برای اردبیل است و می توانند موجب تحول و توسعه منطقه شود.
حجه الاسلام عاملی با دعوت مردم به استقبال پرشکوه از رییس جمهوری گفت: استقبال از رییس جمهوری در واقع استقبال از یک شخص نیست بلکه این حضور به معنی ابراز وفاداری به نظام ، نمایش وحدت ملی و اقتدار ایران اسلامی است و موجب هراس دشمن می شود.
وی با اشاره به محرومیت های استان اردبیل گفت : نظام کشور داری در گذشته در ایران چنین بوده است که در آن برخی از استان ها در اوج توسعه و برخی در محرومیت قرار دارند و این به دور از عدالت است.
وی اضافه کرد : باید به این بی عدالتی پایان داد و نظام بودجه کشور باید به گونه ای باشد که این اختلاف های فاحش بتدریج کم شده و در نهایت از بین برود.
او با اشاره به قابلیت ویژه گردشگری استان اردبیل گفت : سالانه 10 میلیون نفر از اقصی نقاط کشور و جهان به این استان سفر می کنند و هجوم گردشگران در چند روز تعطیلات عید فطر همه چیز را در این استان قفل کرد و اهمیت این موضوع را مشخص کرد که باید برای پذیرایی از این خیل جمعیت باید زیرساخت های لازم تامین شود.
حجه الاسلام عاملی گفت: رینگ توریستی اطراف کوه سبلان فرصت گردشگری استثنایی در استان است و با ایجاد منطقه آزاد گردشگری سبلان باید از این فرصت استفاده کرد.
وی به ضرورت تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد گردشگری سرعین در هیات دولت و پیگیری موضوع برای تصویب آن در مجلس اشاره کرد و گفت : امتداد منطقه آزاد تجاری ارس به شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان که نیازی به تصویب مجلس ندارد می بایست مورد توجه دولتمردان باشد ضمن اینکه باید به ایجاد مناطق نمونه گردشگری در شهرستان های خلخال ، کوثر، و فعال سازی منطقه ویزه اقتصادی نمین نیز توجه گردد.
خطیب جمعه اردبیل به پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت : این پروژه باید تا پارس آباد امتداد یابد و استان بعنوان ترمینال صارداتی کشور به منطقه قفقاز تبدیل گردد.
وی اضافه کرد: این پروژه طولانی شده وباید با استفاده از توان بخش خصوصی و فایناس به نتیجه برسد.
حجه الاسلام عاملی معضل بیکاری را یکی از مشکلات اساسی در استان اردبیل ذکر کرد و گفت : نبود صنایع بزرگ و تعطیلی واحدهای تولیدی موجب کاهش فرصت های شغلی و بیکاری و در نتیجه مهاجرت شده است.
او به سابقه فرهنگی استان اردبیل اشاره کرد و گفت : دارالارشاد اردبیل با فرهنگ و تمدن غنی خود نیازمند توجه ویژه ای است و باید اعتبار فرهنگی در شان این منطقه به آن تعلق یابد.
امام جمعه اردبیل همچنین در خطبه اول نماز به موضوع پیشنهاد نامیده شدن روز 30 مرداد به نام مسجد از سوی ایران به سازمان کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت : این پیشنهاد به مناسبت آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها و نیز مسجد گوهر شاد توسط رضا خان انجام شده است.
وی تاکید کرد که تاکید اسلام بر عمران و رونق مساجد است و رونق مساجد تنها شکل ظاهری و ساختمان آن نیست بلکه برگزاری مداوم نماز های جماعت و مجالس وعظ و مباحث علمی نشانگر رونق واقعی مساجد هستند.
530/1104



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن