تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799582862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیم فروش: برای آموزش جراحان پیوند عضو از کشورهای منطقه آماده‌ایم/نجفی‌زاده: اعراب منطقه با شناسنامه جعلی در ایران کلیه دریافت می‌کردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
سیم فروش: برای آموزش جراحان پیوند عضو از کشورهای منطقه آماده‌ایم/نجفی‌زاده: اعراب منطقه با شناسنامه جعلی در ایران کلیه دریافت می‌کردند
"ممنوعیت پیوند عضو اتباع خارجی در بیمارستان‌های کشور" شب گذشته با حضور نجفی‌زاده و سیم‌فروش در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، "ممنوعیت پیوند عضو اتباع خارجی در بیمارستان‌های کشور" شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور نجفی‌زاده رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سیم فروش متخصص جراحی پیوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
سیم فروش متخصص جراحی پیوند در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون تاریخچه پیوند اعضا در ایران گفت: پیوند کلیه را از حدود ۲۶ سال پیش آغاز کردیم به طوری که این مسئله پیوندی راهبردی محسوب می‌شود.
 
** پیوند کلیه در ایران به صورت روزمره و عادی انجام می‌شود
 
سیم فروش با اشاره به اینکه پیوند اعضا در ایران پیشرفت‌های زیادی کرده است، افزود: اکنون پیوند کلیه در ایران به صورت روزمره و عادی انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در راستای آموزش قدم‌های خوبی برداشته شده است، اظهار داشت: پیوند کلیه از اتباع ایرانی به اتباع غیر ایرانی ممنوع است.
 
این متخصص پیوند با اشاره به آموزش‌های ارائه داده شده به پرستاران گفت: اکنون در اقصی نقاط کشور پیوند انجام می‌شود.
 
** پیون کلیه یک سوم دیالیز هزینه دارد
 
این متخصص جراحی پیوند با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار پیوند موفق در ایران انجام شده است ادامه داد: به همین علت استقبال اتباع کشورهای منطقه برای پیوند اعضا در ایران زیاد شده است.
 
وی با اشاره به استقبال خوب وزارت بهداشت از پیوند کلیه ادامه داد: پیوند کلیه انسانی‌ترین روش و کم خرج‌ترین عمل است به طوری که یک سوم دیالیز هزینه دارد.
 
این متخصص جراحی پیوند با اشاره به اینکه امروز کشور به مرحله‌ای رسیده که در منطقه بی‌نظیر است افزود: پیوند کلیه۵۰۰ اطفال را تاکنون انجام داده‌ایم.
 
سیم فروش با اشاره به اینکه پیوند کلیه در همه دنیا بیشترین پیوند است، خاطرنشان کرد: ۱۰۷ هزار نفر در لیست انتظار پیوند کلیه در آمریکا هستند و ۳۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۹ که در لیست انتظار پیوند بودند به علت نرسیدن کلیه، فوت کردند اما در ایران اینگونه نیست و افراد لیست انتظار بسیار کم هستند و یا اصلا وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه اولین مرکزی در خاورمیانه هستیم که اهداء عضو از خواهر، برادر و غیره به روش زنده انجام می‌دهیم اضافه کرد: اگر برادری به خواهرش کلیه بدهد سه ماه بعد کسی متوجه جای عمل نخواهد شد.
 
این متخصص جراحی پیوند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا باید پیوند کلیه داشته باشیم افزود: بهترین تکنولوژی را برای مردم به کار گرفته‌ایم تا آن‌ها کمتر عزیت شوند.
 
سیم فروش با اشاره به اینکه پیوند کلیه نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان شایع‌ترین پیوند محسوب می‌شود ادامه داد: کسانی که دچار نارسایی کلیه می‌شوند باید بتوانند به زندگی خود ادامه دهند اما این زندگی به روش دیالیز ناراحت کننده است.
 
** کمبود کلیه مشکل جدی در جهان است
 
وی گفت: مشکل کمبود کلیه مشکل جدی در جهان است و ما خودمان کمبود کلیه داریم به همین علت باید سعی کنیم پاسخگوی نیاز داخل باشیم.
 
سیم فروش گفت: باید وضعیت پیوند کلیه در ایران را با وضعیت جهانی و منطقه‌ای مورد مقایسه قرارداد اظهار داشت: ایران یکی از کشورهایی است که کمترین لیست انتظار را دارد.
 
این متخصص جراحی پیوند با اشاره به اینکه بسیاری از کودکان کشور تحت دیالیز قرار نگرفته‌اند گفت: بسیاری از افراد حتی مزه دیالیز را نچشیده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در آمریکا بیشترین رشد پیوند در سالهای اخیر مربوط به غیر فامیل بوده است افزود: در آلمان ۳ درصد پیوند‌ها زنده است.
 
سیم فروش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اهمیت پیشگیری در بیماری‌های کلیوی اضافه کرد: ‌ باید تغذیه سالم داشته باشیم و در مصرف چربی، مواد قندی، نمک وگوشت مراعات کنیم تا به نارسایی کلیه دچار نشویم.
 
** ایران الگوی اهدای کلیه در خاورمیانه است
 

سیم فروش با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم و ورزش کنیم افزود: ایران اکنون به عنوان الگوی اهدای کلیه از افراد مرگ مغزی شده در خاورمیانه مطرح است.
 
این متخصص جراحی پیوند با اشاره به اینکه قبل از سیر شدن باید از کنارسفره برخواست گفت: شکم انسان دشمن اوست.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون هزینه پیوند ادامه داد: هزینه پیوند کلیه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است.
 
سیم فروش افزود: اکنون پیوند کلیه با جمع هزینه دهنده و گیرنده پیوند زنده با حدود ۴۰۰ هزار تومان انجام می‌شود.
 
وی گفت: پزشکان ما از خیرین سلامت در این زمینه بودند و هستند.
 
این متخصص جراحی پیوند افزود: اما پیوند برخی اعضا مانند کبد بسیار گران است مثلا در آمریکا ۲۰۰ هزار دلار و در انگلیس ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار و در ترکیه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار است اما در ایران اگر مسایل مالی بین گیرنده و دهنده حل شود پیوند به صورت مجانی با دفترچه بیمه انجام می‌شود.
 
** آماده آموزش جراحان پیوند عضو کشورهای منطقه در ایران هستیم

سیم فروش گفت: برای حفظ مسایل انسانی اعلام آمادگی کردیم جراحان کشورهای منطقه در مراکز درمانی ما دوره‌های آموزشی عمل پیوند را طی کنند و آن را یاد بگیرند و به کشور خود خدمت کنند.
 
 نجفی‌زاده رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در این برنامه پیرامون ممنوع شدن پیوند اعضای بدن به اتباع غیر ایرانی گفت: پیوند اتباع خارجی در ایران از سال ۸۷، از هم تبعه خودشان آزاد بود.
 
** اعراب منطقه با شناسنامه جعلی در ایران کلیه دریافت می‌کردند

 نجفی‌زاده گفت: افرادی که از کشورهای منطقه به ویژه از کشورهای عربی وارد ایران می‌شدند، شناسنامه جعلی، کارت ملی و دفترچه جعلی ایرانی می‌گرفتند و به عنوان یک ایرانی جنوبی گیرنده کلیه معرفی می‌شدند و کلیه دریافت می‌کردند.
 
وی با اشاره به اینکه، اعضای شورای عالی پیوند اعضا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصوبه‌ای پیوند اعضای بدن به اتباع غیر ایرانی را در ایران ممنوع کردند افزود: بنابراین حتی در پیوند عضو به ایرانی راهکارهایی را خواهیم اندیشید تا این تقلب‌ها انجام نشود.
 
نجفی‌زاده ادامه داد: برای قابل کنترل‌تر کردن این موضوع از مدت‌ها پیش ممنوعیت پیوند عضو اتباع خارجی در بیمارستان‌های کشور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داده شده بود.
 
رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از حدود ۵ تا ۶ ماه قبل شورای عالی پیوند را تشکیل دادیم و این شورا درباره این موضوع کارگروهی تشکیل داد و پس از بررسی به این اتفاق نظر رسید که به طور کل پیوند اتباع خارجی در ایران ممنوع شود و حتی هیچ تبعه خارجی اجازه نداشته باشد تا از هم تبعه خودش نیز در ایران پیوند اعضاء شود.
 
** لزوم کنترل فشار خون و دیابت برای پیشگیری از نارسایی کلیوی

نجفی‌زاده ادامه داد: کنترل فشار خون و دیابت برای سلامتی و پیشگیری از نارسایی کلیوی بسیار اهمیت دارد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه روش‌های درمان نارسایی کلیوی چیست افزود: متاسفانه آمار مرگ مغزی افراد در کشور بالا است و هر سال ۵ هزار تا ۸ هزار نفر در کشور مرگ مغزی می‌شوند که طبق آمار جهانی ۵۰ درصد آن‌ها باید به اهدای عضو برسند.
 
نجفی‌زاده افزود: هر فرد مرگ مغزی شده ۷ ارگان دارد که می‌تواند آن را به دیگران اهدا کند.
 
** ۳ هزار پیوند کلیه در سال انجام می‌دهیم
 
وی گفت: طبق این آمار ما هر سال حداقل باید ۵ هزار کلیه را از افراد مرگ مغزی برای پیوند داشته باشیم در حالی که حدود ۳ هزار پیوند کلیه در سال انجام می‌دهیم بنابراین باید اضافه هم بیاوریم.
 
نجفی‌زاده افزود: در سال‌های اخیر به شدت آمار پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی شده بالا رفته و پارسال ۴۸ درصد پیوندهای کلیه را با استفاده از کلیه افرادی که مرگ مغزی شده بودند انجام دادیم.
 
رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در قانون ایران منعی برای پیوند اعضای افراد مرگ مغزی شده وجود ندارد اما برای جلوگیری از تبعات اجتماعی آن برای این کار از خانواده این افراد رضایت گرفته می‌شود حتی اگر آن فرد کارت اهدای عضو داشته باشد.
 
** رسانه‌ها باید درباره پیوند اعضا ‌اطلاعات درست ارائه کنند
 
نجفی‌زاده به نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید رسانه‌ها درباره پیوند اعضا ‌اطلاعات درست ارائه کنند.
 
وی اظهار داشت: پیوند همه ارگان‌ها در ایران در مورد مرگ مغزی برای بیمار رایگان است و وزارت بهداشت از سال‌ها پیش هزینه آن را بر عهده گرفته است.
 
نجفی‌زاده با اشاره به اینکه هزینه عضو پیوندی از فرد زنده طبق توافق گیرنده و اهدا کننده بوده است ادامه داد: اکنون مدت‌ها است که تعرفه پیوند در کشور عقب افتاده و بسیاری از بیمارستان‌ها در این زمینه متضرر می‌شوند و امروز در شورای عالی پیوند اعضاء تصمیم گرفته شد در تعرفه وزارت بهداشت بازنگری شود.
 
رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امیدواریم قیمت‌های تعرفه پیوند، واقعی شود تا بیمارستان‌ها و پزشکان، تمایل به پیوند داشته باشند.
 
نجفی‌زاده با اشاره به اینکه، تعرفه‌های کنونی هزینه پیوند موجب ضرر بیمارستان‌ها و تیم‌های جراحی می‌شود خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو در مورد دارو‌ها اقدامات خوبی انجام داد و اکثر داروهای مربوط به پیوند یا رایگان و یا تحت پوشش بیمه است.
 
** مدل ایرانی شبکه فراهم آوری و پیوند اعضا تصویب شد
 
رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طرح کشوری مدل ایرانی شبکه فراهم آوری و پیوند اعضا در شورای عالی پیوند اعضاء تصویب و مقرر شد که کارگروهی برای این کار به سرعت تشکیل شود.
 
نجفی‌زاده گفت: طرحی در اداره پیوند و بیماری‌های خاص در ۵ ماه اخیر ارائه شد تا تجربیات مراکز پیوند اعضا به همه کشور منتقل شود.
 
وی افزود: دو دوره آموزشی در آخر شهریور و آخر مهر برای هماهنگ کننده‌های اهدای عضو کشور داریم که پس از پایان دوره برای آنان مدارک معتبر ارائه می‌شود.
 
نجفی‌زاده تاکید کرد: پس از برگزاری این دوره‌ها کسی حق ندارد با خانواده‌های افراد مرگ مغزی شده درباره اهدای عضو صحبت کند مگر اینکه دوره کامل آموزشی رضایت گیری را دیده باشد.
 
وی افزود: خانواده در این حالت در بد‌ترین شرایط زندگیشان هستند و اگر فرد، علم رضایت گیری را نداشته باشد ممکن است هم به خانواده ضربه بزند و هم اثر بدی در جامعه بگذارد.
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن