تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816885922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸ چیز که یادمان رفته در مصرفش صرفه‌جویی کنیم!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ۸ چیز که یادمان رفته در مصرفش صرفه‌جویی کنیم!
برخی تا سخن از صرفه جویی می شود به ذهنشان کم خرج کردن و سختی کشیدن می آید و غم عالم به دلشان می نشیند اما حقیقت این است که صرفه جویی به معنی استفاده بهینه از هر چیز است.
کد خبر: ۴۲۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵ - 14 August 2014


برخی تا سخن از صرفه جویی می شود به ذهنشان کم خرج کردن و سختی کشیدن می آید و غم عالم به دلشان می نشیند اما حقیقت این است که صرفه جویی به معنی استفاده بهینه از هر چیز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش به برخی چیزها که یادمان رفته هدر می دهیم اشاره می کنیم ما فقط آب، برق و سایر انرژی ها را هدر نمی دهیم بلکه:  
 
1. زمان
 
چند ساعت از روز را صرف بازی در صفحات اجتماعی،نرم افزار های تلفن هوشمند، بحث های بی خود و بی فایده، غر زدن ، شکایت کردن ، تحقیر کردن ،تنفرو... هدر می دهیم.
 
2. رفاقت
 
دوستی با کسانی که ارزش رفاقت و دوست داشتن ندارند هدر دادن رفاقت است وقتی که صرف این افراد می کنیم می توانیم صرف پیداکردن دوست حقیقی و یاد گرفتن کنیم. یکی از حسرت های برخی افراد در سن پیری همنشینان نامناسبی است که در زندگی انتخاب کرده اند.
 
3. محبت
 
همانقدر که برخی در محبت خساست به خرج می دهند و آن را از خودشان هم دریغ می کنند عده ای هم استاد هدر دادن مهر و محبت اند به کسان و چیزهایی مهر می ورزند که ارزش محبت را در ک نمی کنند و آنها را ساده لوح و ابله می پندارند.
 
4.سخن
 
پرگویی و پرمدعایی یکی از بد ترین روش های اسراف است که منجر به از دست رفتن عزت نفس، ارزش و اعتبار ما می شود . در مورد چیزی که در مورد آن آگاهی و تخصص نداریم نباید حرف بزنیم. اصولا مردم وقتی سکوت می کنیم تصور نمی کنند ما لال هستیم.
 
5.فکر کردن
 
بعضی افراد تنها موقعی که به خواب می روند دست از فکر کردن می کشند و اغلب فکر هایشان منفی بافی، نقشه کشیدن برای دیگران و تخلیه خشم است. طوری فکر کنید که اگر کسی دستگاه فکر خوانی داشت و به تصورات شما نفوذ می کرد از بابت گفتگو های ذهنی تان خجالت نکشید و گاهی 5 دقیقه فکر نکردن مانند نیم ساعت چرت زدن به ما انرژی خواهد بخشید.
 
6. قضاوت کردن
 
این یکی یک دانه اش هم اسراف است در مورد هیچ کس، هیچ چیز و هیچ برخوردی قضاوت نکنیم. تا با کفش دیگری راه نرفته اید نخواهید فهمید کفش او کجای پایش را میزند. برخی موارد راه رفتن با کفش دیگران هم چاره ساز نیست چون سایر پای شما با هم تفاوت می کند!
 
پس اصلا قضاوت نکنیم.
 
7. زندگی
 
گاهی زندگی را اسراف  و ریخت و پاش می کنیم چند لحظه از عمرتان را نفهمیدید چطور سپری شد؟ چرا و چه به دست آوردید؟ همه آنها زندگی هدر رفته شماست. فرصت را برای بودن با عزیزانتان، آنچه دوستش دارید و خوبی ها صرف کنیم این یکی هدر که برود بزرگترین خسران زندگی ماست.
 
8. دلتنگی
 
گاهی دلمان برای چیزی، کسی یا موقعیتی تنگ می شود که دسترسی به آن غیرممکن است اما گاهی برای دیدن کسی،شنیدن صدایی، رفتن به جایی و دسترسی به چیزی یک همت لازم است لحظاتی که در دلتنگی خواسته هایمان می گذرانیم هدر داده ایم و تنها غصه اش برایمان خواهد ماند. همین الان گوشی تلفن را بردار بهش زنگ بزن، بلیط قطار رزرو کن و به آنجا برو.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن