تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798381984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر: وزارت امور خارجه نماد استقلال و اقتدار کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیر: وزارت امور خارجه نماد استقلال و اقتدار کشور است تهران - ایرنا - مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران پس از انقلاب در جهان از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار شده است، گفت: وزارت امور خارجه ایران نماد استقلال و اقتدار کشور در تمام جهان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈمحمد کاظم سجادپورˈ چهارشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، گفت: وزارت امور خارجه بخشی از بدنه دولت محسوب می شود اما نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را در سراسر جهان نمایندگی می کند.
این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در ادامه تصریح کرد : وزارت امور خارجه در اصل اعمال کننده سیاست های کلان ایران در جهان، حافظ منافع و استقلال کشور است.
سجادپور با بیان این که ایران پس از انقلاب همواره در نمایندگی های خارج از کشور خود از اقتدار و آرمانهای کشور دفاع کرده است، اظهارداشت: جمهور اسلامی ایران دارای 140 نمایندگی در 103نقطه جهان است و در میان کشورهای منطقه نیز بیشترین دفتر و نمایندگی را در نقاط مختلف جهان داراست.
وی افزود: این دفاتر شامل سفارت ،کنسولگری، نمایندگی در مجامع بین المللی و دفاتر حافظ منافع است.
این استاد دانشگاه با تاکید براینکه برگزاری همایش برای سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور حایز اهمیت است، گفت که ما در سراسر جهان باید از منافع کشور و آرمانهای آن به درستی حمایت و دفاع کنیم و این وظیفه خطیر در کل طبق قوانین کشور به وزارت امور خارجه محول شده است.
وی تصریح کرد: دیپلماتهای ایرانی وظیفه دارند تا زمینه لازم را برای فعالیت سایر نهادها و دستگاههای دولتی در کشورهای دیگر آماده سازی کنند تا بستر توسعه و پیشرفت کشور در این راستا فراهم شود.
سجادپور هماهنگی وهمفکری میان نمایندگی های خارج از کشور با سایر قوا و دستگاههای دولتی را مفید دانست و افزود: سیاست های نوین جمهوری اسلامی ایران در چشم انداز جدید توسعه که در بخش خارجی به عهده وزارت امور خارجه می باشد مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و سایر قوا است و طبق این برنامه وزارت امور خارجه با ایجاد روابط مناسب با سایر کشورها زمنیه پیشرفت و توسعه کشور را بستر سازی می کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به رسالت وزارت امور خارجه که حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است، اظهار داشت: وزارت امور خارجه طبق قانون اساسی و سیاست های کلان کشور بایستی در حفظ کیان کشور و آرمانهای جمهوری اسلامی کوشا باشد.
سجادپور در ادامه گفت: وزارت امور خارجه با عملکرد مناسب خود از جمله در مذاکرات ژنو توانسته است اقتدار و استقلال کشور را بخوبی به نمایش بگذارد.
وی با اظهار تاسف از سیاست های آمریکا، افزود: در مذاکرات ژنو بخوبی این مهم آشکار شد که دولت آمریکا در سیاستهای خود استقلال و اقتدار لازم را ندارد و تابع لابی های صهیونیستها و برخی کشورهای عربی است.
سجادپور با بیان اینکه آمریکا ˈقدر قدرتˈ جهان نیست، افزود: با اینکه آمریکا خود با انقلاب به استقلال دست یافته است اما در برخورد با انقلاب سایر کشور ها رفتاری خصمانه داشته است. به عنوان مثال آمریکا، انقلاب روسیه، انقلاب چین و انقلاب اسلامی ایران را به سختی پذیرفته است.
مشاور وزیر امور خارجه با انتقاد از سیاست های آمریکا در روابط بین الملل و تاثیر پذیری آنها از سایر قدرتها، گفت: آمریکا در نگاه به ایران بایستی با قبول اینکه ایران دارای استقلال و اقتدار است تجدید نظر کند و پذیرای این مهم باشد که جمهوری اسلامی ایران براساس سه اصل مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بنا شده و در این راه با تمام توان ایستاده است.
**1488 **1517



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن