تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820818224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدابیر کاهش چربی خون ازنگاه طب سنتی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تدابیر کاهش چربی خون ازنگاه طب سنتی


دواء بلغم در رفع کلسترول و تری گلیسیرید اثر خوبی دارد معجونی است که از ترکیب تخم زنیان، سیاه دانه، آویشن و مسطکی که آنها را به نسبت مساوی پودر می‌کنند با دو سه چهار برابر عسل مخلوط می‌کنند صبح و شب یا بعد از هر غذا به اندازه قاشق چای خوری می‌خورند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک مدرس دانشکده طب سنتی با بیان این مطلب درباره چربی خون اظهار داشت: یکی از بهترین دستورالعمل‌ها و تدابیر برای رفع چربی خون، ورزش کردن، پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی و چرب است و بهتر است که خوردن ته دیگ را نیز ترک کنند.

به گفته وی کسانی که تری گلیسیرید خونشان بالاست، معمولاً ممکن معده‌های نفاخی داشته باشند و ترش کنند، باید معده‌هایشان را اصلاح کنند؛ برای اصلاح معده دارویی است به نام "حب دواء بلغم" که دستور امام صادق (ع) است که می‌ فرمایند، این دارو هاضوم بوده یعنی هضم کننده است.

غلامرضا کردافشاری افزود : دواء بلغم در رفع کلسترول و تری گلیسیرید اثر خوبی دارد معجونی است که از ترکیب تخم زنیان، سیاه دانه، آویشن و صمغی به اسم مسطکی که آنها را به نسبت مساوی پودر می‌کنند با دو سه چهار برابر عسل مخلوط می‌کنند صبح و شب یا بعد از هر غذا به اندازه قاشق چای خوری می‌خورند که خودش هضم کننده فضولات است بعضی‌ها به این زنجبیل اضافه می‌کنند که این موثرتر است.

این مدرس دانشکده طب سنتی بیان داشت: در رفع کلسترول مداومت زیاد به استفاده از شوید در غذاها مفید است و حتی کسانی که کف پاهایشان داغ می‌شود یا گز گز می‌کند که ممکن است به دلیل چربی خون باشد، می‌توانند یک تا 2 شیشه آبغوره خانگی نجوشیده بی‌نمک را در آن دو تا سه قاشق تخم شوید که پودرشده، در داخل آن مخلوط کنند بعد از هر غذا نصف استکان از آن مصرف کنند و اگر بر این کار مداومت کنند، گز گز کردن پا آرام می‌شود و چربی پایین می‌آید به شرطی که مشکل حاد معده نداشته باشند البته این روند کلی است.

وی خاطرنشان کرد: در افزایش تری گلیسیرید، دم کرده سماق باعث بهبودی هضم می‌شود، ورزش هم خیلی تاکید می‌شود، استفاده از سبزیجات مثل مرزه، ریحان و تخم گشنیز با آبغوره می‌تواند موثر باشد،‌ شربت آب عسل و لیمو ترش و همچنین، استفاده از کاسنی و شاه تره می‌توانند کمک کننده باشد.


جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن