تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجتمع کشت و صنعت لرستان به‎زودي شروع به‎کار مي‌کند/وعده‌اي که تاکنون محقق نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۲۹ب.ظ)
موج گزارش مي دهد/ مجتمع کشت و صنعت لرستان به‎زودي شروع به‎کار مي‌کند/وعده‌اي که تاکنون محقق نشده است خبري که بارها و بارها بروي سايتهاي خبرگزاريها و پايگاههاي خبري و نشريات سراسري و استاني درج شده اما با وجود تلاشهاي شبانه روزي مديريت ارشد لرستان تاکنون اين امر محقق نشده است و مردم لرستان هنوز چشم انتظار هستند.
به گزارش خبرگزاري موج از لرستان، مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال ۱۳۵۴ در حومه جنوبي شهر خرم‎آباد با هدف پرورش دام و طيور تاسيس شد. ۲۵۰ سوله نگهداري دام و طيور، ۲۳ سيلوي فلزي دو هزار تني، چهار دستگاه انبار فلزي، چهار کارخانه خوراک دام و ۶۶ استخر پرورش ماهي سردآبي و گرم آبي از جمله تاسيسات اين مجتمع است که در دوران فعاليت ۹۰۰ نفر به صورت مستقيم در آن مشغول کار بودند. تا پيش از سال ۶۶، محصولات اين مجتمع به کشورهاي حوزه خليج فارس نيز صادر مي‌شد و با استفاده از ظرفيت تهيه گوشت قرمز و سفيد چند کارخانه کالباس و سوسيس نيز در اين مجتمع احداث شد اما با تعطيلي مجتمع اين کارخانه‌ها نيز از منطقه خارج شدند. با تمام اين ظرفيت‌ها، مجتمع عظيم کشت و صنعت لرستان در سال ۱۳۸۳ بنا بر تصميم دولتمردان به بخش خصوصي واگذار شد تا فعاليت آن توسعه يابد. علي‎رغم اين اقدام، کارگران مجتمع اخراج شدند تا پس از واگذاري به بخش خصوصي و راه‎اندازي دوباره دعوت به کار شوند که به دليل ناکارآمدي مالکان بخش خصوصي اين مجتمع، نه تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند بلکه هيچ نيروي کار جديدي نيز در آن استخدام نشد. در ‌نهايت ماشين آلات و ابزارکار و سوله‌ها و برخي از تجهيزات و موجودي منقول و غيرمنقول هم توسط مالکان فروخته شد.
 - بزرگترين مانع براي سرمايه گذاري عربستاني
 فروش 165 هکتار از بهترين زمينهاي مجتمع کشت و صنعت /بلاتکليفي در راه اندازي اين مجتمع
هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه کشت و صنعت به عنوان يک مطالبه عمومي در استان لرستان تبديل شده است اظهارداشت:احياي اين مجتمع يکي از برنامه هاي محوري مديريت اجرايي استان لرستان است که تلاشها و رايزنيهاي زيادي در اين زمينه صورت گرفته است.
وي افزود:قرار شد به هر سرمايه گذار بخش خصوصي که اين مجتمع واگذار مي شود بدهي هاي کشت و صنعت را در طول 12 سال پرداخت کنداما بعد از واگذاري اين مجتمع به اين سرمايه گذار عربستاني قبول کرد به طور نقدي سه قسط و در طول يکسال پرداخت کند.
وي درادامه گفت:اين سرمايه گذار تاکنون نخستين قسط را از اين مجتمع پرداخت کرده است، اما تاکنون زميني به وي داده نشده است و عمليات اجرايي کار آغاز نشده است.
بازوند با بيان اينکه 850 هکتار از زمينهاي اين مجتمع صخره‎ها و سنگ‎ها است گفت:165 هکتار از قسمت خوب آن را در دو سال گذشته به پنج کشاورز فروخته‎اند و دستگاههاي دولتي نظير منابع طبيعي و آبخيزداري، اداره کل ثبت اسناد و بانک ملي از اين واگذاري اظهار بي اطلاعي مي کنند وازا ين موضوع خبرندارد.
وي با بيان اينکه مجتمع کشت و صنعت لرستان سال هاست در تعطيلي به سر مي برد و چشم انتظار سرمايه گذاران است، اظهار داشت:راه اندازي مجتمع کشت و صنعت لرستان در ايجاد اشتغال و رفع بيکاري دراستان بسيار موثر است.
تنها راه نجات لرستان، بها دادن به بخش خصوصي
بازوند بيان کرد: تمام مسوولان استان بايد کمک کنند تا شرايط لازم جهت جذب سرمايه‎گذار در لرستان فراهم شود؛ چراکه سرمايه‎گذاري بخش خصوصي در استان سبب اشتغالزايي و رفع بيکاري در لرستان مي‎شود.
استاندار با تأکيد بر اينکه بايد به گونه اي عمل شود که بخش خصوصي در لرستان احساس تنهايي و غربت نکند، اظهار کرد: اگر بخش خصوصي به کمک ما نيايد، با منابع دولتي نمي توانيم کاري را از پيش ببريم.
استاندار لرستان گفت: فضاي خوبي براي جذب سرمايه گذار در استان فراهم شده است و نبايد اين فرصت را از دست داد ،دغدغه مديريت ارشد استان توسعه اشتغال و کاهش جمعيت جوانان جوياي کار است.
حقيقتا جاي شگفتي دارد در استاني که اين همه بيکاري و مشکلات دارد با سرمايه گذاران بخش خصوصي اينطور رفتار مي کنند و فقط جلوي راه آنها سنگ اندازي مي کنند.
اميدواريم با همکاري و همدلي مسولين امر مشکلات اين مجتمع رفع شود و خبرراه اندازي کشت و صنعت لرستان را در رسانه مربوطه انتشاردهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن