تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805692855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح سمن های مرتبط با میراث فرهنگی در هفته دولت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سلطانی فرد در نخستین همایش ملی سمن ها:
افتتاح سمن های مرتبط با میراث فرهنگی در هفته دولت
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تشکل های مردم نهاد مرتبط با میراث فرهنگی و صنایع گردشگری در هفته دولت افتتاح و در اختیار این تشکل ها قرار خواهد گرفت.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ مسعود سلطانی فرد رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در نخستین همایش سازمان های مردم نهاد که بعدازظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد ضمن تبریک به مردم در اولین سالکرد آغاز به کار دولت تدبیرو امید اظهار داشت: امیدوارم مجموعه دولت همانند سال اول در ادامه خدمتگذاری خدمتگذار خوبی برای مردم ایران، توسعه کشور باشد و شاهد خدمتگذاری این دولت در عرصه های مختلف کشور باشیم.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته دولت یازدهم علی رغم تنگناها در زمینه مهار تورم،حل کردن مشکلات هسته ای برای حل موفقیت در عرصه دیپلماسی، ایجاد شرایط مناسب برای وضعیت بهداشت و درمان، ایجاد اشتغال، خروج رکود و .... تلاش داشته است.
 
وی با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری افزود: دولت باید با توجه به این سیاست و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری این رسالت را که همواره قایل به آن بوده است هم در عرصه توسعه فرهنگی و هم اقتصادی انجام دهد.
 
وی افزود: این سازمان با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در هر دو اقتصاد و فرهنگ وظایف مشخص و مسئولیت های معینی دارد. این رسالت را بر خود قائل هستیم که در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری تلاش وافری کنیم.  
 
وی در ادامه به آمار بناهای تاریخی در کشور اشاره کرد و افزود: یک میلیون بنا و محوطه تاریخی در کشور داریم که طی هشتاد سال گذشته تنها توانسته ایم 31 هزار و 100 تای آن ها را ثبت ملی کنیم.  
 
وی تاکید کرد: ایران موزه بزرگ پر از جاذبه های فرهنگی، دینی و مذهبی است که می تواند در جذب گردشگران خارجی مورد توجه بی شماری قرار بگیرد این می تواند در سطح گسترش تعاملات فرهنگی و استفاده از ظرفیت های خوب اقتصادی برای کشور ارز آوری کند.  
 
سلطانی فرد با بیان این که در سال 2013 ما شاهد یک میلیارد و 178 میلیون گردشگر در جهان بوده ایم گفت: از مجموع این گردشگران خارجی یک میلیارد و 250 میلیارد دلار نصیب کشورهای مختلف شده است و این در حالی است که در همان سال ما شاهد 4.5 میلیون درآمد بودیم که در مقابل این گردشگران 7 میلیون نفراز هموطنان از کشور خارج شدند که بار عظیمی بر دوش کشور گذاشتند و این نشان می دهد که ما بایستی رویکرد گردشگری را به سمت جذب گردشگران خارجی معطوف کنیم.  
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به چشم انداز 20 ساله و افق 1404 افزود: با توجه به تحریم ها پیش بینی شده است در سال 1404 ایران میزبان 20 میلیون گردشگر و 25 میلیون دلار درآمد شود. بنابراین فاصله ما تا 1404، 11 سال است و در این زمینه محدودیت های بسیاری وجود دارد.
 
سلطانی فرد با بیان این که امروز در سطح روابط بین الملل رویکرد دولت یازدهم خوب بوده و تعامل با کشورهای دنیا در نظرگرفته شده است گفت: اگر در نظر بگیریم که ما با گروه 1+5 در زمینه حفظ منافع ملی در حال رسیدن به یک چارچوب موفق هستیم. همین می تواند پای گردشگران را به کشور ما باز کند امروزه شاهد آن بوده ایم که افزایش قابل توجهی در زمینه گردشگران نسبت به سال گذشته در کشور ایجاد شده است در همین راستا مراکز اقامتی و هتل ها نیز از این سیاست منتفع خواهند شد. 

وی اضافه کرد: در حالی که امروز اقتصاد در حال رکود است گردشگری می تواند مرهم خوبی برای ایجاد اشتغال و درآمد ارزی کشور باشد.
 
سلطانی فر با بیان این که اخبار نشان می دهد روند ورود گردشگران خارجی اعتقادات مذهبی ما را رعایت می کنند افزایش یافته است بیان داشت: اخبار دیگری به گوش می رسد مبنی براینکه بسیاری از هتل های شهرهای اصفهان، یزد و .... مملو از گردشگران خارجی است بنابراین ما خود را در بخش گردشگری متولی امور حاکمیتی می بینیم و تصدی کار را برعهده سازمان های خصوصی و مردم نهاد ارزیابی می کنیم.  
 
وی 31 هزار و 100 بنای تاریخی در کشور را نیازمند حفظ، مرمت و بازسازی دانست و افزود: این مهم نیازمند کمک های جدی و همه جانبه مردم، سازمان های مردم نهاد است.
 
سلطانی فرد در پایان خبر خوشی به سازمان های مردم نهاد داد و گفت: تشکل های مردمی مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری در محل این تشکل ها در هفته دولت افتتاح و در اختیار تشکل ها قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن