تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803697556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمزگشایی از رفتار آتی ایران در مذاکره با 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
رمزگشایی از رفتار آتی ایران در مذاکره با 1+5




سخنان روزگذشته رئیس جمهور و رئیس مجلس درباره مذاکرات هسته ای را می توان نشانه هایی برای نقشه راه ایران در مذاکرات خواند.





خبرآنلاین - محمود عزیزی: سخنان روزگذشته رئیس جمهور و رئیس مجلس درباره مذاکرات هسته ای را می توان نشانه هایی برای نقشه راه ایران در مذاکرات خواند.

حسن روحانی روز گذشته عمده وقتش را به بیان نظرات اقتصادی دولت اختصاص داد، با این حال گریزی هم به مذاکرات هسته ای زد و سخنانی را که پیش از این در چین درباره عجله نداشتن ایران بیان کرده بود، تکرار کرد.گفت که در مذاکرات جدی و مصمم هستیم ولی دنیا نیز بداند فرصتی که ملت ایران در اختیار آنها گذاشته است بی‌انتها نیست.

در روزهایی که اوباما شانس توافق نهایی را کمتر از 50 درصد می داندیعنی اینکه هنوز هم اختلاف های دو طرف بعد از مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در سوئیس پایان نیافته است. شکاف هایی که همچنان شامل غنی سازی، سرنوشت راکتور اراک و فردو می شود.

اگر تصمیم ایران و آمریکا برای تصمیم گیری در زمان حضور حسن روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در سال 93 یک پایان برای رسیدن به توافق باشد، می تواند همانند تماس تلفنی اوباما با روحانی یک رخداد مهم در تاریخ سیاسی دنیا باشد.

اوباما در روزهایی که با کمترین محبوبیت در فضای افکار عمومی آمریکا روبرو است، توافق جامع  می تواند پایانی خوش برای دوران ریاست جمهوری اش و ادامه حضور دموکراتها در قدرت باشد. اگر مهمترین دغدغه اوباما و تیم هسته ای آمریکا، اعضای تندروی کنگره این کشور هم هستند، در داخل ایران هم روحانی با منتقدان این توافق درگیر است.

روحانی اگر چه در جمع سفرا به منتقدان تاخت و حاشیه های زیادی را متوجه شخص خودش کرد و همه نگاه های منتقد و حتی موافق دولت در بهارستان  را به این جمع بندی رساند که  این ادبیات در شان رئیس جمهور نیست، اما باز هم دفاع از تیم مذاکره کننده هسته ای را فراموش نکرد.

همچنان که در جمع سفراتاکید کرد که در توافق ژنو اصل غنی‌سازی در ایران پذیرفته شد و هم حق غنی‌سازی ما در چارچوب نیاز منطقه پذیرفته شد و اینکه بعد از دوران کوتاهی، ایران تفاوتی با دیگر کشورهای عضو ان پی تی نداشته باشد. بعد هم گفت که «ما و وزارت خارجه کار بزرگی کردیم،حالا اگر عده‌ای ممنون این زحمت‌کشان نباشند دیر یا زود خواهند شد و تاریخ قضاوت خواهد کرد.»

رئیس مجلس هم که روز گذشته وقت زیادی را از مجلس صرف کرد تا حاشیه های درباره اظهارات رئیس جمهور را در مجلس جمع و جور کند، ظهر دیروز در جمع سفرای ایران در خارج از کشور از حمایت کلی مجلس از رفتار وزارت خارجه در مسائل هسته‌ ای سخن گفت. سخنان لاریجانی حاوی نقشه راه ایران در ادامه مذاکرات است.

لاریجانی که سابقه دبیری شورای عالی امنیت ملی را دارد اگر چه در سخنانش از ادبیات برد-برد سخن نگفت، اما با ادبیاتی دیگر گفت که «نگاه چانه‌زنی و کاسب‌کارانه در موضوع هسته‌یی راهگشا نیست.» بعد هم تاکید کرد:باید مبانی معقولی در مذاکرات وجود داشته باشد که برای طرفین اطمینان بخش باشد.

 قفل کردن کار در موضوع هسته‌یی امکان ورود به مسائل دیگر را هم محدود می‌کند و این نمونه کاری است که زمینه را برای مذاکره در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

لاریجانی در سخنان خود تلویحا موضع ایران را در مذاکرات هسته ای روشن کرد. اینکه «نباید در موضوع غنی سازی یا راکتور آب سنگین اراک 1+5 به دنبال بهانه جویی باشد.ایجاد محدودیت در بخش تحقیق و توسعه هم به همین شکل است و معنایی ندارد که کشور را از تحقیق و توسعه محروم کنند.»

او درباره اختلاف درباره سایت فردو هم گفته است:اگر مقصود این است که پنهان‌سازی نباشد می‌توان نظارت آژانس را تعریف کرد. اما اگر به این خاطر که ما زیر کوه جای امنی را پیدا کرده‌ایم روی این موضوع حساس شده‌اند ابهامات را بیشتر می‌کند زیرا جلوی نظارت آژانس گرفته نشده و این نشان می‌دهد آن‌ها هدف دیگری دارند.






تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن