تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798627996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیرسابق آمریکا:تمدیدمذاکرات هسته ای نشانه جدیت طرفین برای رسیدن به یک توافق جامع است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیرسابق آمریکا:تمدیدمذاکرات هسته ای نشانه جدیت طرفین برای رسیدن به یک توافق جامع است نیویورک – ایرنا-ˈتوماس پیکرینگˈدیپلمات باسابقه آمریکایی تمدید یک دوره 4 ماهه برای گفتگو های هسته ای را نشانه جدیت طرفین برای رسیدن به یک توافق نهایی دانست و گفت:طرفین نباید بگذارند فشار جناح های مخالف داخلی آن ها را از مسیر دست یافتنی به این توفق نهایی باز دارد.


وی در گفتگو با ایرنا گفت اگر طرفین این گفتگو ها و بویژه آمریکا و ایران جدی باشند تمدید این چهارماه به نظر من دلیل جدی بودن آنهاست.باید ازاین فرصت به نحو احسن استفاده کنند و بکوشند تا اختلافات خود را به حداقل رسانده و یا از میان ببرند.
وی افزود: به نظر می رسد درحال حاضر نکات مورد اختلاف طرفین بیشتر به حجم و درجه غنی سازی ارتباط پیدا می کند که اگر در این دیدار ها بتوانند اختلافات خود را به حداقل برسانند راه برای یک توافق نهایی و همه جانبه هموار خواهد شد.
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل افزود همزمان با حل اختلافات مربوط به تاسیسات فردو و اراک و مسئله نظارت براین تاسیسات ،ایران باید تلاش کند در تماس با آژانس بین المللی انرژی هسته ای سوظن های مربوط به اهداف نظامی این غنی سازی را نیز از میان بردارد.
این دیپلمات با سابقه آمریکایی گفتˈاگر قرار بود من در این مذاکرات شرکت داشته باشم تیم هایی از کارشناسان حوزه های مورد اختلاف را مسئول تحقیق و بررسی و فراهم کردن اسناد و مدارک لازم برای ارائه در جریان گفتگوها می کردم.
پیکرینگ که در طول 50 سال فعالیت های دیپلماتیک خود مقام سفارت آمریکا در کشورهایی چون روسیه، هند، السالوادور، اسرائیل ، نیجریه و اردن را به عهده داشته اظهار کرد:ˈ ایران باید به موازات این گفتگو ها در مورد خرید سوخت مورد نیاز تاسیسات بوشهر با روس ها و ابعاد و حجم این معامله به یک نتیجه قطعی برسد.ˈ
سفیر سابق آمریکا درخصوص تلاش جمهوریخواهان و بویژه نو محافظه کاران آمریکایی برای مختل کردن این گفتگو ها گفت: تردیدی نداشته باشید که مخالفان در هردو کشور به اقدامات خود برای به خطر انداختن این تلاش ها ادامه خواهند داد و هرچه این گفتگو ها به آینده ای نوید بخش تر نزدیک شود آن ها هم بر تلاش های خود خواهند افزود.
پیکرینگ افزود: چنین اختلاف نظرهایی در عرصه سیاست یک امر طبیعی است و در هر مقطعی باید انتظار مقاوت و کارشکنی مخالفان یک خط مشی سیاسی و کوشش آن ها در جهت نا کام ساختن تلاش های طرف مقابل را داشت.
وی افزود از طرفی آمریکایی های مخالف این گفتگو ها مدعی هستند که ایرانی ها بار ها قول هایی داده اند و به آن ها عمل نکرده اند و لذا نمی توان به آن ها اعتماد کرد، ومعتقدند برای وادار ساختن ایران به قبول شرایط این این توافق باید به زور و فشار متوسل شد.0
ازطرف دیگر در ایران هم گروهی هستند که با استدلال هایی از قبیل این که این گونه برخوردها سر فرود آوردن مقابل آمریکاست و یا این که سیاست های دولت جدید پایه های نظام جمهوری اسلامی را به خطر می اندازد ، سعی می کنند همه تلاش های تیم مذاکره کننده را بی ارزش و نادرست جلوه بدهند.
پیکرینگ با تاکید دوباره بر این که اختلاف نظر میان گروه های سیاسی در همه کشور ها یک امر طبیعی است ،به بی اعتمادی جاری در ایران نسبت به رهبران آمریکایی اشاره کرد و گفت که بی اعتمادی میان ایران و آمریکا یک موضوع ریشه دار تاریخی است اما اگر قرار باشد هر کدام از طرفین این دعوای تاریخی تا ابد بر بی اعتمادی به طرف مقابل خود اصرار ورزند این دور و تسلسل همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و عامل اصلی اختلاف میان دو کشور هرگز از میان نخواهد رفت.
وی درباره نقش رژیم صهیونیستی و تلاش های این رژیم برای جلوگیری از هر گونه توافقی در این مذاکرات گفت: اسرائیل برای کارشکنی وجلوگیری از پیشرفت این گفتگو ها در گذشته تلاش های زیادی کرده امابه نتیجه ای نرسیده است .
این دیپلمات آمریکایی افزود رهبران اسرائیلی در نوامبر سال گذشته هرچه در توان داشتند برای جلوگیری از امضای این توافقنامه موقت بکار بردند اما دیدیم که علی رغم این تلاش ها موافقت نامه به امضا رسید .
پیکرینگ به این نکته نیز اشاره کرد که در این مقطع همه تلاش اسرائیل بر تضعیف و یا از میان بردن نیروهای حماس متمرکز است و لذا فرصتی برای دخالت در این مسئله ندارد.
اروپام-3-541/1547



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن